Citat:
Ursprungligen postat av niklastj
Ring din banks kundtjänst, förklara ärendet och du kommer att bli kopplad till en handläggare på säkerhetsavdelningen. Du kommer med största säkerhet att få tillbaka dina pengar. Sånt här är oerhört vanligt, och banken brukar inte vilja att du gör en polisanmälan då de har en image att upprätthålla. Det enda frågetecknet är väl varför du inte kontaktade banken innan dragningen från kontot gjordes, men man har givetvis ingen skyldighet att kolla internetbanken varje dag.
Lycka till.
Jag upptäckte att en överföring gjorts i måndags kväll. Då var överföringen inte registrerad, det stod alltså inte vem som gjort den. Morgonen därpå ringde jag min bank, men de kunde inte heller läsa ut vem som gjort överföringen, bara att den gjorts i utlandet. Hon jag pratade med bad mig återkomma när överföringen registrerats, vilket den gjorde idag. Jag ringde banken, blev uppmanad att göra en polisanmälan, så det gjorde jag. Blev inte kopplad till någon säkerhetsavdelning på banken, synd tycker jag, det hade känts bättre.
Borde jag ringa banken igen? Och be att få tala med någon säkerhetsavdelning, menar jag? Gjorde hon fel, hon jag pratade med, visste hon inte hur hon skulle gå vidare?