• 1
  • 2
2008-11-22, 14:03
Medlem
Jag kollade nyss min vilopuls och den låg på 79 slag på en minut :P och märkte att hjärtat slog me ojämn rytm och gjorde dubbelslag typ 5 gånger under minuten.

Men har bra kondition o springer en mil under 50 min även fast jag inte brukar träna ofta( väldigt lite ), så undrar om detta är bra eller borde man kolla upp hjärtat?

när jag gjorde konditionstestet vid mönstring för lumpen så hade man pulsmätare och dom som hade hand om testet trodde att det var nåt fel på min mätare för det var så hög puls men klarade testet bra iaf så fick göra lumpen endå :P
Senast redigerad av phantastic 2008-11-22 kl. 14:07.
Citera
2008-11-22, 14:10
Medlem
ThePasts avatar
Du kanske är en hypokondriker och redan innan tror att det är något fel på dig så du hetsar upp dig
Citera
2008-11-22, 14:13
Medlem
Omar Santanas avatar
Hur mätte du vilopulsen? Oftast brukar man mäta den precis när man har vaknat. Använde du en pulsmätare eller kände du med fingrarna?
Citera
2008-11-22, 14:29
Medlem
fingrarna, så missade säkert några slag också det mest ansträngande jag gjort dom senaste tre dagarna är lira elgitarr så man är rätt utvilad
Citera
2008-11-22, 15:46
Medlem
Omar Santanas avatar
Du behöver inte göra något särskilt ansträngande för att komma upp i lite högre puls. Testa att mäta när du vaknar.
Citera
2008-11-24, 18:09
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Det roliga är, min kan skifta mellan runt 60 och 80, men ibland kan jag andas ner den till runt 44 slag i minuten, men då sittandes och aldrig liggandes

Men ett tips, var ute och gå när det är svinkallt en längre stund eller duscha iskallt, det sänker pulsen tillfälligt iallafall.
Citera
2008-11-24, 19:56
Medlem
SpiceITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
Det roliga är, min kan skifta mellan runt 60 och 80, men ibland kan jag andas ner den till runt 44 slag i minuten, men då sittandes och aldrig liggandes

Men ett tips, var ute och gå när det är svinkallt en längre stund eller duscha iskallt, det sänker pulsen tillfälligt iallafall.

sänker det pulsen ?

bättre att du börjar träna ordenligt både gym och cardio är grymt bra för hjärtat.. själv har jag en puls på 38 så mättes den mitt på dagen..
Citera
2008-11-24, 20:01
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceIT
sänker det pulsen ?

bättre att du börjar träna ordenligt både gym och cardio är grymt bra för hjärtat.. själv har jag en puls på 38 så mättes den mitt på dagen..

Vad hade du innan du började träna?

Har 46 nu men skulle vara ballt att komma ner under 40.
Citera
2008-11-24, 20:10
Medlem
Min puls är nu på 86, snittar mellan 80-90 i vilopuls..
Tror snuset har rätt mycket med saken att göra plus lite annan..
Citera
2008-11-24, 20:20
Medlem
Kolla upp det riktigt om du är osäker. Fingrarna är ju inte så säkert
Citera
2008-11-24, 20:27
Medlem
SpiceITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Vad hade du innan du började träna?

Har 46 nu men skulle vara ballt att komma ner under 40.

har nog alltid tränat. sen tränade jag löpning under en period och tävlade med. så fick nog bra puls under den tiden och sen har jag bara hållit träningen upp och har inte tappat allt för mycket. jag tror även jag har ganska låg maxpuls.
Citera
2008-11-25, 20:32
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceIT
sänker det pulsen ?

Ja, för mig gör det det, tillfälligt iallfall tills kroppen uppnått normal kroppstemperatur.

men jag tränar 5 dagar i veckan, gym 2 gånger och kondition 3 gånger, men min puls är ändå inte fantastisk, men det beror nog på att jag är stressad, plus att min högra kammare är tillväxt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in