• 1
  • 2
2008-11-14, 11:54
Medlem
Kronans avatar
Jag söker efter en ny billig frukost som mättar mig fram till lunch.

Kravspec.

1.Ska inte kräva tillagning eller förberedelse.
2. Gärna billig
3. Nyttig
4. Ska gå snabbt att äta.

Har varvat mellan bullar, knäckebröd, müsli, cornflakes och mackor.

Funderar på att testa någon form av gröt alt. någon röra av något slag. Fler tips mottages gärna!
Citera
2008-11-14, 12:01
Medlem
Havregrynsgröt!

Om du inte anser att blanda vatten & havregryn och värma upp i mikro är för mycket tillagning.

Blir gott med lite honung i också.
Citera
2008-11-14, 12:32
Medlem
köpenhamns avatar
Jag brukar köra på okokta havregryn och mjölk, kryddat med kanel, russin, banan, kokos eller annat som finns hemma. Blir inte lika stabbigt och osmakligt som när man kokar dem. Till det kör du ett par kokta ägg. Billigt, mättande och gott!!
Citera
2008-11-14, 13:01
Medlem
Numes avatar
Müsli av något slag, enbart okokta havregryn funkar, med mjölk (massor av mjölk om du tänker få i dig så mycket protein på morgen med minsta möjliga ansträngning), sylt, vitaminpiller, etc. Blanda som du känner för, möjligheterna är oändliga!
Citera
2008-11-14, 13:27
Medlem
Kronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av köpenhamn
Jag brukar köra på okokta havregryn och mjölk, kryddat med kanel, russin, banan, kokos eller annat som finns hemma. Blir inte lika stabbigt och osmakligt som när man kokar dem. Till det kör du ett par kokta ägg. Billigt, mättande och gott!!

Kokta ägg är faktiskt ingen dum idé men havregryn är jag lite tveksam till. Utav någon anledning så blir jag så brutalt hungrig på havregryn efter några timmar.

Finns det någon som kan tipsa om fler enkla grötalternativ?
Citera
2008-11-14, 13:43
Medlem
köpenhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Kokta ägg är faktiskt ingen dum idé men havregryn är jag lite tveksam till. Utav någon anledning så blir jag så brutalt hungrig på havregryn efter några timmar.

Finns det någon som kan tipsa om fler enkla grötalternativ?

Jag blir faktiskt sjukt mätt av min grötvariant. Brukar ibland glömma att käka lunch av denna anledning... Kanske käkar du inte tillräckligt mycket?
Citera
2008-11-14, 13:55
Medlem
annzahs avatar
Jag kör makrill i tomatsås på knäckebröd, med ett eller ett par kokta ägg till om man vill. Knäckisarna tar inte lång stund att fixa och äggen kokar medan man gör annat.
Citera
2008-11-14, 14:09
Medlem
OlleVieros avatar
Havregryn och njölk är det enda du behöver. Snabbare kan det inte gå och mättar länge. Du behöver inte mycket av det heller. Jämför med hur mycket du behöver för en portion havregrynsgröt. 4-5 snabba skedar, skölj ned med resten av mjölken och sedan sväller det i ett par timmar i magen. Snabbare, enklare och billigare går det knappt att få till det.
Citera
2008-11-14, 14:33
Bannlyst
Min frukost som jag står mig på fram till lunch består av följande:
  • Ett glas kall blåbärssoppa med lite linfrön och solrosfrön
  • Två fiberlimpskivor med ägg och kaviar
  • En halv banan
  • Ett vitaminpiller
  • Kaffe
Både gott, enkelt, snabbt och nyttigt!
Citera
2008-11-14, 15:03
Medlem
oregistrerads avatar
Koka ett gäng ägg och lägga i kylen är kanonbra! Bara att ta ett och äta i flykten så att säga.
Citera
2008-11-14, 15:41
Medlem
http://produkter.pauluns.se/eway/def...13:1:0:0:::0:0 och ett äpple + lite rökt kalkon.
Citera
2008-11-14, 18:40
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Havregrynsgröt eller naturell yoghurt, ev med lite bär. Ät en smörgås på fullkornbröd med lite ost och grönsaker. Sen kan du även ta en frukt. Apelsin och äpplen är bäst om du vill vara mätt länge. Smörgåsen kan du göra klar kvällen innan så att det inte försvinner värdefull morgontid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in