Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
"Ett solidariskt föredöme och bidrag till den forsatta missiltillverkningen i Nordkorea"
I god kommunistisk "Kamratanda", uppmanar jag härmed Secunden och Eurypterida, att föregå med gott exempel,
och göra så som Era dåtida partivänner, de så kallade "Kirunasvenskarna".
Kirunasvenskarna emigrerade på 20 och 30 talen till Ryssland, för att bidra med uppbyggnaden av kommunismen,
Kim behöver ju all hjälp han kan få för att fortsätta missil och kärnvapenuppbyggnaden.
Ni skulle säkert bli legendarer som de första "Nordkoreasvenskarna i Kims missilproduktion"
om Ni emigrerade till Nordkorea,
Ja, det skulle ju vara Win-Win för alla, Lill-Kim skulle få nödvändig expertis och ett enormt uppsving i den intellektuella nivån i NK.
Varför inte samtidigt deportera hela jävla PK-Politiker-Patrasket inklusive feministerna och journalistparasiterna och hela jäävla HBTQ och Måångkulturens egna "raketforskare" = dvs våldtäktsbabianer, till NK ? Lill-Kim skulle bli helt extaktiskt av att bli invaderad av
"Den Humanitära Stormakten" och få så många av den nya beryktade adeln till sina egna soppkök ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Var det den beryktade motorn för fast bränsle som man väntat på ?
En raket med fastbränslemotor går för fullt ös ifrån start, det finns inte mycket man kan styra den med, och brinntiden är bestämd ifrån början. När den väl är tänd så kan man inte göra något annat än att låta den brinna ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Om den dessutom avfyras på natten så kan den nog hitta Washington. Det kan i alla fall jag göra på en satellitbild modell midnatt och jag är inte så bra på amerikansk geografi.
Haha, snillrikt, om USA släcker ner hela Washington med att stänga av all el då då ? Hur hittar du Washington då då ?
Ärligt talat tror jag att NK har ngn slags GPS-baserad navigering, men den blir död så snart USA väljer att stänga ner GPS-systemet, alternativt att koda om signalen. Därmed blir NKs robot förvirrad och hittar inte.
Om NK ändå har ett äkta tröghetsnavigeringssystem plus kanske ett som bygger på stjärnors positioner så är det svårt att få att fungera till 100 %, krävs massor av tester. Och ett ytterst litet fel i starten ger ett stort utslag på en lång bana. Missilen kanske missar målet med typ 200-300 km eller mera.
Det finns ett bra sätt att släcka missiler som navigerar efter stjärnljuset och det är att smälla av ett kärnvapen ute i rymden i närheten av deras bana. Detta gör "kameran" som mäter stjärnljuset helt blind, ja kretsarna tar skada och missilen blir förvirrad, den kan inte "hitta sitt mål" längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Jag har ingen aning. Att döma av de experter som jag försöker följa har ingen antytt att det skulle vara fastbränsle, men det finns helt säker i piplinen.
Fastbränsle har fördelen att ha en lagringsbeständighet under kanske flera decennier. Så är det inte med flytande bränslen, dessa vill man helst tanka alldeles innan avskjutning. Flytande bränslen behöver en mängd rörliga delar som måste fungera till 100 %, det gör de sällan om raketen stått i ett förråd i 10-15 år eller så. Men en flytande bränsle motor har många regleringsparametrar man kan utnyttja för att nå en viss bana och mål.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Den har tydligen färdats nästan lodrätt rakt ut i yttre rymden till en dubbelt så hög höjd som jänkarnas satellitsystem, tvärvänt och färdats nästan samma väg tillbaka mot japan.
Näpp det tror jag inte, geosynkrona satelliter ligger på 36000 km höjd, det är bara BS att NK skulle satsa på en så hög bana, löjligt. Med "Yttre Rymden" brukade man förr mena bortom Jupiter, och det är ju lite långt bort, eller hur ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Denna demonstration visar snarare upp en kryssningsrobot som dyker rakt från himlen än en projektil som färdas i en ballistisk bana.
Svammel ! -Vet du hur en kryssningsmissil fungerar ? Kryssningsmissiler är konstruerade för att gå ner till trädtoppshöjd alltså ligga nära marken för att inte bli upptäckt av markbaserade radarstationer. Deras motor är en typisk liten jetmotor, Men själva starten kan ske med typ ett raketsteg. Lång brinntid hos motorn är mycket viktigt. Man har ingen större fördel av att en kryssningsmissil överträder ljudhastigheten, även om det kan vara intressant i vissa fall att kunna göra det. Däribland att bla skrämseleffekten blir större.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Förutsatt att Kim kan kommunicera med sin robot i yttre rymden skulle han kunna skicka ut ett antal Hwasong-15 i förskott.
?? Är du någon slags kvacksalvarkommunist ?? Om du nu vore en tvättäkta kommunist så skulle du väl ha lärt dig bygga missiler själv och läst raketteknik själv ?
Nej, det är inte så att NK kan skicka ut dessa missiler och att de ligger ute och "simmar omkring" i Rymden och passar på ett lämpligt tillfälle att dyka tillbaks emot jordytan när det passar Lill-Kim.
I och med att motorn har brunnit ut så är deras flygtid bestämd ifrån början.
Dessutom så kan USA "släcka" alla flygande missiler samtidigt med att bränna av en kärnladdning i Rymden, det gör all kommunikation med missilerna omöjlig, plus att kretsarna slutar att fungera.
Missilkrigföring låter kanske enkel och "rakt på", men den har faktiskt många tekniska begränsningar som man nog inte tänker på i vanliga fall
Jag antar att Lill-Kims tekniska kunnande nog är mycket begränsat, liksom hans militära insiktsfullhet. På det sättet så påminner Lill-Kims argumenterande precis som det kejserliga Japans militära ambitioner före WW2 och kulminerade med attacken på Pearl Harbor. Det Kejserliga Japan satsade allt på ett kort att idka utpressning emot USA, gällande oljeembargot. Jag skulle gissa på att Lill-Kim satsar på något liknande projekt som Pearl Harbor.
För en 10-15 år sedan nämndes det att USA har (tror man) uppåt 6800 kärnvapen missiler, medans Ryssland tros ha 7000 - Det är ju bara att räkna på om hur NK ser ut efter att 6800 missiler har landat där ?
Jag tycker personligen att NKs nuvarande väg är helt vansinnig, Det är bara ett slags kriminell utpressning - Ingen vill ju göra affärer med dem, för i nästa moment det kommer utpressningskrav - Det innebär troligen på sikt att landet dör "sotdöden" - Det kommer att tyna bort
Vad händer tex om det blir missväxt och några nödår samtidigt i tex NK, Kina och Ryssland ?
Med all sannolikhet så kommer man att dissa NKs behov trots Lill-Kims utpressningstaktik, och landet dras in i en spiral av hungersnöd och elände, trots att NKs ledning sitter och leker med kärnvapen och raketer. Tillsvidare så tror jag att USer som inte uppfyller A vill helst helt ignorera NK och Lill-Kim så mycket som möjligt
Hade NK istället kommit med konkreta realistiska mål på utökad handel och att hålla ingångna avtal istället för att agera som en obstinat mångkulturare i Tensta, så hade väl spelplanen varit annorlunda
Ni kommunistlirare här bör väl istället fråga er om varför andra rika länder, tex SaudiArabien, inte alls vill handla med NK ?
Hur kan det komma sig ? Dvs före sanktionerna var handeln redan då av liten omfattning.
Anledning är bara så enkelt som att NK uppfattas som en opålitlig handelspartner runtom i Världen som inte håller avtal mm - Men ni kommunistlirare kommer aldrig att bli övertygade om detta faktum förräns ni själva försöker att ha några affärer med NK. Men innan det händer så lär det väl ha hunnit blivit fred i MellanÖstern ? Och kommunistlirarna här på FB då fortfarande diskuterar vilken som är den "bästa kommunismen"