Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-17, 01:01
  #1
Medlem
Det är så tragiskt men nu går jag antabus 3 ggr vecka och de tar blod och pissprov 2 dagar av både och i veckan för att se att jag inte har något i blodet, för att få ut sjukskrivning.

Har dessutom precis dumpat min kille som gått bakom ryggen på mig hela tiden och lovat o inte göra om det men gör det ändå..


Har inga bra vänner, knarkat bort pengarna, inget som jag har lust att göra och jag bara gråter,. skriker och vill slå sönder ngt hela tiden..

Vill bara dö, men fortsätter lida för att jag helöa tiden hoppas allt ska bli bättre.

Men det har bara blivigt sämre och sämre sen min mamma dog och det var 12 år sen. Ingen psykolog/kurator/ verkar ta mig på allvar heller, eftersom jag håller ett gott yttre och brukar få höra att jag inte "ser ut som en som tar droger"..


Står inte ut, kan man åka till psyk eller vad sk jag göra? Mår så dåligt att jag funderade på att hoppa framför tåget igår..

snälla hjälp mig.....
Citera
2008-11-17, 01:38
  #2
Medlem
Arbetarbroders avatar
Vad hindrar dig från att ta kontakt med psyk. när du mår så dåligt? Har du varit där innan? Annars har du ingenting att förlora
Citera
2008-11-17, 01:52
  #3
Medlem
FTW62s avatar
Klart som fan du ska in på psyk när det krisar, det har sina avigsidor men är bättre en alternativet....
Citera
2008-11-17, 04:05
  #4
Medlem
känner likadant, men jag har kommit på att efter jag tränat är det där dåliga måendet helt bortblåst. Jag gör ett schema som jag följer så jag slipper ta några beslut utan bara följa schemat. Träna nått du verkar tycka är kul och gör ett snällt schema för dig själv. Om du missar någon dag i schemat så skit samma, acceptera en period som du mår piss. men gör något under tiden för att underlätta.
tex. frukost 10.00. promenad 10.45 osv. rätt kul att sätta ihop faktiskt, man känner hopp.
Citera
2008-11-17, 10:48
  #5
Medlem
Dublees avatar
Kan StateCollapse och övriga hålla sig till ämnet istället?
Jag förstår inte hur det kan finnas så många idioter här på Flashback, om jag var ute efter att framstå som en idiot och jävlas med folk hade jag betett mig exakt som StateCollapse.
Jävla troll.
Citera
2008-11-17, 20:52
  #6
Medlem
Psychopatics avatar
Precis!

Denna tråd handlar inte om det är rätt eller fel att knarka, OT raderat!

/MOD
Citera
2008-11-18, 01:22
  #7
Avstängd
damaged_3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICDNA
känner likadant, men jag har kommit på att efter jag tränat är det där dåliga måendet helt bortblåst. Jag gör ett schema som jag följer så jag slipper ta några beslut utan bara följa schemat. Träna nått du verkar tycka är kul och gör ett snällt schema för dig själv. Om du missar någon dag i schemat så skit samma, acceptera en period som du mår piss. men gör något under tiden för att underlätta.
tex. frukost 10.00. promenad 10.45 osv. rätt kul att sätta ihop faktiskt, man känner hopp.

har du adhd,add eller borderline måhända ?
Citera
2008-11-18, 01:55
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Hahaha hur fan skulle det gå till att träna om man är deprimerad och inte vill göra någonting? Särskilt för en knarkare?

Man kan sluta med det mesta via träning. Ta det lugnt i början bara. Sen om du äter väl samtidigt ( och inte för mycket ) förändras du till sinnet och börjar må bättre. Livet är ju inte alltid på topp. Tänk på växterna; ibland måste dom stå ut med torka för att sen njuta av vatten; får dom vatten hela tiden blir dom övervattnade; får dom för lite hämmas tillväxten.

Man måste hitta en slags tränings- och kostrytm som får en att må bra. Vi människor måste röra oss, så är det bara...

...det är också lätt att sluta röka cigg om man tränar...
Citera
2008-11-18, 02:13
  #9
Medlem
Psyko Dads avatar
Nästa OT belönas med tillsägelser så kör på.

// MOD //
Citera
2008-11-18, 15:32
  #10
Medlem
Ziltoids avatar
Tycker verkligen du ska försöka få kontakt med psyk eller eventuellt hitta ett bra behandlingshem (akta dig för djupt religiösa behandlingshem).
Då kanske du kan få ett miljöbyte samt träffa nya vänner och komma ifrån drogerna ett tag?
Citera
2008-11-18, 17:46
  #11
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziltoid
Tycker verkligen du ska försöka få kontakt med psyk eller eventuellt hitta ett bra behandlingshem (akta dig för djupt religiösa behandlingshem).

Ja, kolla upp dem noga, eftersom de ibland inte skyltar med sina kontakter. Har t ex aldrig sett att Narconon har presenterat sig som underorganisation till Scientologerna.
Anledningen till att man ska akta sig för djupt religiösa behandlingsprogram är att de ofta är bluffar med ovetenskapliga teorier (jag vet t ex att Narconon sysslar mycket med bastubad och att trycka B-vitamin i sina kunder) och att man egentligen inte vill ha något med sekter att göra.

Men gå till psyk i första hand, det är det de är till för
Citera
2008-11-18, 21:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damaged_3
har du adhd,add eller borderline måhända ?

Vet inte faktiskt. varför undrar du?
__________________
Senast redigerad av ICDNA 2008-11-18 kl. 21:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback