Jag brukar köra på okokta havregryn och mjölk, kryddat med kanel, russin, banan, kokos eller annat som finns hemma. Blir inte lika stabbigt och osmakligt som när man kokar dem. Till det kör du ett par kokta ägg. Billigt, mättande och gott!!
Müsli av något slag, enbart okokta havregryn funkar, med mjölk (massor av mjölk om du tänker få i dig så mycket protein på morgen med minsta möjliga ansträngning), sylt, vitaminpiller, etc. Blanda som du känner för, möjligheterna är oändliga!
Jag brukar köra på okokta havregryn och mjölk, kryddat med kanel, russin, banan, kokos eller annat som finns hemma. Blir inte lika stabbigt och osmakligt som när man kokar dem. Till det kör du ett par kokta ägg. Billigt, mättande och gott!!
Kokta ägg är faktiskt ingen dum idé men havregryn är jag lite tveksam till. Utav någon anledning så blir jag så brutalt hungrig på havregryn efter några timmar.
Finns det någon som kan tipsa om fler enkla grötalternativ?
Kokta ägg är faktiskt ingen dum idé men havregryn är jag lite tveksam till. Utav någon anledning så blir jag så brutalt hungrig på havregryn efter några timmar.
Finns det någon som kan tipsa om fler enkla grötalternativ?
Jag blir faktiskt sjukt mätt av min grötvariant. Brukar ibland glömma att käka lunch av denna anledning... Kanske käkar du inte tillräckligt mycket?
Jag kör makrill i tomatsås på knäckebröd, med ett eller ett par kokta ägg till om man vill. Knäckisarna tar inte lång stund att fixa och äggen kokar medan man gör annat.
Havregryn och njölk är det enda du behöver. Snabbare kan det inte gå och mättar länge. Du behöver inte mycket av det heller. Jämför med hur mycket du behöver för en portion havregrynsgröt. 4-5 snabba skedar, skölj ned med resten av mjölken och sedan sväller det i ett par timmar i magen. Snabbare, enklare och billigare går det knappt att få till det.
Havregrynsgröt eller naturell yoghurt, ev med lite bär. Ät en smörgås på fullkornbröd med lite ost och grönsaker. Sen kan du även ta en frukt. Apelsin och äpplen är bäst om du vill vara mätt länge. Smörgåsen kan du göra klar kvällen innan så att det inte försvinner värdefull morgontid.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!