2021-01-05, 11:30
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Stämmer säkert då man av någon anledning inte räknar mål i träningsmatcher.

Han räknar med mål han gjort mot sina barn i trädgården.
Citera
2021-01-05, 13:49
Medlem
DeValeras avatar
Det är svårt att jämföra olika generationer med varandra.

Spelet som var under Maradonas tid var mycket brutalare än idag. Idag delas gula och röda kort ut i större utsträckning, mer generöst med avstängningar etc. Så förutsättningarna för Maradona är snarare mer fördelaktiga i dagens fotboll. Däremot så hade hans festande kunnat ställa till problem, dagens fotboll är mera professionell när det gäller träning och spelarnas fysiska tillstånd.

Maradona höll måttet ännu i VM 1994, alltså inte så avlägset i tid. Så Maradona skulle med största sannolikhet varit ett stor spelare även idag, säkerligen en av de största tillsammans med Messi och Ronaldo.

Pelés bedrifter ligger längre tillbaka i tiden. Men han hade förmodligen varit en storspelare även idag. Han hade bländande teknik och speluppfattning, men om han varit ett dominerande kanske är mindre troligt.
Citera
2022-12-03, 17:28
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Maradona höll måttet ännu i VM 1994, alltså inte så avlägset i tid. Så Maradona skulle med största sannolikhet varit ett stor spelare även idag, säkerligen en av de största tillsammans med Messi och Ronaldo.

Jag har kört med följande nån gång i tennisen: Borg spöade Lendl. Lendl spöade Sampras. Och Sampras var som åldring en hårsmån från att spöa Federer, och hade helt klart varit en storspelare även idag. Spelet (och teknologin) har utvecklats, men spelarna utvecklades med det. Borg la av runt 82. Maradona hade behövt träna lite hårdare och kanske mer metodiskt (plus mer gluten-fritt och mindre kokain), men hade säkerligen då haft potentialen att vara hur bra som helst även idag. Det jag sett av Pelé dock tycker jag det ser jävla långsamt ut, men du har nog rätt i att han också varit grym idag.

Bump förresten: letade efter en Pelé-tråd eftersom det verkar som att han håller på att trilla av pinn nu.
Citera
2022-12-12, 14:25
Medlem
Pelé fyller 82 eller 83 år nästa år.
Citera
2022-12-27, 01:07
Medlem
Maradona är död typ 2021 i januari typ.
Citera
2022-12-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch1
Maradona är död typ 2021 i januari typ.
Ja och Pele dog idag. RIP.
Citera
2022-12-30, 00:16
Medlem
gofigurs avatar
Pele = GOAT
Finns inget tvivel ÖVERHUVUDTAGET om det!

Andra kan slåss om titeln BOAT... Best Of all times.
Jag kan inte jämföra vem som var bäst på plan av Pele, Maradona, Messi, Ronaldo och Zlatan.
Men om man ser till HELHETEN, MÄNNISKAN och SPELAREN, är det inget snack.

PELE!!!!
Citera
2022-12-30, 04:28
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Pele = GOAT
Finns inget tvivel ÖVERHUVUDTAGET om det!

Andra kan slåss om titeln BOAT... Best Of all times.
Jag kan inte jämföra vem som var bäst på plan av Pele, Maradona, Messi, Ronaldo och Zlatan.
Men om man ser till HELHETEN, MÄNNISKAN och SPELAREN, är det inget snack.

PELE!!!!

För att ha varit en såpass duktig spelare så var Pelé nog sämst i världen på att bedöma andra fotbollsspelare talang.

Bli hypad av Pelé = Värdelös fotbollspelare
Citera
2022-12-30, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Jag har kört med följande nån gång i tennisen: Borg spöade Lendl. Lendl spöade Sampras. Och Sampras var som åldring en hårsmån från att spöa Federer, och hade helt klart varit en storspelare även idag. Spelet (och teknologin) har utvecklats, men spelarna utvecklades med det. Borg la av runt 82. Maradona hade behövt träna lite hårdare och kanske mer metodiskt (plus mer gluten-fritt och mindre kokain), men hade säkerligen då haft potentialen att vara hur bra som helst även idag. Det jag sett av Pelé dock tycker jag det ser jävla långsamt ut, men du har nog rätt i att han också varit grym idag.

Bump förresten: letade efter en Pelé-tråd eftersom det verkar som att han håller på att trilla av pinn nu.

Lendl spöade sampras? De möttes 8 gånger och sampras vann 5 ggr.

Federer vann över sampras i wimbeldon när han var 19 år gammal. Sampras åldring 2001? Han var 30 år!

Om Sampras hade varit storspelare idag, så hade Agassi, Becker ,Muster (grus) mm också varit det. Men nej. Tiden har runnit ifrån dom. Om 15 år säger vi samma sak om Federer, nadal, och Djokovic!
Citera
2022-12-30, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
För att ha varit en såpass duktig spelare så var Pelé nog sämst i världen på att bedöma andra fotbollsspelare talang.

Bli hypad av Pelé = Värdelös fotbollspelare

Pele mötte motståndare som ville slakta/skada honom. Finns många exempel på matcher där dom fäller/sparkar ner honom och om det var idag skulle 7 spelare av dom få rött kort. Men tuff som han var så reste han sig eller dribblade skiten ur dom. Nej dagens fotboll är mer skyddad, eller rättare sagt, spelarna är mer skyddade. Men ändå dominerade pele.
Citera
2022-12-30, 13:17
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Pele mötte motståndare som ville slakta/skada honom. Finns många exempel på matcher där dom fäller/sparkar ner honom och om det var idag skulle 7 spelare av dom få rött kort. Men tuff som han var så reste han sig eller dribblade skiten ur dom. Nej dagens fotboll är mer skyddad, eller rättare sagt, spelarna är mer skyddade. Men ändå dominerade pele.

Inte det jag menar. Utan att alla spelare som Pelé utnämnt som sin arvtagare/hypat upp har floppat
Citera
2022-12-30, 13:37
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ne han skulle aldrig klara av dagens fotboll och höll sig skyddad från Europa. Fegis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in