2011-02-27, 15:39
Medlem
didiDiegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin
Mycket moralister i den här tråden. Finns det ingen PK-tråd för er där ni kan försöka övertrumfa varandra med berättelser om hur goda samhällsmedborgare ni är ?

Till TS. Att använda sig av många av dessa dumps är ett säkert sätt för skimmningsstället att få uppmärksamhet från polisen. Inga större utredningsresurser kommer dock att läggas på detta. Vill du ha ut snabba pengar så råder jag dig att sälja infon i utbyte mot ex. Liberty Reserve.
väx upp!
Citera
2011-02-27, 17:55
Medlem
Valentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didiDiego
väx upp!

Väx upp själv

Men allvar, borde det inte finnas ett underforum mer fokuserat på "hederliga skattebetalare" som förfasar sig över brott. Denna avdelning, och denna tråd, handlar väl mer om brott per se.
Citera
2011-02-27, 21:23
Medlem
starfaces avatar
OffT:
Vad har hänt med flashback? Verkar som det mest sitter kostymnissar, svenssons och folk från familjeliv här nuförtiden. Moralpredikare kan hålla sig på andra forum. Golbögar oxå. I brottsforumet disskuterar vi brott, inte moral. Tycker ni att brott är fel så får ni väl skita i att klicka er in på den här forumdelen. Finns andra underkategorier för er.

OnT: Starkt jobbat TS. Dock lite dumt att nämna brott du inte är straffad för på flashback. Jobbar man inom krogbranchen borde man kunna skimma upp emot en 100 kort på några veckor. Säg att man sitter o väntar ca 5-6 månader sen slår man till på löningsdag plockar ut säg 10.000 per konto. Då sitter man på en mille. Ganska lätta pengar om man har kunnandet.
Citera
2011-02-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mareng06
Tjennare jag jobbar inom krogbranschen och har skimmat 50 kort under denna veckan genom en dosa som man dra kortet i och då sparas all info om kortet. Men min fråga är nu hur stor är chansen att polisen kan spåra en från "huvudpunkten"? med tanke på att alla kommer förmodligen anmäla detta till polisen och det borde inte vara allt för svårt för polisen att se att alla korten har använts på samma ställen den senaste månaden. Men är lite nojig, Någon som vet något?

Tror att du ganska lätt bränner fingrarna.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.21...mot-cafe-nesta
Citera
2011-03-03, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starface
OffT:
Vad har hänt med flashback? Verkar som det mest sitter kostymnissar, svenssons och folk från familjeliv här nuförtiden. Moralpredikare kan hålla sig på andra forum. Golbögar oxå. I brottsforumet disskuterar vi brott, inte moral. Tycker ni att brott är fel så får ni väl skita i att klicka er in på den här forumdelen. Finns andra underkategorier för er.

OnT: Starkt jobbat TS. Dock lite dumt att nämna brott du inte är straffad för på flashback. Jobbar man inom krogbranchen borde man kunna skimma upp emot en 100 kort på några veckor. Säg att man sitter o väntar ca 5-6 månader sen slår man till på löningsdag plockar ut säg 10.000 per konto. Då sitter man på en mille. Ganska lätta pengar om man har kunnandet.

Haha du är dummare än tåget?

Hur svårt är det att spåra 100 kort på några veckor? det är som att gräva sin egen jävla grav.

Eller ska du påvisa med ett nytt inlägg att man ska ta en skimtripp genom Europa?
Citera
2011-03-03, 15:05
Medlem
roppans avatar
Lika enkelt som det var att fiska fram trådstartarens namn, som någon nämnde i tråden, lika enkelt var det att luska fram på vilket sunkhak det är han kopierat sina kunders kort. Vilken idiot alltså.

Dra ner på spelandet nu din jävla missbrukare, för nu är du ute på djupt vatten din småfisk.
Senast redigerad av roppan 2011-03-03 kl. 15:48.
Citera
2011-05-04, 11:10
Medlem
Skimning - buyvip.com

Häromdagen försvann närmare 7000 kr från mitt VISA-konto. Först idag registrerades överföringen. Den är utförd av WWW.BUYVIP.COM

Jag har inte haft någon som helst kontakt med sidan, som för övrigt inte finns i Sverige. Någon har alltså på något sätt fått tag i mina kortuppgifter och genomfört en överföring. Skimning av något slag. Kortet är spärrat, händelsen är polisanmäld.

Är det någon som har någon erfarenhet om det här? Någon som hört talas om buyvip.com? Någon som vet hur stor chans jag har att återse mina pengar? Någon som vet ungefär hur lång tid det kan tänkas ta i så fall?

Tacksam för all information ni kan tänkas ha, känner mig rätt uppgiven just nu. 7000 spänn är ingen höjdare att bli av med.
Citera
2011-05-04, 11:16
Medlem
Neroxxs avatar
Väldigt trist.

Du är inte en av dem som fått sitt kortnummer stulet genom PSN?
Var en hel del konton de fick tag i genom det sättet.

En butik i Söderköping hade en skiming apparat insatt i en av sina kortläsare varpå runt 100 person fick sina konton länsade.

Dessa två är de jag vet med säkerhet har skett.
Dock kan jag inte säga att det är det som skett i just ditt fall.

I fallet med Söderköping så spårades överföringen till en England ifall jag inte minns helt galet.
Citera
2011-05-04, 11:31
Medlem
25-To-Lifes avatar
7000..Jäklar, inte kul alls!

Hatar sånt skit, då folk lurar andra på pengar..Speciellt på så fega sätt också!

Hoppas det löser sig, hoppas du återfår dina pengar!
Citera
2011-05-04, 14:56
Medlem
Ring din banks kundtjänst, förklara ärendet och du kommer att bli kopplad till en handläggare på säkerhetsavdelningen. Du kommer med största säkerhet att få tillbaka dina pengar. Sånt här är oerhört vanligt, och banken brukar inte vilja att du gör en polisanmälan då de har en image att upprätthålla. Det enda frågetecknet är väl varför du inte kontaktade banken innan dragningen från kontot gjordes, men man har givetvis ingen skyldighet att kolla internetbanken varje dag.
Lycka till.
Citera
2011-05-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklastj
Ring din banks kundtjänst, förklara ärendet och du kommer att bli kopplad till en handläggare på säkerhetsavdelningen. Du kommer med största säkerhet att få tillbaka dina pengar. Sånt här är oerhört vanligt, och banken brukar inte vilja att du gör en polisanmälan då de har en image att upprätthålla. Det enda frågetecknet är väl varför du inte kontaktade banken innan dragningen från kontot gjordes, men man har givetvis ingen skyldighet att kolla internetbanken varje dag.
Lycka till.

Jag upptäckte att en överföring gjorts i måndags kväll. Då var överföringen inte registrerad, det stod alltså inte vem som gjort den. Morgonen därpå ringde jag min bank, men de kunde inte heller läsa ut vem som gjort överföringen, bara att den gjorts i utlandet. Hon jag pratade med bad mig återkomma när överföringen registrerats, vilket den gjorde idag. Jag ringde banken, blev uppmanad att göra en polisanmälan, så det gjorde jag. Blev inte kopplad till någon säkerhetsavdelning på banken, synd tycker jag, det hade känts bättre.

Borde jag ringa banken igen? Och be att få tala med någon säkerhetsavdelning, menar jag? Gjorde hon fel, hon jag pratade med, visste hon inte hur hon skulle gå vidare?
Citera
2011-05-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaotique
Jag upptäckte att en överföring gjorts i måndags kväll. Då var överföringen inte registrerad, det stod alltså inte vem som gjort den. Morgonen därpå ringde jag min bank, men de kunde inte heller läsa ut vem som gjort överföringen, bara att den gjorts i utlandet. Hon jag pratade med bad mig återkomma när överföringen registrerats, vilket den gjorde idag. Jag ringde banken, blev uppmanad att göra en polisanmälan, så det gjorde jag. Blev inte kopplad till någon säkerhetsavdelning på banken, synd tycker jag, det hade känts bättre.

Borde jag ringa banken igen? Och be att få tala med någon säkerhetsavdelning, menar jag? Gjorde hon fel, hon jag pratade med, visste hon inte hur hon skulle gå vidare?

Jag kan inte rekommendera dig att polisanmäla ärendet annat än som allra sista utväg, då utredningarna allt som oftast läggs ned - speciellt när det handlar om förhållandevis små belopp.
Du har absolut inget att förlora på att försöka med säkerhetsavdelningen. Jag råkade ut för nästan exakt samma sak som dig, ett tiotal utländska dragningar från kontot på typ, 15-20 tusen totalt. Snubben jag snackade med på min bank (Swedbank) skickade över pengarna samma dag, med villkoren att jag skrev under en försäkran att jag inte gjort köpen och att jag skickade in mitt ituklippta bankkort till dem.
Om du får samma problem igen så tycker jag att du ska höra av dig till media. Om du bor i Norrköpingsområdet kan du skicka PM till mig så kanske jag kan hjälpa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in