• 2
  • 3
2023-07-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Nej och darwinismen tar hand om dem som ägnar sig åt detta.

Nu yttrar du dig om saker du inte vet något om. Jag har ätit röd flugsvamp många gånger och vid några tillfällen har jag blivit "förgiftad" dvs fått ont i magen och spytt. När man spytt klart mår man bra igen.

De gånger jag inte blivit förgiftad, eller vad man nu ska kalla det har varit alldeles underbara. Både små och väldigt stora doser. Amanita muscaria kan man lita på.
Citera
2023-07-21, 23:16
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meloneusk
Vad händer ifall man äter flugsvamp?
Vit och lömsk flugsvamp (amatoxin) är mycket giftiga och orsakar varje år flera allvarliga förgiftningar, ibland även dödsfall. Toppig giftspindling är främst njurskadande (orellanin). Amatoxin och orellanin orsakar cellskada i fr a i lever, tarm och njurar.

Vad menas med darwinism?
Enligt darwinismen sker utvecklingen av arter successivt genom ett naturligt urval (inom en art) av individer som har sådana egenskaper att de är bättre lämpade att överleva och fortplanta sig än andra artfränder.

Förstår du nu vad han menade?

Men den här tråden handlar om amanita muscaria - förstår du nu?
Citera
2023-07-21, 23:44
Medlem
Citat:
Vad händer ifall man äter flugsvamp?
Vit och lömsk flugsvamp (amatoxin) är mycket giftiga och orsakar varje år flera allvarliga förgiftningar, ibland även dödsfall. Toppig giftspindling är främst njurskadande (orellanin). Amatoxin och orellanin orsakar cellskada i fr a i lever, tarm och njurar.

Vad menas med darwinism?
Enligt darwinismen sker utvecklingen av arter successivt genom ett naturligt urval (inom en art) av individer som har sådana egenskaper att de är bättre lämpade att överleva och fortplanta sig än andra artfränder.

Förstår du nu vad han menade?

Så kan man säga om bilister också.
Citera
2023-07-25, 11:14
Medlem
Meloneusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Men den här tråden handlar om amanita muscaria - förstår du nu?

Ok, på min skärm är trådnamnet Flugsvamp, står det Amanita Muscaria för dig?
Dessutom svarade jag specifikt på en fråga om flugsvamp.

Nu kanske du förstår?
Citera
2023-07-25, 13:22
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ok, på min skärm är trådnamnet Flugsvamp, står det Amanita Muscaria för dig?
Dessutom svarade jag specifikt på en fråga om flugsvamp.

Nu kanske du förstår?

Nej, jag har ingen aning om varför du spelar korkad och det dessutom på ett drygt sätt. Konstigt att vilja framstå på det sättet. Sorry.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in