2009-03-27, 07:29
Medlem
Vill du sälja eller köpa hyresrätt svart, kontakta Edvard, på edwardpartners.se

Han har kontakter
Citera
2009-03-27, 14:03
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Nja, fördelaktigt är ju ett svårdefinierat ord. Men visst, du slipper att stå i bostadskö i 20 år och du behöver "bara" lägga ut 200 tkr för ditt boende, men du kan ju redan från början räkna med att inte få tillbaka dom pengarna. Du slipper också miljonlån hos banken.

Visserligen slipper man miljonlån från banken, men å andra sidan har man ju lägenheten som säkerhet. När man köper en HR så har du i princip konsumerat dina 200 000 kronor, det finns inget av värde på andra sidan (officiellt).
Citera
2009-03-27, 14:38
Medlem
snurreskvätts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsrydtravet

Han har kontakter

Undrar om han är nöjd över att ha blivit "outad" här.
Det är ju trots allt inte helt lagligt och knappast en verksamhet som en seriös mäklare vill bli förknippad med
Citera
2009-03-27, 18:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsrydtravet

Han har kontakter

Jag var nära att köpa en lägenhet av en av deras mäklare. Han hade en helt ojämförlig svada. Jag träffade ändå rätt mycket mäklare när jag sökte lägenhet och är även bekant med ett par stycken. Men den här killen var värre än allt jag har varit med om, han snackade så öronen blödde och ringde ett par gånger även efter att vi hade tackat nej. Men svada är en sak. Jag undrar nu vad Edward (han lär väl stava så?) har gjort dig för ont? Jag kan inte tänka mig att du skriver ut hans namn för att göra reklam för honom och hans ypperliga tjänster inom området "svartkontrakt"?
Citera
2009-03-28, 10:41
Medlem
Yttre delarna av Enskede

Tjena,

Har en fråga angående en ny hyresrätt byggt ca 2007, 60kvm jätteljus och fräsch allting sådant. Hyran är dock hög just pga detta ca 6500kr, ligger precis vid T-banan men ligger i yttre Enskedeområderna.

Vad skulle ni säga ungefär för pris på ett sådant kontrakt? Vore jättetacksam då jag själv inte har någon som helst koll och vore skönt och veta om man kan få ut något så det är värt allt meck som det innebär.

Någon som kan ge en hint om vi pratar 50k eller 200k eller någonting däremellan?

Tusen tack på förhand!
Citera
2009-03-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo B
Tjena,

Har en fråga angående en ny hyresrätt byggt ca 2007, 60kvm jätteljus och fräsch allting sådant. Hyran är dock hög just pga detta ca 6500kr, ligger precis vid T-banan men ligger i yttre Enskedeområderna.

Vad skulle ni säga ungefär för pris på ett sådant kontrakt? Vore jättetacksam då jag själv inte har någon som helst koll och vore skönt och veta om man kan få ut något så det är värt allt meck som det innebär.

Någon som kan ge en hint om vi pratar 50k eller 200k eller någonting däremellan?

Tusen tack på förhand!

en tjuga kanske du kan lura någon stackare på
Citera
2009-04-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Duger 3 r.o.k. på Södermalm som exempel? 71 m² för 2,2 miljoner: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/384534

Tror du att det är många som A) inte kan få banklån med en bostadsrätt som säkerhet och B) skulle kunna lägga ut flera hundra tusen på ett svartköpt hyreskontrakt?

Vem fan vill bo på Söder? :P
Citera
2009-04-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inpetto
Vem fan vill bo på Söder? :P

Min erfarenhet av svartmäklare/priser är ca 10.000 per kvadrat i innerstaden, och runt 300 - 400 000 för en 3-4:a i närförorter typ Solna, Bromma och sumpan.

edit: inte 400 000 per kvadrat då utan för hela lägenheten, bättre att vara tydlig än att få dumma frågor
Citera
2009-08-30, 15:24
Bannlyst
please

kan inte folk bara svara på frågan om de kan UTAN att lägga in personliga åsikter om rätt och fel??? det är väl bara att lämna tråden om man inte gillar det som skrivs..
Citera
2009-08-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neppe
kan inte folk bara svara på frågan om de kan UTAN att lägga in personliga åsikter om rätt och fel??? det är väl bara att lämna tråden om man inte gillar det som skrivs..

Tack för ditt helt meningslösa första inlägg, om meningslösa ilnlägg, som inte tillför något.

Välkommen till FB!
Citera
2009-09-04, 08:04
Medlem
autostoperkas avatar
Undrar om det finns någon "hemligt kod"
Jag vill tex byta mitt hyresrätt mot bättre och e villig att betala extra för det. Hur skriver man i annonsen?
Citera
2009-09-04, 08:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Undrar om det finns någon "hemligt kod"
Jag vill tex byta mitt hyresrätt mot bättre och e villig att betala extra för det. Hur skriver man i annonsen?

Ordet 'hittelön' har man ju sett flera gånger. Jag har alltid tänkt att det handlar om pengar emellan, ibland stora pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in