2015-04-02, 22:29
Medlem
mvagrippas avatar
Ryska ungdomar inbjuds till Läger i Nord-korea. Vill nog till att äta ordentligt innan.

http://www.themoscowtimes.com/news/article/russian-schoolchildren-invited-to-spend-holidays-in-north-korean-camps/518343.html
Citera
2015-04-03, 00:31
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ryska ungdomar inbjuds till Läger i Nord-korea. Vill nog till att äta ordentligt innan.

http://www.themoscowtimes.com/news/article/russian-schoolchildren-invited-to-spend-holidays-in-north-korean-camps/518343.html
Låter som "hunger games" - international.

Två fascistiska länder som hotar sina grannar, två totalitära stater om än den ena mer. Ryssland högerextremt och råkapitalistiskt, Nordkorea låtsas inte vara det. Vad har de gemensamt, sovjetnostalgi? Men Nordkorea är fortfarande kvar i 50-talet.
Citera
2015-04-03, 00:37
Medlem
zodemecus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Lille nöff nöff har inte koll på sina slavar! Nu kan de se hur glada, fria, rika och välmående sydkoreanerna är och fråga sig själva vad de ska göra för att själva få det så:
http://www.di.se/artiklar/2015/3/27/apparaten-som-hjalper-nordkoreanerna-runt-censuren/

Att både skivor och USB minnen glider över gränsen är inte något nytt, men den där lilla apparaten verkar ju onekligen intressant. Vad är det för någon sak? Får något sådant en skaplig spridning tänker iaf jag att det finns risk att det börjar knaka i fogarna, även om dom förmodligen sitter extremt hårt.
Citera
2015-04-04, 14:29
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Nordkoreas politiska ledning är ju till skillnad från puppetregimen i Sydkorea intresserad av att vidta alla möjliga åtgärder för att förena landet, ett intresse som den amerikanska ockupationsmakten förstås inte har.

Nu har Nordkorea gett sitt stöd till ett feministiskt initiativ från välkända feminister, bl a amerikanska, att genomföra en marsch genom den demilitariserade zonen för att manifestera för enhet mellan landsändarna samt i syfte att försöka få dem att skriva under ett fredsavtal.

Detta är ett mycket lovvärt anti-imperialistiskt initiativ och vi får hoppas att även puppetregimen i Sydkorea godkänner marschen. Vi får dock vänta och se vad beslutet i Washington blir.

The Guardian:
“North Korea has decided to support a proposed walk across the demilitarized zone between the two Koreas by prominent women, including Gloria Steinem, and organizers say they hope South Korea will give its approval as well.

“I wish I knew how the ultimate decision was made, but at this point I’m just relieved that at least we have Pyongyang’s cooperation and support,” Ahn said in an email. A North Korean diplomat to the UN, Kim Song, last month told the AP the proposal was being discussed in his capital. Ahn and the other participants also are calling on UN secretary-general Ban Ki-moon, a South Korean, as well as US president Barack Obama and the leaders of North and South Korea to take the necessary actions to finally end the Korean war with a peace treaty. The war ended in 1953 with the armistice.
http://www.theguardian.com/world/2015/apr/03/north-korea-dmz-charity-walk-women-gloria-steinem
Citera
2015-04-04, 21:38
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Det är ju helt sjukt. Nordkoreanerna känner inte till vad Facebook är för något, fattar ni? (Jag känner inte heller till några detaljer om FB, då jag aldrig haft ett konto där, så jag och de omedvetna och indoktrinerade nordkoreanerna sitter i samma båt.)

Frågan är om Suki Kim känner till att NSA kartlägger allt som både hon och vi andra säger på nätet och att Facebook är ett perfekt verktyg för den totalitära konttrollstaten USA? Det kanske hon inte i sin egen indoktrinerade värld har tänkt på eller brytt sig om. Men det är så den imperialistiska propagandan fungerar: ensidighetens barbariska infantilitet.

"How do you explain the concept of Facebook to students cut off from the outside world? Suki Kim joined us for a live Q&A on teaching incognito in the DPRK"
http://www.theguardian.com/world/live/2015/apr/02/i-was-an-undercover-teacher-at-north-koreas-elite-school-any-questions
Citera
2015-04-04, 21:50
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zodemecu
Att både skivor och USB minnen glider över gränsen är inte något nytt, men den där lilla apparaten verkar ju onekligen intressant. Vad är det för någon sak? Får något sådant en skaplig spridning tänker iaf jag att det finns risk att det börjar knaka i fogarna, även om dom förmodligen sitter extremt hårt.
Jag vet inte vad det är för manick. Om den tar emot tv-sändningar eller om man spelar upp media med minneskort. Upplysning om hur världen är verkligen ser ut och vad ledningen i Nordkorea egentligen är kommer som du säger få det att knaka i fogarna. Lill-Kim påstår titt och tätt att han som sin far är en liten minigud. Man kan läsa om det här:
http://en.wikipedia.org/wiki/North_Korea%27s_cult_of_personality

Sagan om faderns födsel är lustig:
Citat:
it is alleged that Kim Jong-il was born on Mount Paektu at his father's secret base in 1942 (his actual birth was in 1941 in the Soviet Union) and that his birth was heralded by a swallow, caused winter to change to spring, a star to illuminate the sky, and a double rainbow spontaneously appeared.
Citera
2015-04-04, 21:54
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Nordkoreas politiska ledning är ju till skillnad från puppetregimen i Sydkorea intresserad av att vidta alla möjliga åtgärder för att förena landet, ett intresse som den amerikanska ockupationsmakten förstås inte har.
[...]
Vänta nu, du får två uppgifter som du måste klara innan du skriver något annat på detta forum, alternativt tar tillbaka ditt djävla skitsnack.

1. Visa att regeringen Jung Hong-won inte är folkvald utan tillsatt av USA. (Det är ju det du menar med "puppetregimen" (marionettregim)).
2. Visa att Sydkorea är ockuperat av USA.

Du kommer inte att klara detta så det är lika bra du tar tillbaka skitsnacket.
Citera
2015-04-04, 21:56
Medlem
Citat:
Det är ju helt sjukt. Nordkoreanerna känner inte till vad Facebook är för något, fattar ni? (Jag känner inte heller till några detaljer om FB, då jag aldrig haft ett konto där, så jag och de omedvetna och indoktrinerade nordkoreanerna sitter i samma båt.)

Frågan är om Suki Kim känner till att NSA kartlägger allt som både hon och vi andra säger på nätet och att Facebook är ett perfekt verktyg för den totalitära konttrollstaten USA? Det kanske hon inte i sin egen indoktrinerade värld har tänkt på eller brytt sig om. Men det är så den imperialistiska propagandan fungerar: ensidighetens barbariska infantilitet.

"How do you explain the concept of Facebook to students cut off from the outside world? Suki Kim joined us for a live Q&A on teaching incognito in the DPRK"
http://www.theguardian.com/world/live/2015/apr/02/i-was-an-undercover-teacher-at-north-koreas-elite-school-any-questions
Nej hur skall dom veta vad FB är när dom inte har internet eller vet hur omvärlden ser ut anno 2015. Sydkorea, ett av världen starkaste ekonomier och internettäthet i världsklass, kunde lika gärna legat på månen och inte nästgårds vad nordkoreanerna beträffar, så ouppnåeligt är drömmen om det rika syd.
Men nu har tydligen ledaren i gammal god stil inrättat ett harem till sig för att bevisa sin manlighet trots platåskor och gossröst. Tillsammans med Putin så kan han ju bilda asiens dragshow och sjunga i falsett.
Citera
2015-04-04, 22:04
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej hur skall dom veta vad FB är när dom inte har internet eller vet hur omvärlden ser ut anno 2015. Sydkorea, ett av världen starkaste ekonomier och internettäthet i världsklass, kunde lika gärna legat på månen och inte nästgårds vad nordkoreanerna beträffar, så ouppnåeligt är drömmen om det rika syd.
Men nu har tydligen ledaren i gammal god stil inrättat ett harem till sig för att bevisa sin manlighet trots platåskor och gossröst. Tillsammans med Putin så kan han ju bilda asiens dragshow och sjunga i falsett.

Som ett brev på posten, dyker forumet egna CIA-agent upp.

Eftersom CIA missat att förse dig med basics kan jag meddela att Nordkorea har internet och dessutom ett eget sådant, fritt från imperialistisk propaganda. Men hur skall man kunna förklara det för folk som är så indoktrinerade som du är?

Dessutom verkar de vara himla framstående inom tekniken, att döma av USAs och CIAs anklagelser i samband med SONY-hacket.
Citera
2015-04-04, 22:06
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vänta nu, du får två uppgifter som du måste klara innan du skriver något annat på detta forum, alternativt tar tillbaka ditt djävla skitsnack.

1. Visa att regeringen Jung Hong-won inte är folkvald utan tillsatt av USA. (Det är ju det du menar med "puppetregimen" (marionettregim)).

Du kommer inte att klara detta så det är lika bra du tar tillbaka skitsnacket.

Finns inget att ta tillbaks. Skulle USA flytta bort sina trupper från den södra delen av landet så skulle koreanerna förenas. Det är USAs imperialistiska politik och dess utplåning av miljoner koreaner under kriget som håller det koreanska folket i förtryck.

När USA flyttar bort sina ockupationstrupper, skall jag förklara att Sydkorea inte längre har en puppetregim.
Citera
2015-04-04, 22:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Finns inget att ta tillbaks. Skulle USA flytta bort sina trupper från den södra delen av landet så skulle koreanerna förenas. Det är USAs imperialistiska politik och dess utplåning av miljoner koreaner under kriget som håller det koreanska folket i förtryck.

När USA flyttar bort sina ockupationstrupper, skall jag förklara att Sydkorea inte längre har en puppetregim.
Citera
2015-04-04, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

USA har 28500 soldater i Sydkorea.

Sydkoreanerna vill inte ha dom där längre, det kan jag lova. Dom anser sig i allra högsta grad kunna ta hand om sig själva, med all rätt, dessutom.

Nu är jag totalt oinsatt i nuvarande regering, men Sydkoreansk demokrati har bara 25 år på nacken, och tidigare styren har haft både en och annan skönhetsfläck om man säger som så.

Min poäng är att Sydkorea är under påverkan från USA på ett sätt som jag inte anser att t.ex. Japan är, trots att amerikanerna har hög närvaro även där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in