2017-12-08, 12:48
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Kim tycker om turister, bara dom gör som han säger och det som regimen kräver av Dig som turist!

Det är inte inte fler än 4-5.000st västerlänningar per år som besöker Nordkorea

Det finns en ytterst obskyr och fanatisk förening i Sverige, som kallar sig för Svensk-Koreanska vänskapsföreningen.
Dom genomför resor till Nordkorea i grupp.
Men Du bör nog vara övertygad Nordkorea fantast,
eller i vart fall stark och extrem vänstersympatisör för att resa med dom.

Du kan heller inte resa med dom om Du är:

Sydkorean - Japan Amerikan - Journalist - Filmare eller tillhör media.

Exempelvis måste Du acceptera följande under resan, såsom:

Acceptera att vara övervakad 24/7.
Ingen rörelsefrihet eller att resa dit Du vill.
Inte lämna hotellet utan guide.
Inte ifrågasätta de stora ledarna.
Inte ställa obehaglig frågor.
Inte kunna använda mobil - internet, GPS fungerar ej.
Acceptera att guiderna kollar din kamera och/eller minneskort.
Att buga och helst lägga blommor vid Kimfamiljens statyer.
Klara av tristess, efter tredje monumentet eller kooperativet,
blir det lätt väldigt sterilt och trist samt förutsägbart.

Det Nordkorea som man borde få se, får Du aldrig se, allt Du kommer att uppleva,
är arrangerat och tillrättalagt, en teaterföreställning helt enkelt.

Då jag personligen besökte Nordkorea, var det inte som turist,
och jag hade "Förmånen" att få se många olika delar av landet.
Sådant som normalturisten aldrig får se, samt att möta och förhandla med företrädare för "Eliten".
Det går inte att föreställa sig, innan, man sett det Nordkorea som aldrig visas, hur förhållandena är utanför Pyongyang.

Mycket intressant! Såg du fattigdom och liknande? Fick du besöka nåt sjukhus? Begränsade dom dig också?
Citera
2017-12-08, 16:17
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Du frågade hur många länder som vaktade gränsen. Sverige vaktade gränsen under andra världskriget. Eftersom det pågår krig så är situationen med gränsen inte helt ovanlig.

I saudiarabien där det varit fred får din arbetsgivare beslagta ditt pass och våldta dig och du får aldrig åka hem. Anmäler du honom blir du dömd till fängelse, piskstraff, stympning, halshuggning, korsfästelse.

Varför försöker inte USA kollapsa Saudiarabien ?
Kanske för att Saudiarabien är en militär allierad. Har du inte koll på någonting?
Citera
2017-12-08, 16:56
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Kanske för att Saudiarabien är en militär allierad. Har du inte koll på någonting?

Vad är då problemet med att Kim kan fusionsbomba Washington ?

Om Kina och Ryssland är ansvariga för vad Nordkorea gör bör USA vara ansvariga för saudisk extremistexport.

Ska jag fira om USA blir fusionsbombade eller ska jag se det som gudarnas straff för USAs allierades attacker på Drottninggatan ?
Citera
2017-12-08, 17:00
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jag bara visar att det är omöjligt för jemene man att lämna Nordkorea utan att riskera dödsstraff eller bli dömd till ett liv i arbetsläger

Som vanligt vet du inte vad du talar om.

Tiotusentals koreaner från DFRK befinner sig utomlands. Om det nu vore så bedrövligt som du och vissa andra kunskapsteoretiska imbeciller föreställer sig, hur kommer det sig då att inte dessa flyr i tusentals? I själva verket återvänder alla förutom ett fåtal hem, av vilka en del blivit kidnappade av de S.Koreanska myndigheterna som nu har fått FN på sig (se video 2 nedan).

Dessutom kommer du med det grundlösa påståendet att de som återvänder till DFR Korea efter att ha blivit vilseledda att lämna sitt forsterland, skulle bli föremål för straff, ja t.o.m dödsstraff. Du har ingen aning om vad du talar om. I DFRK tror man inte på straff som sådant. Man tror på rehabilitering. DFRK är nämligen en progressiv nation som vill rehabilitera dem som hamnat på kant med samhället.

Här är en video med Jon Hye Song Who, en kvinna från DFRK som hoppade av och hyllades som celebritet i S.Korea och deltog i TV-shower, sedan lämnade hon det lögnaktiga och falska, inautentiska av kulturimperialism förstörda S.Korea - och återvände hem till det äkta DFRK. Inte fick hon något straff alls. Istället blev hon sedd och förstådd, omhändretagen och lyssnad på. I DFRK blir alla bekräftade som människor.

This woman defected from North to South Korea, but returned! [English]
https://www.youtube.com/watch?v=EAwBOey9EEI

North Korea on the Abduction by S.Korea of 12 women. United Nations, 16 Oct.
https://www.youtube.com/watch?v=cV6AD3ZOAGc
Senast redigerad av SecundusSilent 2017-12-08 kl. 17:30.
Citera
2017-12-08, 17:18
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drone666
Idiot, ingen flyr Sverige, man får fritt flytta från landet om man vill. Nordkorea däremot skjuter folk som ens drömmer om att flytta. Därav är det bara 1500 som lyckas fly från terrorstaten.

DFR Korea skjuter inte folk som lämnar landet (det skjuter dock på desertörer vilket alla kända militära makter i krig gör). Istället vill DFRK att än fler av de egna medborgarna skall pröva sina vingar utomlands i arbete och studier, men FNs sanktioner har nu satt in bromsklossar för detta – förutom att USA och dess vasallstater redan dessförinnan har börjat se till så att inte dessa koreaner får resa utomlands.

Vem är det egentligen som värnar de mänskliga rättigheterna? DFRK, som inte alls har något emot att dess medborgare reser utomlands, eller USA och dess vasallstater som vill hindra detta?

Jag kallar det inte ”frihet” att fly Sverige som inte längre kan ta hand om sina egna invånare, utan istället prioriterar att vara Bryssel och Washington underdånig.
Citera
2017-12-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Vad är då problemet med att Kim kan fusionsbomba Washington ?

Om Kina och Ryssland är ansvariga för vad Nordkorea gör bör USA vara ansvariga för saudisk extremistexport.

Ska jag fira om USA blir fusionsbombade eller ska jag se det som gudarnas straff för USAs allierades attacker på Drottninggatan ?

Du bör se det med,
(om Du har en grundläggande, demokratisk - marknadsinriktad - kapitalistisk livsåskådning och och etik)
en klarsyn.

Denna klarsyn ger Dig då konklusionen, att, av 2 dåliga alternativ, välja det minst dåliga.

Utifrån det aktuella läget, i MÖ politiken, och de allianser som finns utanför, idag, i tex Asien/Korea

Så faller då valet på Saudi, av följande skäl:

1. Saudi vill neutralisera Irans mycket farliga och expansionistiska strategi i MÖ.
2. Iran har ett undercover, och ett offentligt, handels och utvecklingssamarbete med Nordkorea.
3. Dessa båda har också nära "Band" med både Kina och Ryssland.

Svårare än så är det inte.

Du avgör själv, när och av vilken anledning Du vill fira.
Citera
2017-12-08, 17:28
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Så faller då valet på Saudi, av följande skäl:
1. Saudi vill neutralisera Irans mycket farliga och expansionistiska strategi i MÖ.

Känns det bra att välja det medeltida Saudiarabien, som i princip omfattar samma ideologi som ISIS, före det i sammanhanget progressiva Iran som har relativt demokratiska strukturer för inflytande?

Jag antar att det känns bra för dig. Det är väl därför du väljer det fascistiska Seoul och dess mästare, den diktatoriska regimen i USA, före Folkets Korea och dess demokratiska regering i Pyongyang?
Citera
2017-12-08, 17:37
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Som vanligt vet du inte vad du talar om.

Tiotusentals koreaner från DFRK befinner sig utomlands. Om det nu vore så bedrövligt som du och vissa andra kunskapsteoretiska imbeciller föreställer sig, hur kommer det sig då att inte dessa flyr i tusentals? I själva verket återvänder alla förutom ett fåtal hem, av vilka en del blivit kidnappade av de S.Koreanska myndigheterna som nu har fått FN på sig (se video 2 nedan).

Dessutom kommer du med det grundlösa påståendet att de som återvänder till DFR Korea efter att ha blivit vilseledda att lämna sitt forsterland, skulle bli föremål för straff, ja t.o.m dödsstraff. Du har ingen aning om vad du talar om. I DFRK tror man inte på straff som sådant. Man tror på rehabilitering. DFRK är nämligen en progressiv nation som vill rehabilitera dem som hamnat på kant med samhället.

Här är en video med Jon Hye Song Who, en kvinna från DFRK som hoppade av och hyllades som celebritet i S.Korea och deltog i TV-shower, sedan lämnade hon det lögnaktiga och falska, inautentiska av kulturimperialism förstörda S.Korea - och återvände hem till det äkta DFRK. Inte fick hon något straff alls. Istället blev hon sedd och förstådd, omhändretagen och lyssnad på. I DFRK blir alla bekräftade som människor.

This woman defected from North to South Korea, but returned! [English]
https://www.youtube.com/watch?v=EAwBOey9EEI

North Korea on the Abduction by S.Korea of 12 women. United Nations, 16 Oct.
https://www.youtube.com/watch?v=cV6AD3ZOAGc

https://www.amnesty.se/engagera-dig/agera/aktioner/nordkorea-mor-och-son-riskerar-fangelselager/?gclid=CjwKCAiAjanRBRByEiwAKGyjZf7q7P6Z3dlIyWqd4sB 1-VoJPY5PGO9mtpVz6NOXoD7Cc32EPkKACBoCfNoQAvD_BwE

Varför dom som befinner sig utomlands inte flyr kan du säkert räkna ut själv? Eller?
Senast redigerad av tegeltak 2017-12-08 kl. 17:50.
Citera
2017-12-08, 17:55
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Varför spekulera om antal och anledningar?
Jag bara konstaterar att det är tillåtet för en svensk att lämna Sverige oavsett anledning.

En svensk kan dessutom återvända till Sverige utan att riskera varken dödsstraff eller resten av sitt och familjens liv i arbetsläger.

Hur många länder i världen spärrar in sina invånare bakom taggtråd och beväpnade vakter där man riskerar sitt liv om man försöker, eller vill, passera?

Antalet är väl ganska så intressant då man använder det som propaganda emot landet. Det finns garanterat minst en person i varje land på denna jord som vill fly ifrån sitt land oavsett om de får eller kan. Men nu skiftar du fokus ifrån det tiill lagen i sig?

Sverige har lagar och straff också, jag tycker det är hemskt att något land har det då det är fel att skada någon, och du skadar någon då du straffar den. Jag tycker fängelse är det ultimata beviset på att människan som ras är ond och hatisk. Men nordkorea är inte direkt värre bara lite annorlunda på den punkten. Om du har problem med att nordkorea straffar folk för att de bryter emot lagen så måste du ha problem med att sverige också straffar folk för de bryter emot lagen, om du ska vara konsekvent.

Det är lustigt hur mycket kritik nordkorea får för att straffa folk som bryter emot lagen, men ändå tycks det inte slå samma människor att deras egna land gör precis samma sak för då tycker de genast att det är rätt att straffa. Typiska nutids hyckleri, kritisera och moralisera friskt över gårdagens och grannens lagar och moraler, men vill inte föra över samma argument emot nutidens och våra lagar och moraler idag.

Om vi vill ha ett upplyst samhälle så ska vi snarare se globalisering som ett hot emot det där alla ska vara precis likdana, inga får sticka ut vidare mycket.
Citera
2017-12-08, 18:02
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Antalet är väl ganska så intressant då man använder det som propaganda emot landet. Det finns garanterat minst en person i varje land på denna jord som vill fly ifrån sitt land oavsett om de får eller kan. Men nu skiftar du fokus ifrån det tiill lagen i sig?

Sverige har lagar och straff också, jag tycker det är hemskt att något land har det då det är fel att skada någon, och du skadar någon då du straffar den. Jag tycker fängelse är det ultimata beviset på att människan som ras är ond och hatisk. Men nordkorea är inte direkt värre bara lite annorlunda på den punkten. Om du har problem med att nordkorea straffar folk för att de bryter emot lagen så måste du ha problem med att sverige också straffar folk för de bryter emot lagen, om du ska vara konsekvent.

Det är lustigt hur mycket kritik nordkorea får för att straffa folk som bryter emot lagen, men ändå tycks det inte slå samma människor att deras egna land gör precis samma sak för då tycker de genast att det är rätt att straffa. Typiska nutids hyckleri, kritisera och moralisera friskt över gårdagens och grannens lagar och moraler, men vill inte föra över samma argument emot nutidens och våra lagar och moraler idag.

Om vi vill ha ett upplyst samhälle så ska vi snarare se globalisering som ett hot emot det där alla ska vara precis likdana, inga får sticka ut vidare mycket.

Men ljuger alla avhoppare och alla som berättat vad som försigår i lägren då? Varför skulle dom göra det? Och vilka straff får man som lagbrytare i sverige? Några månader på lyxhotell med bättre mat än vad våra gamlingar får.
Citera
2017-12-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Som vanligt vet du inte vad du talar om <snip>

Vi tar en sak i taget.
Vi börjar med de frågor som Du notoriskt vägrar att svara på, ge gärna en kommentar angående Amnestys och Läkare utan gränsers rapporteringar ang Nordkorea, därefter tar vi Nordkoreas allmänhets möjlighet att resa fritt.
D.v.s vi tar saker o ting i turordning

Citat:
Nu börjar jag alltmer förstå din desperata frustration över att dina lögner alltmer ifrågasätts
Släpp den av dig så hatade FN-organisationen och dess förljugna rapporter. Jag har med emfas påpekat att FN-rapporten bara är en av mängder av rapporter som visar på missförhållanden i Nordkorea.

Jag visade ett citat från Amnesty International som ytterligare ett exempel bland tusental rapporter publicerade av olika organisationer. Man skriver bl.a att de är bland de grövsta kränkningarna av mänskliga rättigheter man någonsin sett

Läkare utan gränser vittnar om den misär och de brister man sett i den Nordkoreanska sjukvården, listan kan göras hur lång som helst.

Är alla rapporter som publiceras av internationella organisationer ang. misär o missförhållanden i Nordkorea lögnaktiga?
Hur är det med de tiotalet organisationer jag hänvisade till tidigare, lögnare allihopa?
Anser Du att det finns någon internationellt erkänd organisation som inte förfalskar sanningen?

Av Din retorik att döma verkar det som om Du börjar förlora greppet.
Jag förstår Din frustration med tanke på att sanningen om Nordkoreas sätt att behandla sina medborgare alltmer börjar komma i dager.

Varje dag kommer det nya vittnesmål om situationen i Nordkorea och visst är det något sjukt över Din förnekelse av Nordkoreas misär och kränkning av mänskliga rättigheter?
Ett ord som slår mig är propagandaminister...
Citera
2017-12-08, 18:16
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Varför dom som befinner sig utomlands inte flyr kan du säkert räkna ut själv? Eller?

Jovisst kan jag det. De tjänar bra med pengar - och de är patrioter som älskar sitt land.

Jag delar i mycket vad Andrei Lankov, en av de främsta Koreakännarna som figurerar i västliga skrifter, professor vid Kookmin Universitetet i S.Korea, har sagt om varför de befinner sig utomlands och såvitt jag förstår har Lankov goda argument.

Andrei Lankov, år 2014:

"North Korean workers abroad aren’t slaves. Far from exploited, laborers outside the North make much more than at home"
“The job is well-paid and candidates are all volunteers selected from a large number of competitors; does it not sound a bit like elite military service? If so, can we describe U.S. Navy SEALS as victims of slave labor and human trafficking?”
https://www.nknews.org/2014/11/north-korean-workers-abroad-arent-slaves/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in