2014-02-12, 19:19
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Har jag förnekat detta då? Men varför denna fascination om att jag måste "erkänna". Du borde väl erkänna det fullständigt horribla med den politik som lett till Koreas delning. Bombningen av civila t.ex. Har du nån aning om offrens antal? Skulle jag ge dig en länk på det skulle du bara tänka att jag "försvarar" dina personliga fiender. Med din attityd blir det inget perspektiv på politiken just nu. Utan enbart det jag läser i detta forum. Tjafs om "fettot" osv. En Hollywoodmentalitet! Se, poängen är att det är nåt du förnekar.

Det finns en anledning varför man snackar skit om Kim Jong Un ( som att han svälter sin egna befolkning medans han smuttar på champagne och äter kalkon) lika mycket som det finns anledningar att man snackar skit om USA (Som att Amerikaner generellt är dumma och att USA invaderar länder kors och tvärs) Ditt argument håller inte.

Du har rätt att under Korea kriget så var det otroliga krigsbrott på båda sidorna. Har aldrig förnekat det. Sydkorea och USA gjorde otaliga krigsbrott men samtidigt så gjorde Nordkoreanska/kinesiska trupper det också. Vad vill du komma fram till?

Att det var lidande? Det vet väl vem som helst.

Jag är inte opartisk det är sant. Dock så är du det inte heller så vad vill du komma fram till? Det som Sydkorea och USA gjorde mot Nordkorea är som en regndroppe i havet jämfört med vad Nordkorea gör med sin egna befolkning nu. Säger inte att det var okej vad USA/Sydkorea gjorde men vad exakt vill du komma fram till? Att Sydkorea gjorde krigsbrott? Det vet vilken jävel som helst.

/Koksan
Senast redigerad av Koksan 2014-02-12 kl. 19:29.
Citera
2014-02-12, 20:03
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Jag har alltid velat besöka Nordkorea, börjar bli lite nervös att jag inte ska hinna göra det innan det går åt helsike för psykopaterna....

Så flashback: Hur lång tid tror ni regimen har kvar? ska man satsa på att resa redan i år?
Citera
2014-02-12, 21:37
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Observera att vi har denna diskussion igen därför att jag sa en sak: Inget sker i år eftersom det politiska spelet nu koncentrerar sig på Ukraina. USA kan inte riskera två kriser samtidigt.

USA skulle ändå inte göra någonting även om det inte var problem i Ukraina. USA skulle aldrig anfalla Nordkorea så vidare inte Nordkorea anfaller Sydkorea. Vilket inte kommer hända på ett bra tag.

/Koksan
Citera
2014-02-12, 22:43
Medlem
Ingen som tror att Kim Jong Un röjs ur vägen inom en inte allt för lång tid?
Citera
2014-02-13, 08:27
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
USA skulle ändå inte göra någonting även om det inte var problem i Ukraina. USA skulle aldrig anfalla Nordkorea så vidare inte Nordkorea anfaller Sydkorea. Vilket inte kommer hända på ett bra tag.

/Koksan

Exakt. Finns inga motiv eller planer på sådant. Det finns säkert avancerade planer att slå till hårt mot vissa platser i NK om NK hotar med kärnvapen och även laddar såna missiler. Vi får se om NK börjar hota igen som de brukar göra.
Citera
2014-02-13, 14:24
Medlem
Xeliouss avatar
Mer deprimerande bilder från nordkorea: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18350125.ab

Måste vara svårt för den förtryckande regimen att hindra att sanningen kommer ut med alla mobiler med kameror.
Citera
2014-02-13, 15:10
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Mer deprimerande bilder från nordkorea: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18350125.ab
Måste vara svårt för den förtryckande regimen att hindra att sanningen kommer ut med alla mobiler med kameror.
Vi snackade ju om det här. Och nu länkar du till samma fakta själv.
Men filmerna visar också en bild av ett land i förändring. En kvinna ses trotsa en militär och skälla ut honom.
– Tror du att du kan göra vad som helst för att du är militär? Tror du det? Du är en idiot! ropar hon och knuffar på honom.
En annan kvinna blir utskälld av några militärer för att hon bär långbyxor men vägrar att be om ursäkt, vilket militärerna kräver. Istället protesterar hon högljutt.
Brist på kritisk förmåga hos journalistlämlingarna. Faktum är att vi inte riktigt vet hur det är i Nordkorea p.g.a. usel journalistik som denna. Men rädda för militären är de då tydligtvis (kanske) inte.

För övrigt kan du inte hopas på nån journalist-fokus på Nordkorea så länge Ukraina krisen är aktiv.
Citera
2014-02-13, 18:03
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Vi snackade ju om det här. Och nu länkar du till samma fakta själv.
Men filmerna visar också en bild av ett land i förändring. En kvinna ses trotsa en militär och skälla ut honom.
– Tror du att du kan göra vad som helst för att du är militär? Tror du det? Du är en idiot! ropar hon och knuffar på honom.
En annan kvinna blir utskälld av några militärer för att hon bär långbyxor men vägrar att be om ursäkt, vilket militärerna kräver. Istället protesterar hon högljutt.
Brist på kritisk förmåga hos journalistlämlingarna. Faktum är att vi inte riktigt vet hur det är i Nordkorea p.g.a. usel journalistik som denna. Men rädda för militären är de då tydligtvis (kanske) inte.

För övrigt kan du inte hopas på nån journalist-fokus på Nordkorea så länge Ukraina krisen är aktiv.

Jag eller någon annan har inte länkat till denna AB-artikel förut. Den är från idag.Det är inte nytt, det är en del av "Secret State of North Korea". I söndags tog "agenda" upp det, http://www.svt.se/nyheter/varlden/utsmugglade-bilder-visar-misaren-i-nordkorea

Alltså blir befolkningen mer och mer upplyst, det kommer nog ske en revolution inifrån snart. Det är positivt!

Det är inget journalist-fokus på Ukraina och en här tråden handlar inte om Ukraina, mr OT. Om du läste normala media och inte dina "en ding-ding värld" i jakt på artiklar för att föda ditt sjukliga USA-hat så skulle du må bättre.
Citera
2014-02-13, 19:12
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Jag eller någon annan har inte länkat till denna AB-artikel förut. Den är från idag.Det är inte nytt, det är en del av "Secret State of North Korea". I söndags tog "agenda" upp det, http://www.svt.se/nyheter/varlden/utsmugglade-bilder-visar-misaren-i-nordkorea
Så du minns inte debatten vi hade om videon på kvinnan som skällde ut polisen. Hon som ägde ett litet bussbolag. Du visste inte att det finns privata bolag i Nordkorea.

Min jämförelse var att om man försökte sig på att skälla ut polisen i USA skulle man antagligen bli skjuten.
Citat:
Det är inget journalist-fokus på Ukraina och en här tråden handlar inte om Ukraina, mr OT. Om du läste normala media och inte dina "en ding-ding värld" i jakt på artiklar för att föda ditt sjukliga USA-hat så skulle du må bättre.
Du fattar ingenting va? Då USA är aktiv i t.ex. Ukraina vilar dom på annat håll. Rent förnuft! Journalist fokus på Ukraina finns sannerligen nu.
Citera
2014-02-13, 19:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Så du minns inte debatten vi hade om videon på kvinnan som skällde ut polisen. Hon som ägde ett litet bussbolag. Du visste inte att det finns privata bolag i Nordkorea.

Min jämförelse var att om man försökte sig på att skälla ut polisen i USA skulle man antagligen bli skjuten.
Du fattar ingenting va? Då USA är aktiv i t.ex. Ukraina vilar dom på annat håll. Rent förnuft! Journalist fokus på Ukraina finns sannerligen nu.

Gå till Ukraina-tråden med ditt trams din nolla. Jag sa att "det är inte nytt" men självklart är det intressant att folket börjar vakna och tar del av omvärlden. Folket kommer inte acceptera att få lögner kastade i sina ansikten av fascisterna i landets ledning samtidigt som de svälter. Folket kommer resa sig, visst är det bra? Eller hoppas du på att diktaturens kreatur ska försöka krossa alla försök till utveckling?

Jag har redan förklarat för dig om det lilla område där folk har små restauranger med hund på menyn och knappast bussbolag.
Senast redigerad av Xelious 2014-02-13 kl. 19:47.
Citera
2014-02-13, 22:06
Medlem
Koksans avatar
Citat:

Haha du blir knappast skjuten för du ifrågasätter polisen. Du blir däremot skjuten om du springer fram som en galning och skriker eller viftar med kniv. Till skillnad mot Nordkorea där du blir skjuten på fläcken och hela din familj sänds till ett arbetsläger.

Varför förutsätter du att USA skulle göra någonting? Det finns ingen anledning för USA att göra någonting (än)

Bara du som tror att allt fel i världen görs av USA.

Om du gillar Nordkorea så mycket vad anser du om arbetslägrerna som Nordkorea har runt om landet? Och IGEN så har du inte svarat vad du tycker om jang song-thaek:s avrättning och deportationen av alla hans släktingar. Ge oss ett svar.

/Koksan
Senast redigerad av Koksan 2014-02-13 kl. 22:12.
Citera
2014-02-13, 22:56
Medlem
raxmouses avatar
Citat:

Strongt av aftonbladet att bidra till sanningen som du förmedlar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in