2014-02-14, 09:25
Medlem
Xeliouss avatar
Bra beslut: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article18362293.ab
Huawei är riktiga skummisar, Ericsson har iofs också inbyggda funktioner för övervakning men i huaweis fall är det uppenbart vilka fulingar som kommer lyssna.
Citera
2014-02-14, 14:01
Medlem
Xeliouss avatar
Ännu en intressant artikel om Nordkorea och de 2 miljoner människor som dött av svält. http://blogg.vk.se/hakan-rombe-pensionar-storuman/2014/02/14/svaltdoden-i-nordkorea/ angående agendasättande program i söndags. Nordkoreas vilja att anfalla syd kan bli aktuellt igen om svälten fortsätter, de kan anfalla när misären går över en gräns kan man fundera över.
Citera
2014-02-14, 18:50
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
Haha du blir knappast skjuten för du ifrågasätter polisen. Du blir däremot skjuten om du springer fram som en galning och skriker eller viftar med kniv. Till skillnad mot Nordkorea där du blir skjuten på fläcken och hela din familj sänds till ett arbetsläger.
Saken är att detta sätter journalistiken om Nordkorea i perspektiv. (Amerikaner vågar sannerligen inte skrika åt polisen!) Andra kriser visar samma mönster. Svartmålning av fienden med sanning, halvsanning och lögn. Medan vänner som Indonesien glatt kan mörda en miljon av sin befolkning. (och el salvador, Shahens Iran osv.).
Citat:
Varför förutsätter du att USA skulle göra någonting? Det finns ingen anledning för USA att göra någonting (än)

Bara du som tror att allt fel i världen görs av USA.
Jag svarar ju på inlägg som förutsätter att nåt händer i Koreahalvön. Inget händer om USA inte vill det, och de vill inte just nu.
Citat:
Om du gillar Nordkorea så mycket vad anser du om arbetslägrerna som Nordkorea har runt om landet? Och IGEN så har du inte svarat vad du tycker om jang song-thaek:s avrättning och deportationen av alla hans släktingar. Ge oss ett svar.

/Koksan
Igen påståendet att jag gillar Nordkorea.

Om du inte kan se Koreahalvön i ett globalt geostrategiskt perspektiv förstår du ingenting.
Citera
2014-02-14, 23:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-26131487

Nu ska diskussioner mellan nord och syd börja. Nord hotar redan innan diskussionerna med att syd måste sluta med sina försvarsövningar så det blir nog inga familjeåterföreningar är min gissning.

Det är nog ganska klart att Nordkorea gick ut med erbjudande om familjeåterförening, väl medvetna om att de skulle dra tillbaka förslaget när USA och Sydkorea håller sin årligt återkommande försvarsövning.

Ett klumpigt försök att vända sydkoreanerna emot samarbetet med USA. Ingen i syd gick nog på den finten!
Citera
2014-02-15, 08:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola schubert
Det är nog ganska klart att Nordkorea gick ut med erbjudande om familjeåterförening, väl medvetna om att de skulle dra tillbaka förslaget när USA och Sydkorea håller sin årligt återkommande försvarsövning.

Ett klumpigt försök att vända sydkoreanerna emot samarbetet med USA. Ingen i syd gick nog på den finten!

"Last week, the North threatened that if February's maneuvers went forward, it would back out of planned visits between members of Korean families separated from one another since the civil war in the 1950s.
But, on Friday, they agreed to let them go forward.
The reunions of about 200 people -- 100 from each country -- are scheduled to take place between February 20 and 25 at a resort on the North's side of the border.
They coincide with the planned military exercises."

Nyheter om samtalen om att släktingar ska få återförenas i korea. Upplagt för drama runt 20-25:e alltså.

http://edition.cnn.com/2014/02/14/world/asia/koreas-talks/index.html?hpt=hp_t3
Citera
2014-02-15, 10:03
Medlem
Xeliouss avatar
Brott mot mänskligheten har begåtts i NK, fallet ska ev. tas upp i Internationella brottmålsdomstolen. http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article18369872.ab
Citera
2014-02-15, 12:00
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Brott mot mänskligheten har begåtts i NK, fallet ska ev. tas upp i Internationella brottmålsdomstolen. http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article18369872.ab

Dags för invasion liknande den i Libyen då eventuellt. Omvärlden kan inte bara titta på längre.
Citera
2014-02-15, 13:58
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Ställer frågan igen:

Jag har alltid velat besöka Nordkorea, börjar bli lite nervös att jag inte ska hinna göra det innan det går åt helsike för psykopaterna....

Så flashback: Hur lång tid tror ni regimen har kvar? ska man satsa på att resa redan i år?
2014-02-15, 14:14
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Ställer frågan igen:

Jag har alltid velat besöka Nordkorea, börjar bli lite nervös att jag inte ska hinna göra det innan det går åt helsike för psykopaterna....

Så flashback: Hur lång tid tror ni regimen har kvar? ska man satsa på att resa redan i år?

Max tio år skulle jag säga.
Citera
2014-02-15, 14:25
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Max tio år skulle jag säga.

Är nervös att det ska ske iår eller nästa år känner mig som en hemsk människa när jag inte vill att de ska ha frihet bara för att jag ska hinna se skiten
Citera
2014-02-15, 14:37
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Dags för invasion liknande den i Libyen då eventuellt. Omvärlden kan inte bara titta på längre.
Krig är inte bra. Landet kan kanske mogna snabbt ändå, synd om alla medborgare som kommer dö under tiden på grund av en blodtörstig efterbliven regim.
Senast redigerad av Xelious 2014-02-15 kl. 15:36.
Citera
2014-02-15, 16:53
Medlem
Nordkoreas förbrytarregim liksom alla andra terrorregimer, exempelvis i arabvärden och i Afrika, kommer att ruttna bort genom den naturliga utvecklingen i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in