2009-07-30, 23:40
Medlem
Gibbledygooks avatar
han nyttjar ju ganska simpla fall i hans program..Vi har och kommer aldrig att ha någon av cesars caliber i sverige..

Men han kan väl duga..Fast jag tycker att han passar på SBK med sina schäfrar
Citera
2009-07-31, 00:03
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
han nyttjar ju ganska simpla fall i hans program..Vi har och kommer aldrig att ha någon av cesars caliber i sverige..

Men han kan väl duga..Fast jag tycker att han passar på SBK med sina schäfrar

Vi har jävligt mycket bättre folk här än Cesar, exempelvis Memea Mohlin, en stor favorit hos mig. http://www.memeamohlin.se/index.html

Sen att de inte sysslar med värdelösa tvprogram är en annan sak.
Citera
2009-07-31, 00:06
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Vi har jävligt mycket bättre folk här än Cesar, exempelvis Memea Mohlin, en stor favorit hos mig. http://www.memeamohlin.se/index.html

Sen att de inte sysslar med värdelösa tvprogram är en annan sak.

sysslar dom med klicker kan dom skita på sig..Det är skillnad på dressyr o problembeteenden
Citera
2009-07-31, 12:14
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
sysslar dom med klicker kan dom skita på sig..Det är skillnad på dressyr o problembeteenden

Du verkar kunna mycket du...

Ja, det är stor skillnad. Som tur är kan man faktiskt använda klicker både för dressyr/inlärning och för att shape:a bort problembeteenden (då du visar hunden vad som är rätt så slutar den göra fel, enkelt sagt).
Citera
2009-08-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Du verkar kunna mycket du...

Ja, det är stor skillnad. Som tur är kan man faktiskt använda klicker både för dressyr/inlärning och för att shape:a bort problembeteenden (då du visar hunden vad som är rätt så slutar den göra fel, enkelt sagt).

WORD
Citera
2009-08-23, 11:59
Medlem
jag tycker inte han är så bra...så första programmet igår o sen kolla jag lite på nätet....tror jag kan mer än vad han kan

han är osäker vet inte riktigt vad han svamlar om..sen är han rätt tråkig också
Citera
2009-08-23, 12:07
Medlem
nicerpms avatar
läst tråden och insett att det finns lika många idioter som teorier om hur man handhar hundar.. Tomten som springer runt på Tv4+ är en typisk hunddressör som får hunden att "funka" framför kameran men i verkligheten är en helt annan men det ser ju bra ut....
Citera
2015-03-16, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Man kan inte uppfostra en hund på antingen positiv förstärkning eller korrigering. Ett möte därimellan tillsammans med sunt förnuft är faktiskt inte så dumt.

Men SBK är ju inte direkt kända för att kompromissa. Det är deras uråldriga metoder eller inget alls.
Känns som att sbk har tagit honom till sig nu iallafall, sicken tomte, kollade hans blogg, det är mordhot, sen är det kändisfest, sen försöker han verka duktig på tjänstehundar, och till slut kör han något från 2008, mediahora inget annat !!
Citera
2015-03-17, 21:22
Medlem
Såg honom på "Go Kväll". Tycker han verkar så flamsig & osäker. Vad har han för utbildning egentligen?
Citera
2015-03-18, 07:56
Medlem
Dreamyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodtocke
Såg honom på "Go Kväll". Tycker han verkar så flamsig & osäker. Vad har han för utbildning egentligen?

Nu är ju det här en gammal tråd, men i alla fall.

Han har ingen utbildning alls. Han är inte instruktör, inte hundpsykolog eller problemhundskonsult eller etolog. Han har karisma och har blivit medietränad. Figurerar mycket på större tävlingar för hund, till exempel större IPO tävlingar, utställningar och liknande publika sammanhang.
Men utbildning, nej, inte det minsta.
Citera
2015-03-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceDoggy
Känns som att sbk har tagit honom till sig nu iallafall, sicken tomte, kollade hans blogg, det är mordhot, sen är det kändisfest, sen försöker han verka duktig på tjänstehundar, och till slut kör han något från 2008, mediahora inget annat !!

Agree. En kändiskåt mediahora. Han vill gärna visa hur känd han är,skriver ofta "min vän/min kollega" ,och ett känt namn. "Min vän Jerry Williams" (som inte ens heter det irl),vadå vän,ses dom varje dag eller? Eller har dom pratat om schäfrar nån enstaka gång?
Tål inte människan. Hund kan han inte heller,biten allt för ofta för att kalla sig kunnig.
Ful är han också.
Citera
2015-03-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Agree. En kändiskåt mediahora. Han vill gärna visa hur känd han är,skriver ofta "min vän/min kollega" ,och ett känt namn. "Min vän Jerry Williams" (som inte ens heter det irl),vadå vän,ses dom varje dag eller? Eller har dom pratat om schäfrar nån enstaka gång?
Tål inte människan. Hund kan han inte heller,biten allt för ofta för att kalla sig kunnig.
Ful är han också.

Kändiskåt är bara förnamnet. Jag menar enligt hans blogg & ett 2-3 sidors reportage i en skvallertidning (Hänt i veckan) skulle han var mordhotad och omge sig med livvakter... Märkligt att han efter det lägger ut bilder på blogg FB & instagram på sig själv och sin fru & barn från semester, lets dance mm. Dessutom skriver om allt han ska iväg på jag menar är det inte mer normalt att ligga lite lågt. Ingen av kvällstidningarna har ens gjort en notis om denna "tv kändis" skulle vara hotad de har nog fattat vad det är för lirare, syns jag så finns jag. En normalt funtad hade ju inte lagt bilder på partner och barn offentligt eller vill han visa sig på styva linan - mig skrämmer ingen liksom, SUCK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in