Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Hur bra går det? Och vad vet du om vad folket i södra Korea vill - ett folk som därtill har utsatts för hjärntvätt av den amerikanska kulturimperialismen under decennier, vilket gör det till lydiga nickedockor för all sköns propaganda?
Jag kan berätta för dig hur bra det går. S.Korea är världsmästare i självmord och i plastikkirurgi. Båda fenomenen avslöjar en djup otillfredsställelse med livet, med vem man är och därför vill man utplåna sig själv eller manipulera sig själv till att bli någon annan. Man trivs verkligen inte i kulturen, i detta fall i den amerikanska skräpkulturen av slit och släng där ingen har någon värdighet.
Denna anomism och alienation finns inte i norra Korea, som består av en befolkning som är trogen sin kultur, sina traditioner och sin nation. Detta - skall ni veta - är oerhört lockande även för ett folk i söder som har blivit så illa misshandlat av utländska imperialister, som använt dem som murbräcka i ett geopolitiskt spel, under decennier. Längtan efter frihet har inte dött för dem.
Underskatta inte människors latenta törst efter autenticitet och tillhörighet. DFR Korea ger folket både ett sammanhang och en uppgift och de har kvar sin värdighet, hatar inte sig själva så som många i syd gör - men hoppet finns för att även syd skall kunna få det bättre, bli befriade. Kamrat Kim Jong Un sviker inte sitt folk i söder. Han är hela Koreas ledare och detta förstår alltfler koreaner.
Ja Du, min bäste Secunden, jag vet inte om jag skall skratta eller gråta, eftersom Din "Förblindade fanatism" är tragikomisk, av sällan skådat slag. Du borde få en tapperhets medalj av Kim!
Nu skall jag återigen tillrättalägga, den förvirrade föreställningsvärld Du befinner Dig i, jag hoppas inte Du tar illa upp,
även om det svider, att ånyo få "Punktering" på Dina falsarier.
SÅ HÄR ÄR DET AVSEENDE "HUR BRA DET GÅR FÖR SYDKOREA" OCH "SJÄLVMORD" SAMT "PLASTIKKIRURGI"
Ett litet axplock över hur bra går det för Sydkorea:
BNP 1.441 Miljarder USD (2016) #11 i världen tom före Ryssland.
Nordkorea 30.7 Miljarder USD
BNP per capita 17.5 gånger större än i Nordkorea.
Antal mobil abonnemang 56.7 Miljoner.
Nordkorea 2.4 Miljoner
Flygbolag 13 st
Nordkorea 1 st
Asfalterat vägnät 84.6%
Nordkorea 0.8%
Järnvägsnät 3.865km
Nordkorea 5.725km
Höghastighetståg 378km
Nordkorea - finns ej
T-bana i de 6 största städerna. 39 linjer
Nordkorea i en stad Pyongyang. Tyska vagnar -50/-60 talet importerade från Berlin. (2 linjer 17 stationer)
SJÄLVMORDSSTATISTIK
24.1 - 14.0 per 100.000 inv genom åren 2012-2017. Minskar.
Nordkorea 22.3 - 39.4 per tusen inv genom åren 2012-2017. Ökar. Osäkra siffror som kan vara betydligt högre.
Validiteten över självmordsstatistik är mycket osäker, beroende på vem/vilken organisation som gör statistiken. WHO har genom åren varit den mest tillförlitliga källan, och siffrorna varierar kraftigt år från år. WHO har i alla år betraktat Nordkorea som det land med högst antal, trots regimens ovillighet till medverkan, men uppskattningen har legat på ca 34.7/100.000 inv. De senaste åren har inte WHO kunnat ge korrekta siffror då man vet att många individer tar livet av sig pga av förföljelse från regimen. Man vet också att individer och familjer, kollektivt, tar livet av sig i fängelser och läger.
http://www.list25.com/25-countries-with-the-highest-suicide-rates-in-the-world/
https://www.insidermonkey.com/blog/30-countries-with-the-highest-suicide-rates-in-the-world-599954/?singlepage=1
www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/suicide/by-country
PLASTIKIRURGI
Plastikirurgi av alla ämnen, man tager sig för pannan!
Eftersom detta ämne verka intressera Secunden speciellt, så kan den som vill fördjupa sig och fakta grotta i denna sammanställning från ISAP. Den som är specialintresserad av detta dekadenta hantverk, kan ju titta var exempelvis
Ryssland och Kina befinner sig. USA toppar givetvis.
Sydkorea är inte ens med på 2016 års top 24 lista i världen över utförda operationer.
Men Sydkorea finns med på top 5 listan över de länder som har flest praktiserande Plastikkirurger,
2.000 st som tydligen har gått internationellt rykte.
Källor: IATA - WHO - ISAPS - Ekonomifakta - International Union of Railways - ITO