2017-12-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jovisst kan jag det. De tjänar bra med pengar - och de är patrioter som älskar sitt land.
Ytterligare en lögn och desinformation av SecundusSilent, men vi tar som sagt en sak i taget och återkommer i frågan...
Citera
2017-12-08, 19:30
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Har du läst om de Nordkoreanska fånglägerna?
Mer än 200000 människor sitter internerade under vidriga omständigheter, liknande de som Tyskland uppförde under WW2, för att de enligt det Nordkoreanska styret inte tänker rätt.

Som vanligt är du ute på ogrundat vatten.

Du nämner Tyskland med avseende på koncentrationsläger, men sådana finns inte i DFR Korea, men istället på Guantanamo - ett centrum av koncentrationsläger upprättat av regimen i USA där folk sitter som inte dömts för några brott - precis som under Nazitiden - och på område som är erövrat från ett grannland, precis som Tyskland upprättade koncentrationsläger på ockuperad mark.

Du har sannerligen lärt dig av historien, historien enligt ”Ministern för allmänhetens upplysning och propaganda”, Joseph Goebbels.
Citera
2017-12-08, 19:47
Medlem
Citat:

Du nämner Tyskland med avseende på koncentrationsläger, men sådana finns inte i DFR Korea, men istället på Guantanamo - ett centrum av koncentrationsläger upprättat av regimen i USA där folk sitter som inte dömts för några brott - precis som under Nazitiden - och på område som är erövrat från ett grannland, precis som Tyskland upprättade koncentrationsläger på ockuperad mark.

Du har sannerligen lärt dig av historien, historien enligt ”Ministern för allmänhetens upplysning och propaganda”, Joseph Goebbels.

Räcker med 3 generations straffet som finns i Nordkorea för att inse att det är helt fuckt up. Eller är det ännu en lögn från västvärlden i ett försök att svartmåla folkets demokrati DKR? Det är bara historien som upprepar sig själv. Som människor flydde från Eastern Bloc, till hur människor flydde (flyr, även om det har blivit avsevärt bättre, du har ju iaf friheter) från Kuba, till hur människor vill fly från Nordkorea men inte kan utan att riskera att bli sönder pepprade i DMZ. Fyfan för kommunism.
Citera
2017-12-08, 19:51
Medlem
Citat:

Förvånar det oss i tråden att Du förnekar förekomsten av dessa läger?
Det finns väldigt många vittnen, mängder av satellitbilder och bilder på de stackars människor som suttit där med 100 gram majsmjöl som enda föda per dygn.
Men rushar vi inte iväg nu? En sak i taget

Tack vare modern teknik börjar allt fler vittnesmål om övergreppen på de nordkoreanska folket strömmma in, varför värjer Du Dig mot dessa?
Citera
2017-12-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Mycket intressant! Såg du fattigdom och liknande? Fick du besöka nåt sjukhus? Begränsade dom dig också?

Tack!

Fattigdom och umbäranden ja, framförallt på landsbygden och i mindre byar.

Man måste göra en mycket klar distinktion mellan Pyongyang och övriga landet, särskilt rena landsbygden.
Jag har fortfarande svårt att smälta vissa saker jag såg på landsbygden.

Det de flesta turister får se är Pyongyang, och då den bild regimen vill ge, det måste man ha klart för sig.
Pyongyang är för de utvalda, eliten.

Det är svårt att redogöra för hur sorgset och dystert livet är på landsbygden och utanför Pyongyang.

Människorna där har det mycket svårt, de flesta ser magra och undernärda ut.
Men dom gör så gott dom kan och vet i de flesta fall inte om, att det finns en värld utanför deras,
som inte är lika miserabel som vad deras är.

Det är ju därmed svårt för oss att, förenkla problemet, och förstå varför dom inte protesterar?
Hur skall dom egentligen kunna göra det, deras vardag är ju normen för dom, och när dom inte kan relatera,
till något som dom VET är bättre, så gör dom helt enkelt inte det.

Jag har inte utrymme att redogöra detalj över allt jag såg och upplevde i landet, här på FB.
Men kortfattat, så är Nordkorea, såsom TS rubricerar tråden, bisarrt, i allra högsta grad.

Du får gärna ställa mer specifika frågor, om Du vill, så skall svara om jag kan.

Alla är begränsade och övervakade i Nordkorea. Ingen litar på någon.

Begränsade dom mig?
Ja, det vill jag nog påstå, i vissa delar, men inte såsom den vanlige turisten.
Nu hör det till saken att jag var där under andra former än som turist.

Din fråga om Sjukhusbesök, nej inte jag. Däremot har en god vän besökt flera i landet.

Han rekommenderade denna länk: www.theguardian.com/world/gallery/2015/oct/08/north-korean-hospital-surgery-in-pictures
Senast redigerad av LEMMOR 2017-12-08 kl. 20:28.
Citera
2017-12-08, 20:19
Medlem
Citat:
Förvånar det oss i tråden att Du förnekar förekomsten av dessa läger?
Det finns väldigt många vittnen, mängder av satellitbilder och bilder på de stackars människor som suttit där med 100 gram majsmjöl som enda föda per dygn.
Men rushar vi inte iväg nu? En sak i taget

Tack vare modern teknik börjar allt fler vittnesmål om övergreppen på de nordkoreanska folket strömmma in, varför värjer Du Dig mot dessa?

Om Secunden har någon ända liten gnutta av sanningsinsikt och samvete, i sin "Förljugna retorik", skulle jag i det läge han nu befinner sig gällande fångläger och övriga läger i Nordkorea, i denna tråd, revidera sina uppgifter.

Jag sitter på en "Bomb" i detta ärende, (dessutom självbevittnad) som jag starkt överväger att lägga ut här i denna tråd.
Citera
2017-12-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
www.theguardian.com/world/gallery/2015/oct/08/north-korean-hospital-surgery-in-pictures

Stämmer bra överens med vittnesmål av Läkare utan gränser, rostiga skalpeller, sprutnålar som inte är decifiserade, gammal teknik och utbildning från längesedan m.m elände
Stackars patienter
Citera
2017-12-08, 20:31
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Tack!

Fattigdom och umbäranden ja, framförallt på landsbygden och i mindre byar.

Man måste göra en mycket klar distinktion mellan Pyongyang och övriga landet, särskilt rena landsbygden.
Jag har fortfarande svårt att smälta vissa saker jag såg på landsbygden.

Det de flesta turister får se är Pyongyang, och då den bild regimen vill ge, det måste man ha klart för sig.
Pyongyang är för de utvalda, eliten.

Det är svårt att redogöra för hur sorgset och dystert livet är på landsbygden och utanför Pyongyang.

Människorna där har det mycket svårt, de flesta ser magra och undernärda ut.
Men dom gör så gott dom kan och vet i de flesta fall inte om, att det finns en värld utanför deras,
som inte är lika miserabel som vad deras är.

Det är ju därmed svårt för oss att, förenkla problemet, och förstå varför dom inte protesterar?
Hur skall dom egentligen kunna göra det, deras vardag är ju normen för dom, och när dom inte kan relatera,
till något som dom VET är bättre, så gör helt enkelt inte det.

Jag har inte utrymme att redogöra detalj över allt jag såg och upplevde i landet, här på FB.
Men kortfattat, så är Nordkorea, såsom TS rubricerar tråden, bisarrt, i allra högsta grad.

Du får gärna ställa mer specifika frågor, om Du vill, så skall svara om jag kan.

Alla är begränsade och övervakade i Nordkorea. Ingen litar på någon.

Begränsade dom mig?
Ja, det vill jag nog påstå, i vissa delar, men inte såsom den vanlige turisten.
Nu hör det till saken att jag var där under andra former än som turist.

Din fråga om Sjukhusbesök, nej inte jag. Däremot har en god vän besökt flera i landet.

Han rekommenderade denna länk: www.theguardian.com/world/gallery/2015/oct/08/north-korean-hospital-surgery-in-pictures

Tack ännu en gång för intressant information! Jag upplever NK som både skrämmande och fascinerande. Och lider med befolkningen som troligen inte får till nån större förändring av sin livssituation i denna regim? Helt otroligt hur det går att hjärntvätta människor.
Senast redigerad av tegeltak 2017-12-08 kl. 20:57.
Citera
2017-12-08, 20:47
Medlem
Citat:
Om Secunden har någon ända liten gnutta av sanningsinsikt och samvete, i sin "Förljugna retorik", skulle jag i det läge han nu befinner sig gällande fångläger och övriga läger i Nordkorea, i denna tråd, revidera sina uppgifter.

Jag sitter på en "Bomb" i detta ärende, (dessutom självbevittnad) som jag starkt överväger att lägga ut här i denna tråd.

Förvisso har jag ingen aning om vad ”bomben” innebär, men avvakta lite med att brisera den.
Jag har så många obesvarade frågor som jag vill ha svar på av SecudusSilent.
Jag vill inte att han försvinner i ren frustration
Citera
2017-12-08, 21:54
Medlem
Citat:
Förvisso har jag ingen aning om vad ”bomben” innebär, men avvakta lite med att brisera den.

Lugn, bara lugn......
Citera
2017-12-08, 21:57
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Jag lite svårt att följa Ditt resonemangen, det kan ju bero på att jag har bristande läsförståelse.
Jag kan bara repetera att jag inte har någonting emot att människor lagförs om man har begått brott mot landets lagar så länge lagarna ryms inom FNs konventioner.

Att bryta mot FNs mänskliga rättigheter och brott mot mänskligheten gör mig dock bedrövad. De människor som utövar den typen av olagligheter bör straffas mycket hårt, t.ex de i Nordkoreas ledning
Så FN har, enligt dig, monopol på vad som är rätt och fel. Vad är det som ger dem den rätten? Är FN din gud? Ditt resonemang är lika efterblivet som trollet du besvarar.

Jag håller med om att Nordkorea gör fel men det har ingenting med FN:s konventioner att göra. Nordkorea gör fel för att de bryter mot icke-aggressionsprincipen, vilket alla stater och FN gör. Nordkorea gör det dock i en aldrig tidigare skådad utsträckning, därför är den Nordkoreanska regimen den som mest förtjänar att förintas.
Citat:
Du kommer aldrig få svar på alla dina frågor av Secundus och du behöver inte oroa dig för att han ska försvinna. Han håller bara för öronen och fortsätter sprida sin dynga. När han har gjort bort sig tillräckligt kommer han tillbaka under nytt nick. Släpp bomben LEMMOR!
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2017-12-08 kl. 22:41.
Citera
2017-12-08, 22:30
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Som vanligt vet du inte vad du talar om.

Tiotusentals koreaner från DFRK befinner sig utomlands. Om det nu vore så bedrövligt som du och vissa andra kunskapsteoretiska imbeciller föreställer sig, hur kommer det sig då att inte dessa flyr i tusentals? I själva verket återvänder alla förutom ett fåtal hem, av vilka en del blivit kidnappade av de S.Koreanska myndigheterna som nu har fått FN på sig (se video 2 nedan).

Dessutom kommer du med det grundlösa påståendet att de som återvänder till DFR Korea efter att ha blivit vilseledda att lämna sitt forsterland, skulle bli föremål för straff, ja t.o.m dödsstraff. Du har ingen aning om vad du talar om. I DFRK tror man inte på straff som sådant. Man tror på rehabilitering. DFRK är nämligen en progressiv nation som vill rehabilitera dem som hamnat på kant med samhället.

Här är en video med Jon Hye Song Who, en kvinna från DFRK som hoppade av och hyllades som celebritet i S.Korea och deltog i TV-shower, sedan lämnade hon det lögnaktiga och falska, inautentiska av kulturimperialism förstörda S.Korea - och återvände hem till det äkta DFRK. Inte fick hon något straff alls. Istället blev hon sedd och förstådd, omhändretagen och lyssnad på. I DFRK blir alla bekräftade som människor.

This woman defected from North to South Korea, but returned! [English]
https://www.youtube.com/watch?v=EAwBOey9EEI

North Korea on the Abduction by S.Korea of 12 women. United Nations, 16 Oct.
https://www.youtube.com/watch?v=cV6AD3ZOAGc
Vill du med det påstå att medelnordkoreanen har alla möjligheter att resa utomlands om hen vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in