Han har tidigare jobbat på fritids, vet inte om han fortfarande är i den branschen.
Verkar vara en skön kille, jag minns någon intervju där han helt lyriskt berättade om att han sett en fasan (fågel alltså) för första gången. Han var som ett barn på julafton.
Han flyttade till Skellefteå för två år sedan, och går skola på Medlefors folkhögskola, brukar vara något reportage om han i lokaltidningen www.norran.se då och då...
Han är en väldigt skön snubbe och enormt stor i backhoppsvärlden trots blygsamma resultat under sin karrirär, men han förändrade verkligen sporten. På den senaste FIS-kongressen i Kapstaden fick han stående ovationer när han gick upp på scen (vilket inte är så jättevanligt på den där likvakan/kongressen). Många inom FIS vill ha honom i backhoppningskomittén, hitills har han tackat nej men de försöker fortfarande övertala honom.
Blygsamma och blygsamma... han vann trots allt World Cup 88/89. Det är väl inte kattskit?
88/89 var V-stilen inte accepterad men trots det vann han världscupen ändå. Boklöv var alltså hårt motarbetad pga av sin V-stil under sin karriär för att efter karriären få se alla hoppare använda hans stil.
Jag har haft förmånen att ha Janne B till bords vid en tillställning, en annan person vid samma bord var Rebecca De Ruvo, Janne kunde inte slita ögonen från hennes bröst och kommenterade det senare med, "De ser ju ut som två tjörnslag i ryggen, sådana kan man ju inte ha", Janne vet att upskatta kvinnlig fägring således.
Jag har haft förmånen att ha Janne B till bords vid en tillställning, en annan person vid samma bord var Rebecca De Ruvo, Janne kunde inte slita ögonen från hennes bröst och kommenterade det senare med, "De ser ju ut som två tjörnslag i ryggen, sådana kan man ju inte ha", Janne vet att upskatta kvinnlig fägring således.