2010-10-23, 22:27
Medlem
Svartkontrakt Stockholm

Tänkte höra om det är någon som har tips på hur man ska gå till väga för att hitta "bra" svartkontrakt i stockholmsområdet. Är isf 1-3 jag är ute efter beroende på pris. Någon som har koll på vad priserna ligger på mellan tummen och pekfingret?
Citera
2011-09-20, 13:21
Medlem
Svartkontrakt i stockholm

Någon som vet något? Har ett par kontakter men har inte hittat vad jag är ute efter. Låt mig slippa korkade råd som
- köp en borätt i stället...
Citera
2011-09-20, 18:41
Medlem
WERYs avatar
Närå men istället så rekommenderar jag att du skaffar ett vitkontrakt istället. Jag bor själv på ett svartkontrakt och man har inga som helst rättigheter när det blir problem. Som tur är att jag snart flyttar till ett boende där det är vitkontrakt och jag kommer aldrig mer att bo svart som jag gör nu. Aldrig mer och det är en fet rekommendation till er alla som funderar på det. Det kan vara en tillfällig lösning om ni inte har någonstans att bo men se till att skaffa ett vitt boende under tiden i s f
Citera
2011-09-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Närå men istället så rekommenderar jag att du skaffar ett vitkontrakt istället. Jag bor själv på ett svartkontrakt och man har inga som helst rättigheter när det blir problem. Som tur är att jag snart flyttar till ett boende där det är vitkontrakt och jag kommer aldrig mer att bo svart som jag gör nu. Aldrig mer och det är en fet rekommendation till er alla som funderar på det. Det kan vara en tillfällig lösning om ni inte har någonstans att bo men se till att skaffa ett vitt boende under tiden i s f

Vad snackar du om?? Vad tror du att ett svartkontrakt i benämningen brukar vara?
Det är ju bara ett förstahandskontrakt som vilket förstahands "vitt" kontrakt som helst förutom att man har köpt det till sig för pengar istället för tex, bostadskö! När man väl har kontraktet så är ju allt frid och fröjd så länge alla inblandade fått dom pengar som dom ska ha. Och köper du genom en bra svartmäklare så funkar det galant Bor själv i jättefin lägenhet som jag köpte kontraktet på för 8 år sen och som nu blivit bostadsrätt, så nu ska jag sälja den och köpa ett nytt hyreskontrakt och få massa pengar över
Citera
2011-10-23, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clk55
Vad snackar du om?? Vad tror du att ett svartkontrakt i benämningen brukar vara?
Det är ju bara ett förstahandskontrakt som vilket förstahands "vitt" kontrakt som helst förutom att man har köpt det till sig för pengar istället för tex, bostadskö! När man väl har kontraktet så är ju allt frid och fröjd så länge alla inblandade fått dom pengar som dom ska ha. Och köper du genom en bra svartmäklare så funkar det galant Bor själv i jättefin lägenhet som jag köpte kontraktet på för 8 år sen och som nu blivit bostadsrätt, så nu ska jag sälja den och köpa ett nytt hyreskontrakt och få massa pengar över

Beror på värden. Vissa låter dig inte använda det som ett vitt kontrakt utan sätter käppar i hjulet för dig konstant och ibland kan du inte ens byta lägenheten pga det.
Citera
2011-10-24, 00:43
Medlem
DennisOlofs avatar
WERY tror du missförstår TS, det är inte "bo svart" som det handlar om utan att köpa sig en hyres rätt på "svart väg" där kontraktet är vitt. Pengar under bordet brukar det kallas för att smita förbi, komma före kön, osv.

SuperGnu därav svartmäklare, även om man kan bli lurad så gäller det ju att luska ut om värden är med på noterna, då kan det ju gå riktigt bra

Eller är jag också helt borta, och inte förstår vad TS menar ?
Citera
2011-10-24, 08:11
Bannlyst
Är också intresserad av marknaden av svartkontrakt. Bor själv i Sundbyberg och vill gärna in till innerstaden. Har kollat runt lite men det är inte direkt så att svartakontraktsmäklare står under gula sidorna.
Citera
2011-10-25, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
SuperGnu därav svartmäklare, även om man kan bli lurad så gäller det ju att luska ut om värden är med på noterna, då kan det ju gå riktigt bra

Eller är jag också helt borta, och inte förstår vad TS menar ?

Min farsa gjorde det en gång i tiden (lite mer än 10 år sedan), svartmäklare och allt inblandat och goda rekommendationer men värden som var med på noterna vägrade låta han byta lägenheten eftersom ett företag var intresserad av lägenheten som övernattningsbostad. Antar att värden letade upp dom och tipsade om att en hyresgäst var på väg att flytta ut eller liknande. Så värden totalvägrade att farsan bytte bort den mot en annan lägenhet eftersom han ville att farsan skulle säga upp lägenheten istället så han kunde hyra ut den för ett högre pris till företaget.

Så att svartmäklare är inblandade garanterar ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av limecoq
Är också intresserad av marknaden av svartkontrakt. Bor själv i Sundbyberg och vill gärna in till innerstaden. Har kollat runt lite men det är inte direkt så att svartakontraktsmäklare står under gula sidorna.

Varför vill man till innerstaden? Antar du är en party typ som festar 2-3 dagar i veckan minst? Annars finns det ju ingen anledning att bo inne i stan.
Citera
2011-11-17, 14:59
Medlem
Hej, är det någon som har köpt eller vet någon som har köpt svart hyreskontrakt av Johanssson Kårell eller Frebaco fastigheter. Alla kan såklart vara anonyma. Gärna datum eller liknande då jag vill veta om det även skett på senare tid. Och självklart gärna fastighetsadress.

Maila mig isf
Citera
2011-11-18, 09:39
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limecoq

Du kan ju prova att annonsera, det kan generera svar från folk som är villiga att byta med pengar emellan.
Citera
2012-07-31, 21:52
Medlem
Svartkontrakt i stockholm?

Är efter många år i bostadskön (utan någon lycka) på jakt efter ett svartkontrakt. Verkligen inte ett förstahandsval, har pengar på kontot men blir ej beviljad lån. MEN, Till min fråga, vad får man ge för ett kontrakt på en liten enrummare i närförorterna? Dvs, typ abrahamsberg, brommaplan och åt andra hållet, gubbängen osv. Är det 10 procent av marknadsvärdet som gäller? Och, förutom egna kontakter, hur hittar jag dessa förmedlare? Gäller de att rensa bland privatvärdar runtom?
Citera
2012-08-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caboisch
Är efter många år i bostadskön (utan någon lycka) på jakt efter ett svartkontrakt. Verkligen inte ett förstahandsval, har pengar på kontot men blir ej beviljad lån. MEN, Till min fråga, vad får man ge för ett kontrakt på en liten enrummare i närförorterna? Dvs, typ abrahamsberg, brommaplan och åt andra hållet, gubbängen osv. Är det 10 procent av marknadsvärdet som gäller? Och, förutom egna kontakter, hur hittar jag dessa förmedlare? Gäller de att rensa bland privatvärdar runtom?

Blåsut, tvåa på 60kvm betingade ett värde av 120 000 för 2 år sedan.

Det är den mest aktuella siffran jag kan komma på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in