2014-02-15, 17:17
Medlem
Opacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Är nervös att det ska ske iår eller nästa år känner mig som en hemsk människa när jag inte vill att de ska ha frihet bara för att jag ska hinna se skiten

Vad vill du se egentligen? Om du reser till Nordkorea kommer du inte få röra dig fritt. Du kommer få en nordkorean som övervakar dig och du kommer knappast få se delar av landet som de inte vill visa. Du kan ju såklart försöka muta dig fram (vilket säkert går bra), men de är nog inte jätterädda för att sätta en utlänning i något läger (det har de gjort innan).
Citera
2014-02-15, 18:01
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opacity
Vad vill du se egentligen? Om du reser till Nordkorea kommer du inte få röra dig fritt. Du kommer få en nordkorean som övervakar dig och du kommer knappast få se delar av landet som de inte vill visa. Du kan ju såklart försöka muta dig fram (vilket säkert går bra), men de är nog inte jätterädda för att sätta en utlänning i något läger (det har de gjort innan).

Det är just det jag vill se! jag vill uppleva den kontrollen. Det är sista chansen i världshistorien att med egna ögon beskåda en tvättäkta "kommunist" diktatur!
Citera
2014-02-15, 18:10
Medlem
Koksans avatar
Kina kan om dom måste försöka få Nordkorea att avveckla sitt kärnvapens program.

""They made it very clear that if the North doesn't comply and come to the table and be serious about talks and stop its program ... they are prepared to take additional steps in order to make sure their policy is implemented," Kerry said, adding the United States and China were now discussing "the specifics of how you do that".

http://www.reuters.com/article/2014/02/14/us-china-usa-idUSBREA1D0BJ20140214

/Koksan
Senast redigerad av Koksan 2014-02-15 kl. 18:17.
Citera
2014-02-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Max tio år skulle jag säga.
Varför då?
Citera
2014-02-15, 18:43
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ställer frågan igen:

Jag har alltid velat besöka Nordkorea, börjar bli lite nervös att jag inte ska hinna göra det innan det går åt helsike för psykopaterna....

Så flashback: Hur lång tid tror ni regimen har kvar? ska man satsa på att resa redan i år?

Det är egentligen omöjligt att säga. Måna spådde att Nordkoreas regim skulle gå under under (ha-ha) deras stora svältkris. De klamrar sig fast likväl än idag vid makten.

Å andra sidan var det inte så många som spådde Sovjets kollaps. Men under ett par års tid kom förfallet ruskigt snabbt och en dag så var Kalla Kriget slut.
Citera
2014-02-15, 19:10
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Det är nya med FN gör mig lite nervös det också...
Citera
2014-02-16, 19:54
Medlem
Xeliouss avatar
Nordkoreas fartyg som försökte smuggla gamla MiG och annat i Juli har nu släppts men kaptenen och några andra sitter fortfarande i förvar för vapensmugglingen. Nordkorea fick betala $700,000 för att skeppet skulle släppas. http://edition.cnn.com/2014/02/15/world/americas/panama-north-korean-ship/index.html?hpt=hp_t3
Citera
2014-02-16, 19:58
Medlem
Citat:
Det är nya med FN gör mig lite nervös det också...
Vad menar du?
Citera
2014-02-16, 21:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vad menar du?

Han menar nog att han vill se det efterblivna Nordkorea som turist innan det förändras och att han tror att FNs rapport om brott mot mänskligheten ska leda till ett anfall mot NK som gör att han inte kommer hinna leka turist i landet innan ett krig.
Citera
2014-02-16, 21:40
Medlem
Fyller inte Kim år snart? Om så nu är fallet så måste ju någon har info om kalaset? Vilka är bjudna etc?
Citera
2014-02-16, 22:56
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför då?
Med tanken på kioskmongots framfart där borta, tror jag att han kommer att fucka upp rejält snart och att hela Nordkorea kommer bli glas.
Citera
2014-02-16, 23:00
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Fyller inte Kim år snart? Om så nu är fallet så måste ju någon har info om kalaset? Vilka är bjudna etc?
Kanske vi får se Dennis Rodman sjunga för honom igen då?
http://www.youtube.com/watch?v=eAprW14F-8k
Verkar som att han har redan fyllt år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in