2017-11-30, 07:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
FN:s säkerhetsråd hade under onsdagen ett extrainkallat möte under vilket USA:s ambassadör i FN, Nikki Haley, sade att Nordkoreas handlande har gjort att "världen är närmare krig".
Hyckleriet når nya höjder. Undrar om Haley ens på rak arm kan säga hur många länder som USA är inblandat i stridshandlingar i? När en grupp soldater stupade i Niger vart många toppolitiker i USA förbryllade för de hade ingen aning om att USA ens hade trupper där.
Citera
2017-11-30, 08:26
Medlem
Crime-boy2s avatar
Men hur tänker tjock-aset? Om det kommer till ett krig så blir NK helt utplånat? Är han så puckad att han tror på en seger? Vad är det för fel på honom? Är han psykiskt sjuk eller?
Citera
2017-11-30, 09:53
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Näpp det tror jag inte, geosynkrona satelliter ligger på 36000 km höjd

Ja det stämmer men det mesta du skrev var trams. GPS ligger på 20000 km . Hwasong-15 låg på 4500km.

Om du kan så mycket kan du väl ge mig beräkningen på den ballistiska banan på 4500 km höjd ?

Hur många varv runt jorden kan den ta innan jordens dragningskraft drar ner den till Washington ?
Citera
2017-11-30, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jan Myrdal lever.

Rätt, ta ut honom ur garderoben, ändrar jag till.

Ber om ursäkt!
Citera
2017-11-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
"Ett solidariskt föredöme och bidrag till den forsatta missiltillverkningen i Nordkorea"

I god kommunistisk "Kamratanda", uppmanar jag härmed Secunden och Eurypterida, att föregå med gott exempel,
och göra så som Era dåtida partivänner, de så kallade "Kirunasvenskarna".

Kirunasvenskarna emigrerade på 20 och 30 talen till Ryssland, för att bidra med uppbyggnaden av kommunismen,
Kim behöver ju all hjälp han kan få för att fortsätta missil och kärnvapenuppbyggnaden.

Ni skulle säkert bli legendarer som de första "Nordkoreasvenskarna i Kims missilproduktion"
om Ni emigrerade till Nordkorea,

Ni skulle garanterat få kavajen svårt nedtyngd av medaljer och ordnar!

Synd att Jan Myrdal inte kan kliva upp ur sängen, han skulle säkert dela ut ett fint pris till Er, men det kan kanske Rolf Hagel ordna på ålderns höst, nej visst ja, han är ju kärnvapenmotståndare, trots att han träffat Kim ll Sung.

Lars Ohly kanske ställer upp!

Jag ber om ursäkt, att felaktigt uppgivit Jan Myrdal som död, i inlägget.

Jan Myrdal lever och är 90 år!
Citera
2017-11-30, 10:35
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt, att felaktigt uppgivit Jan Myrdal som död, i inlägget.

Jan Myrdal lever och är 90 år!

Vänligen lämna Myrdalsspåret.

Hjälp mig beräkna den ballistiska banan för Hwasong-15 på 4500km höjd och en hastighet på 7000 m/s .

Sputnik låg på 1000km höjd och hann göra några varv runt jorden.

GOCE låg på 250km och vägde ett ton.

Hur lång tid tar det för Hwasong-15 att färdas till Washington med en hastighet på 7000 m/s , 4500 km höjd och en ballistisk bana för maximal distans ?
Citera
2017-11-30, 10:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Den har tydligen färdats nästan lodrätt rakt ut i yttre rymden till en dubbelt så hög höjd som jänkarnas satellitsystem, tvärvänt och färdats nästan samma väg tillbaka mot japan.

Denna demonstration visar snarare upp en kryssningsrobot som dyker rakt från himlen än en projektil som färdas i en ballistisk bana.
Du kommer med ena självsäkra inlägget om missilbanor efter det andra. Vad sägs om att du först läser på hur sådana fungerar och först därefter kommer med inlägg?

Nordkorea sköt en raket nästan rätt uppåt. Så länge motorn var igång accelererade den uppåt, men när motorn sen slocknade blev det fritt fall i en rent ballistisk bana ner mot jorden igen. Det var ingen "tvärvändning" och ingen kryssningsrobot. Det var en helt normal ballistisk missil som man sköt mer vertikalt än man skulle göra i skarpt läge för att nedslaget skulle komma närmare Nordkorea.
Citera
2017-11-30, 10:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Men hur tänker tjock-aset? Om det kommer till ett krig så blir NK helt utplånat? Är han så puckad att han tror på en seger? Vad är det för fel på honom? Är han psykiskt sjuk eller?
Seger? Kim har inte tänkt sig att starta ett krig. Han vill bara att det ska svida rejält att anfalla NK så att fienderna avstår, vilket de i de facto gör. Om du klassar denna strategi som ett tecken på psykisk sjukdom så undrar jag verkligen vad det menas med att vara frisk.
Citera
2017-11-30, 10:52
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du kommer med ena självsäkra inlägget om missilbanor efter det andra. Vad sägs om att du först läser på hur sådana fungerar och först därefter kommer med inlägg?

Nordkorea sköt en raket nästan rätt uppåt. Så länge motorn var igång accelererade den uppåt, men när motorn sen slocknade blev det fritt fall i en rent ballistisk bana ner mot jorden igen. Det var ingen "tvärvändning" och ingen kryssningsrobot. Det var en helt normal ballistisk missil som man sköt mer vertikalt än man skulle göra i skarpt läge för att nedslaget skulle komma närmare Nordkorea.

Ponera att det stämmer, att de avfyrade den ut i rymden och stängde av motorerna som om det var en V2.

Då var jordens dragningskraft väldigt stark i tisdags för även om jordens dragningskraft skulle lyckas stoppa en rymdraket på flera ton i rak riktning från jorden och med en hastighet på 7000 m/s , bör det ta mer än 53 minuter för den att krascha i japanska havet.
Citera
2017-11-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Vänligen lämna Myrdalsspåret.

Hjälp mig beräkna den ballistiska banan för Hwasong-15 på 4500km höjd och en hastighet på 7000 m/s .

Sputnik låg på 1000km höjd och hann göra några varv runt jorden.

GOCE låg på 250km och vägde ett ton.

Hur lång tid tar det för Hwasong-15 att färdas till Washington med en hastighet på 7000 m/s , 4500 km höjd och en ballistisk bana för maximal distans ?

Klara Du inte det själv?

Du sluggar och joddlar med en väldig massa självsäkra påståenden, om både det ena och det andra.

Ibland får man intrycket att Du har en Proffesur i ballistik, eller en masters grad i missilteknik från
University of Southern California.
Ibland undrar man om Du trollar, och ibland undrar man, hur illa är det? "Han verkar inte ha alla Indianer i kanoten".

För att vara "Fullvärdig medlem i Nordkoreas supporterklubb", vad krävs egentligen?

Din fråga om hur lång tid en Hwasong-15 behöver till Washington D.C. är irrelevant, då Nordkorea inte "Är där än".
Blås inte upp skrämselpropaganda om förintelse av valfri plats i hela USA, då Nordkorea saknar den förmågan idag.

Jag förstår att Du fortfarande är full av "Eufori" efter den senaste uppskjutningen, men den svalnar väl.

1. Dom klarar inte återinträdet i atmosfären ännu.

2. Dom behöver minst 10-20 ytterligare tester för att kunna göra korrekta beräkningar och uppnå nödvändig precision.

3. Dom verkar ha svårt med kommunikationen mellan missil och markkontrollen.

4. Mycket mycket kvar att lösa för Kims tekniker.

Gå ner i varv, så Du inte skär ihop.
Citera
2017-11-30, 12:10
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Klara Du inte det själv?

Du sluggar och joddlar med en väldig massa självsäkra påståenden, om både det ena och det andra.

Ibland får man intrycket att Du har en Proffesur i ballistik, eller en masters grad i missilteknik från
University of Southern California.
Ibland undrar man om Du trollar, och ibland undrar man, hur illa är det? "Han verkar inte ha alla Indianer i kanoten".

För att vara "Fullvärdig medlem i Nordkoreas supporterklubb", vad krävs egentligen?

Din fråga om hur lång tid en Hwasong-15 behöver till Washington D.C. är irrelevant, då Nordkorea inte "Är där än".
Blås inte upp skrämselpropaganda om förintelse av valfri plats i hela USA, då Nordkorea saknar den förmågan idag.

Jag förstår att Du fortfarande är full av "Eufori" efter den senaste uppskjutningen, men den svalnar väl.

1. Dom klarar inte återinträdet i atmosfären ännu.

2. Dom behöver minst 10-20 ytterligare tester för att kunna göra korrekta beräkningar och uppnå nödvändig precision.

3. Dom verkar ha svårt med kommunikationen mellan missil och markkontrollen.

4. Mycket mycket kvar att lösa för Kims tekniker.

Gå ner i varv, så Du inte skär ihop.

Eller så tar du lugnande. Det är du som hetsar upp dig och kommer med falska påståenden bara för att du inte kan acceptera att Kim har köpt robotteknik från fabriken i Ukraina som gick i konkurs i efterdyningarna av Nulands smörgåsbord på Maidan.

Affärerna har alltså skett med raketforskare som var verksamma så sent som 2014 och med Iran som nyligen skickade upp en tvåstegsraket.

Dina påståenden om att Nordkorea inte ens klarar att bygga en robot som ligger i nivå med scud som numera klarar att navigera mycket precist utan GPS eller klarar att upprätthålla radiokommunikation i nivå med V2, är helt absurda.

Du beskriver en rymdraket mindre avancerad än Sputnik 2 eftersom den enligt dig inte ens klarar av att gå ett varv runt jorden.

Du talar mycket om den fria och demokratiska världen men vad är det för vits med den om man använder den till att sprida desinformation om fysik som motsvarar grundskolenivå ?
Då är man inte mer än en religiös sekt oavsett om man tror på jesus, Trump eller på kejsare Kim .
Senast redigerad av Eurypterida 2017-11-30 kl. 12:38.
Citera
2017-11-30, 12:39
Medlem
arbetets avatar
Min analys för dagen:

Det blir inget krig.

Tvärtom så är vad vi ser ett närmande till förhandlingar. NK börjar anse sig färdiga med utvecklingen av sina kärnvapen och det ljumma uttalandet från Trump tolkar jag som att man informerad i förhand om uppskjutningen av senaste ICBM. Allt handlar om att ingen sida ska tappa ansiktet, alla måste gå "segrande" ur konflikten och det vi ser nu är hur man lägger ut grundarbetet för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in