2018-10-23, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Ursäkta, det var Arccosinus som skrev om bombning. Jag blandade ihop er.
Ingenstans har jag skrivit något om att bomba kommunister, inte heller något om att jag gillar skattekryphål.
Kan du upphöra med osanna påståenden och i stället citera inläggen när du vill misskreditera skribenter i tråden?
Citera
2018-10-23, 09:33
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Du läser inlägget alldeles för bokstavligt. Det var mer en ironisk poäng över dubbla standarder.

Du valde att citera mig, då riktar du det till mig.
Generella inlägg kräver inga citat.
Du har att välja på att be om ursäkt, eller bli anmäld. Valet är ditt.
Citera
2018-10-23, 09:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Du valde att citera mig, då riktar du det till mig.
Generella inlägg kräver inga citat.
Du har att välja på att be om ursäkt, eller bli anmäld. Valet är ditt.
Nu gör du dig bara löjlig, men anmäl på du om det gör dig gladare.
Citera
2018-10-23, 10:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Ingenstans har jag skrivit något om att bomba kommunister, inte heller något om att jag gillar skattekryphål.
"Kina måste på något sätt acceptera att Lazarusligan stäl pengar, i annat fall hade de satt dem i kinesiska fångläger, alternativt bombat de Lazarusnästen som finns i där."
(FB) Nordkorea - bisarrt, fascinerande, sjukt
På mig lät det i alla fall som du skulle sett gillande på en sådan utveckling.

"Att hitta kryphål är att hitta möjligheter där lagen är oklar.
Vi ska vara glada över att kryphål hittas då det inte brukar dröja särskilt länge förän lagstiftarna täppt igen hålet."
Nu kan du försöka slingra dig med att du bara är glad över att folk hittar kryphålen för att ibland de täpps till så småningom när väl skattemyndigheterna också upptäcker dem, men om ingen letade kryphål skulle vi slippa hela problemet. Det finns ingen anledning till att vara glad att smarta jurister hittar kryphål.

Och eftersom vi ändå är inne på att anklaga varandra för att misstolka den andras inlägg. du skrev:
Citat:
Med all önskvärd tydlighet visar du att du inte förstår skillnaden mellan rätt och fel, lagligt och olagligt.
Var har jag visat det?
Citat:
Att du dessutom jämför spioneri med Norkoreas smuggling och kriminella affärsverksamhet visar ju bara att du inte har förstått vad regimen håller på med.
På vilket sätt? Jämför straffsatser om en civilperson ertappas med spioneri kontra sådan verksamhet Nordkorea bedriver. Att "alla" ägnar sig åt spioneri är ingen ursäkt i sammanhanget.

Det är också väldigt irriterande hur du ständigt bara talar om skatteplanering när jag talar om skattefusk och du dessutom insinuerar att jag inte vet skillnaden mellan dem.
Citera
2018-10-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursäkta, det var Arccosinus som skrev om bombning. Jag blandade ihop er.

Ok, ursäkten accepteras.

Men, jag vill klargöra följande, Du tar för lätt, på de mycket essentiella beståndsdelarna saklighet och redbarhet, i Din polemik, ta det ad notam.
Citera
2018-10-23, 13:18
Medlem
Citat:
Detsamma kan sägas om att missbruka skattelagstiftningen.

För nordkoreanerna är Nordkoreas regim ett enormt problem, för resten av världen mer av en bekväm måltavla medan stater som orsakar mycket mer skada går helt fria.

NK är ett enormt problem för SK, Japan och Kina.
Citera
2018-10-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
NK är ett enormt problem för SK, Japan och Kina.

Nordkorea, är och har alltid varit, ett problem för ALLA.

Självklart gäller ju den sk "Närhetsprincipen", i allra högsta grad för Sydkorea - Kina och Japan.

Att Nordkorea, som är en kriminell totalitär diktatur, inte tillfört eller tillför någonting till det Internationella samfundet som är av godo, är en skam!
Citera
2018-10-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Nordkorea, är och har alltid varit, ett problem för ALLA.

Självklart gäller ju den sk "Närhetsprincipen", i allra högsta grad för Sydkorea - Kina och Japan.

Att Nordkorea, som är en kriminell totalitär diktatur, inte tillfört eller tillför någonting till det Internationella samfundet som är av godo, är en skam!

Du har rätt. Hela världen skulle gynnas om Kim klanen försvann.

Min replik var på ett tidigare inlägg av någon annan
Citera
2018-10-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Du har rätt. Hela världen skulle gynnas om Kim klanen försvann.

Min replik var på ett tidigare inlägg av någon annan

Ok, tack!
Citera
2018-10-24, 18:38
Medlem
Citat:
"Kina måste på något sätt acceptera att Lazarusligan stäl pengar, i annat fall hade de satt dem i kinesiska fångläger, alternativt bombat de Lazarusnästen som finns i där."
På mig lät det i alla fall som du skulle sett gillande på en sådan utveckling.

"Att hitta kryphål är att hitta möjligheter där lagen är oklar.
Vi ska vara glada över att kryphål hittas då det inte brukar dröja särskilt länge förän lagstiftarna täppt igen hålet."
Nu kan du försöka slingra dig med att du bara är glad över att folk hittar kryphålen för att ibland de täpps till så småningom när väl skattemyndigheterna också upptäcker dem, men om ingen letade kryphål skulle vi slippa hela problemet. Det finns ingen anledning till att vara glad att smarta jurister hittar kryphål.

Och eftersom vi ändå är inne på att anklaga varandra för att misstolka den andras inlägg. du skrev:

Var har jag visat det?

På vilket sätt? Jämför straffsatser om en civilperson ertappas med spioneri kontra sådan verksamhet Nordkorea bedriver. Att "alla" ägnar sig åt spioneri är ingen ursäkt i sammanhanget.

Det är också väldigt irriterande hur du ständigt bara talar om skatteplanering när jag talar om skattefusk och du dessutom insinuerar att jag inte vet skillnaden mellan dem.

Makalöst.
Ingenting av vad du har hävdat att jag har skrivit finns i citaten.
Sluta med att tolka vad jag skriver, läs vad jag skriver istället.
Citera
2018-10-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Det känns mer än lovligt besvärande, att vissa skribenter i denna tråd ger sig in i diskussioner man borde undvika.
https://conservationaction.co.za/wp-content/uploads/2017/09/TGIATOC_Diplomats_and_Deceit_DPRK_Report_1868_web_ .pdf!

Jag har just läst igenom dokumentet.
Alla med något som helst intresse av Nordkorea borde läsa den.
Fylld med källhänvisningar som i sig är intressanta att ta del av.
Citera
2018-10-24, 18:58
Medlem
Kinas handel med NK, har gatt ner 57% pa arsbasis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in