Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Ingenstans har jag skrivit något om att bomba kommunister, inte heller något om att jag gillar skattekryphål.
"Kina måste på något sätt acceptera att Lazarusligan stäl pengar, i annat fall hade de satt dem i kinesiska fångläger, alternativt bombat de Lazarusnästen som finns i där."
(FB) Nordkorea - bisarrt, fascinerande, sjukt
På mig lät det i alla fall som du skulle sett gillande på en sådan utveckling.
"Att hitta kryphål är att hitta möjligheter där lagen är oklar.
Vi ska vara glada över att kryphål hittas då det inte brukar dröja särskilt länge förän lagstiftarna täppt igen hålet."
(FB) Nordkorea - bisarrt, fascinerande, sjukt
Nu kan du försöka slingra dig med att du bara är glad över att folk hittar kryphålen för att ibland de täpps till så småningom när väl skattemyndigheterna också upptäcker dem, men om ingen letade kryphål skulle vi slippa hela problemet. Det finns ingen anledning till att vara glad att smarta jurister hittar kryphål.
Och eftersom vi ändå är inne på att anklaga varandra för att misstolka den andras inlägg. du skrev:
Citat:
Med all önskvärd tydlighet visar du att du inte förstår skillnaden mellan rätt och fel, lagligt och olagligt.
Var har jag visat det?
Citat:
Att du dessutom jämför spioneri med Norkoreas smuggling och kriminella affärsverksamhet visar ju bara att du inte har förstått vad regimen håller på med.
På vilket sätt? Jämför straffsatser om en civilperson ertappas med spioneri kontra sådan verksamhet Nordkorea bedriver. Att "alla" ägnar sig åt spioneri är ingen ursäkt i sammanhanget.
Det är också väldigt irriterande hur du ständigt bara talar om skatteplanering när jag talar om skattefusk och du dessutom insinuerar att jag inte vet skillnaden mellan dem.