2008-11-25, 20:19
Hej och hå. Jag har sökt i alla forum jag kan komma på och ingen verkar ha samma problem som jag.
Jag kör med den långa förklaringen för att ge er en så bra bild på det hela som möjligt.
Min pappa bestämde sig för att uppgradera sin egen dator och slänga över allt gammalt krafs till min.
(Han bytte ut allt förutom grafikkortet, så med andra ord har jag samma dator som hans gamla, bara det att jag har ett nytt grafikkort.)
Datorn jag har nu är en HP Pavilion med ett
Asus moderkort PTGD2-LA (står så på moderkortet iaf)
och moderkortet har integrerade portar.
Chassi med två USB-portar fram (funkar inte heller)
Körde även ett program som identifierade Chipsetet (vad nu det egentligen är)
Chipset: Intel(R) 915 Express Chipset Family
Memory Controller: 82915G/P
I/O Controller:Intel(R) 82801FB I/O controller hub (ICH6)
Det här kanske hjälper, för min del har det bara hjälp mig att random-söka alla dessa siffror och namn på Goggle.
Jag har provat:
-Att avinstallera alla USB-enheter i enhetshanteraren.
-Att koppla ur USB-portarna i fronten på chassit. (Tänkte om det störde de integrerade portarna i moderkortet.
-Byta nätaggregat (Hade ett starkare (400w) i det förra chassit, men har ett 350w i det här, så jag bytte till ett 400w)
-Installera drivrutiner till USB och moderkortet.
-Lekt runt i BIOS-setupen, är lite halvkass på det. Men ändrade det mesta som hade med USB att göra.
-Installerat om hela jävla Windows XP (har någon skum Elite-version eller vad den heter.)
-Dubbelkollat alla kopplingar (duh?)
Det skumma med det hela är att när jag kopplar in musen så antingen blinkar den (optisk) eller lyser hela tiden, samma gäller för tangentbordets lampor.
Har också självklart försökt med andra USB-enheter. Men förgäves.
Blir snart galen, datorn funkar perfekt i alla andra aspekt, men inte USBn.
Kommer snart kasta ut fanskapet genom fönstret.
Tackar i förhand för alla svar.
Jag kör med den långa förklaringen för att ge er en så bra bild på det hela som möjligt.
Min pappa bestämde sig för att uppgradera sin egen dator och slänga över allt gammalt krafs till min.
(Han bytte ut allt förutom grafikkortet, så med andra ord har jag samma dator som hans gamla, bara det att jag har ett nytt grafikkort.)
Datorn jag har nu är en HP Pavilion med ett
Asus moderkort PTGD2-LA (står så på moderkortet iaf)
och moderkortet har integrerade portar.
Chassi med två USB-portar fram (funkar inte heller)
Körde även ett program som identifierade Chipsetet (vad nu det egentligen är)
Chipset: Intel(R) 915 Express Chipset Family
Memory Controller: 82915G/P
I/O Controller:Intel(R) 82801FB I/O controller hub (ICH6)
Det här kanske hjälper, för min del har det bara hjälp mig att random-söka alla dessa siffror och namn på Goggle.
Jag har provat:
-Att avinstallera alla USB-enheter i enhetshanteraren.
-Att koppla ur USB-portarna i fronten på chassit. (Tänkte om det störde de integrerade portarna i moderkortet.
-Byta nätaggregat (Hade ett starkare (400w) i det förra chassit, men har ett 350w i det här, så jag bytte till ett 400w)
-Installera drivrutiner till USB och moderkortet.
-Lekt runt i BIOS-setupen, är lite halvkass på det. Men ändrade det mesta som hade med USB att göra.
-Installerat om hela jävla Windows XP (har någon skum Elite-version eller vad den heter.)
-Dubbelkollat alla kopplingar (duh?)
Det skumma med det hela är att när jag kopplar in musen så antingen blinkar den (optisk) eller lyser hela tiden, samma gäller för tangentbordets lampor.
Har också självklart försökt med andra USB-enheter. Men förgäves.
Blir snart galen, datorn funkar perfekt i alla andra aspekt, men inte USBn.
Kommer snart kasta ut fanskapet genom fönstret.
Tackar i förhand för alla svar.