• 1
  • 2
2008-11-14, 23:23
Bannlyst
Hej..Mitt grafikkort är helt konstigt i datorn..här får ni historien:
Jag spelar WoW och så och för ungefär 3-4 månader sen tog jag bort massa gammla spel och toolbars till internet för det ska gå snabbare och sen stängde jag av datan..Nästa dag när jag skulle starta wow stog det * Unable to find suitable display device* asså datorn är inte ens 1 år gammal och jag har inte skruvat i datorn eller något...Jag spelar CS och det funkar på 2/3 bild alternativ..Den som inte funkar är D3D...OpenGL och Software funkar...när jag spelar på D3D så laggar det och sen blir det massa streck och sånt i spelet..Jag har testar installera om nvidia många gånger men det funkar inte :S Jag ska nog omformatera min data och testa..Men ifall jag omformaterar den och sen om det inte funkar och jag lämnar in den i affär har jag hört att garantin inte gäller , är det sant? Jag har inte brytt mig så mycket för jag tröttnade på wow men nu med den nya expansionen och så då blir man sugen typ svara snabbt snälla..P.S det är en Windows vista
Senast redigerad av H3RM4N 2008-11-14 kl. 23:27.
Citera
2008-11-14, 23:33
Bannlyst
Å herregud!
Hur gammal är du egentligen?!

Snälla, lär dig stava innan du vistas här..
Citera
2008-11-14, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phillehh
Å herregud!
Hur gammal är du egentligen?!

Snälla, lär dig stava innan du vistas här..

Men förlåt? ..Jag har jävla bråttom om att få svar så jag vill inte inspektera varje jävla ord...Jag är 13 ändå
Senast redigerad av H3RM4N 2008-11-14 kl. 23:50.
Citera
2008-11-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3RM4N
Men förlåt? ..Jag har jävla bråttom om att få svar så jag vill inte inspektera varje jävla ord...Jag är 13 ändå

Om du nu är 13 så har du inget här att göra då det är 18-års gräns på detta forum.

För övrigt orkade jag inte läsa igenom ditt inlägg då du inte brytt dig om att sätta punkt eller göra ett simpelt radbyte.

Men jag gissar på drivar problem, rensa bort allt som har med grafikkortet att göra och då menar jag ALLT!
Citera
2008-11-14, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Om du nu är 13 så har du inget här att göra då det är 18-års gräns på detta forum.

För övrigt orkade jag inte läsa igenom ditt inlägg då du inte brytt dig om att sätta punkt eller göra ett simpelt radbyte.

Men jag gissar på drivar problem, rensa bort allt som har med grafikkortet att göra och då menar jag ALLT!

Men asså jag gjorde inte detta forumet för att ni skulle håna min stavning utan att jag ville ha hjälp... Med att rensa menar du Omformatera hela windows? Gäller fortfarande garantin om man omformaterar?
Citera
2008-11-14, 23:51
Medlem
Citat:
Men asså jag gjorde inte detta forumet för att ni skulle håna min stavning utan att jag ville ha hjälp... Med att rensa menar du Omformatera hela windows? Gäller fortfarande garantin om man omformaterar?

Det handlar nog inte om att håna dig utan mer att folk ska orka läsa det.
Ju tydligare du beskriver ditt problem desto lättare är det för någon att hjälpa dig.
Där av ska man ta lite tid på sig och se igenom sitt inlägg.

För att svara på din fråga: Nej, jag menar du att ska avinstallera alla drivrutiner och eventuella program som tillhör ditt grafikkort. När du gjort det kan du även radera NVIDIA mappen som ligger på C: och ladda ner nyaste drivrutinerna om du inte har dem.

Kolla i enhetshanteraren också så att grafikkortet är borta, det brukar stå något i stil med vga display adapter istället för ditt grafikkort då.
Citera
2008-11-14, 23:53
Medlem
tomas_sws avatar
Citat:
Men asså jag gjorde inte detta forumet för att ni skulle håna min stavning utan att jag ville ha hjälp...

Kul att äntligen få träffa Flashbacks skapare =)

PS. Sorry för OT
Citera
Bannlyst
Citat:
Det handlar nog inte om att håna dig utan mer att folk ska orka läsa det.
Ju tydligare du beskriver ditt problem desto lättare är det för någon att hjälpa dig.
Där av ska man ta lite tid på sig och se igenom sitt inlägg.

För att svara på din fråga: Nej, jag menar du att ska avinstallera alla drivrutiner och eventuella program som tillhör ditt grafikkort. När du gjort det kan du även radera NVIDIA mappen som ligger på C: och ladda ner nyaste drivrutinerna om du inte har dem.

Kolla i enhetshanteraren också så att grafikkortet är borta, det brukar stå något i stil med vga display adapter istället för ditt grafikkort då.

Okej.
Men när jag omformaterar datan så gör jag det ändå va?
För jag har en massa skit på min data som jag ändå inte använder och jag känner en kille som kan göra det åt mit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas_sw
Kul att äntligen få träffa Flashbacks skapare =)

Haha !

Citat:
Okej.
Men när jag omformaterar datan så gör jag det ändå va?
För jag har en massa skit på min data som jag ändå inte använder och jag känner en kille som kan göra det åt mit

Det stämmer bra det !
Citera
2008-11-14, 23:56
Bannlyst
Citat:
Haha !

Det stämmer bra det !

Okej, tack så mycket för hjälpen
Men det är en sak till..Min brossa sa att om man omformaterar datan så gäller inte garantin i affären om något händer.
Är det sant?
Citera
2008-11-14, 23:58
Medlem
Citat:
Okej, tack så mycket för hjälpen
Men det är en sak till..Min brossa sa att om man omformaterar datan så gäller inte garantin i affären om något händer.
Är det sant?

Det kan jag tyvärr inte svara på.
Jag vet att garantin kan sluta gälla om du öppnar datorn och skruvar i den.

Men det är väl bara ringa och fråga?
Citera
2008-11-14, 23:59
Bannlyst
Citat:
Det kan jag tyvärr inte svara på.
Jag vet att garantin kan sluta gälla om du öppnar datorn och skruvar i den.

Men det är väl bara ringa och fråga?

Ja jag kan väll ringa imorgon då
För jag menar om jag omformaterar datan och sen om det ändå inte funkar då har det varit helt onödigt och om garantin inte gäller så har det bara varit sämre :O
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in