2008-12-19, 11:10
Medlem
mishimas avatar
En liten historielektion om V-stilen: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=752237
Citera
2008-12-19, 11:43
Medlem
Gothenburgers avatar
Presskonferens och en journalist ställer frågan:

- Stammar du alltid?
- Nej, bara då jag pratar
Citera
2008-12-19, 12:01
Medlem
Tack för länken Mishima hade helt missat den =)

Man skall vara snäll mot dem som stammar. En gammal polare e bilmek. en herre som e ganska känd i bilstereovärlden stammar ganska duktigt. När han skulle serva bilen så stog karl där å stakade sig så polaren frågade om han ville ha startgas... Han vart hyffsat sne kan jag lova
Citera
2008-12-19, 19:04
Medlem
MakroIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Blygsamma och blygsamma... han vann trots allt World Cup 88/89. Det är väl inte kattskit?

Ähh - det var kattskit! Visst han vann med det berodde på att finnarna inte ställde upp eftersom de förberedde sig inför OS (eller om det var VM) och där sopade finnarna hem alltihop!

Och inte var det han som uppfann V-stilen heller, det var Eddie Eagle som gjorde det. Han hoppade alla bokstäver i hela alfabetet.
Citera
2008-12-19, 19:16
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakroI
Ähh - det var kattskit! Visst han vann med det berodde på att finnarna inte ställde upp eftersom de förberedde sig inför OS (eller om det var VM) och där sopade finnarna hem alltihop!

Och inte var det han som uppfann V-stilen heller, det var Eddie Eagle som gjorde det. Han hoppade alla bokstäver i hela alfabetet.

Vänta lite nu, ställde inte finnarna upp i världscupen?
Citera
2008-12-19, 19:23
Medlem
Jerka^s avatar
I början på 90-talet bodde han i ett radhus i Hässelby, granne med två av mina kompisar. Jag var hemma hos honom en gång och kollade på TV. Så mycket mer minns jag inte, var rätt liten då.
Citera
2008-12-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Presskonferens och en journalist ställer frågan:

- Stammar du alltid?
- Nej, bara då jag pratar

Han har varit och hälsat på mig en gång tillsammans med ett par av sina kompisar (det var en av dem jag kände) , runt -86, då stammade han inte alls.
Så, jag blev väldigt förvånad att se honom på TV, dels visste jag ju inte då att han hoppade backe, dels så stammade han ordentligt i TV.

Gissar att det triggas av att han blir stressad alltså..

Förresten, han var helt ok, skulle aldrig gissat att han var religiös :-)
Citera
2008-12-20, 08:35
Medlem
MakroIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Vänta lite nu, ställde inte finnarna upp i världscupen?

Minns inte detaljerna - men antar att de avstod ett antal tävlingar inför mästerskapet.
Citera
2008-12-20, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakroI

Ok nu måste vi nog rätta till det hela lite! Alltså Boklöv var först som framgångrik hoppare med v-stil men det fanns bl a en tjeck som redan före Boklöv faktiskt hoppade i världcupen med en liknande stil. Och jo de bästa finnarna sparade sig och tränade mycket på hemmaplan inför stora mästerskap vilket vissa hoppare fortfarande anammar ibland (Ahonen)
Citera
2009-03-01, 10:15
Medlem
Stopptid om V-stilen och Boklöv hittas numera på SVT play

http://svtplay.se/v/1418673/stopptid...747,1,f,103747
Citera
2009-03-02, 00:28
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Jan Boklöv...
Stammande epileptiker till backhoppare som under några dagar satte skräck i norrmän och finnjävlar då han introducerade v-stilen.

Nåja efter ett tag började alla hoppa ad modum Boklöv och i och med det red han ut i soluppgången?

Vad gör han nu?

Tar han den i 2an?

Haha det var kvällens.
Citera
2009-03-02, 01:32
Medlem
Jim Divines avatar
Han bor som sagts tidigare i Skellhell numera, i hyresrätt...

Stod om honom i den heliga lokalskriften nyligen...

http://norran.se/sport/article254089.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in