Citat:
Ursprungligen postat av Silverhjelmen
Vad är det du inte förstår? Bara för att du inte anser araber och andra bruna folk vara riktiga människor ändrar det inte att de själva anser att de har ett värde som människor, om då en nation mördar deras barn med drönare och vit fosfor och andra avancerade vapen så är det väl inte mer än rätt att de tar revansch? Tillskillnad från dig anser jag inte att bruna människor är terrorister som man kan behandla hur som helst och jag känner sympati med alla tusentals fattiga barn som Obama personligen mördat i fattiga länder. Det amerikanska folket är inte oskyldigt, de stöder dessa anfall och bomber som till majoriteten slaktar totalt oskyldig människor varav många barn, hur kan du inte se att dessa människor som dör är människor som har känslor och kan känna smärta precis som vi gör? Dessa sk terrordåd mot USA sker för att människor som fått sina liv förstörda och sina familjer mördade av USA är så utom sig av sorg och hat att de vill slå tillbaka och öppna amerikanska folkets ögon för de illdåd som sker. Endast när amerikanerna får sina barn mördade av bomber kan de förstå denna smärta som deras drönare och illegala bomber orsakar människor i fattiga länder. Att rasistiska äckel som du ens kan spela på humanism äcklar mig, en vit unge är inte mer värd än en kines, afrikan, arab eller afghan, amerikaner anser att deras barn har ett värde men att barn i andra länder saknar värde, detta anser inte jag däremot.
Jag är inte rasist som du (bara att läsa dina inlägg om "blattar" som du ogillar), för mig har hudfärg ingen betydelse. Om de däremot är blodtörstiga mördare som halshugger småflickor för att de går i skolan eller är journalist så anser jag att de ska jagas och avlivas innan de visar upp fler avhuggna huvuden på video, oavsett hudfärg. Du tycker alltså om talibaner som mördar småflickor och tycker de ska få fortsätta med detta? Saddam borde fått behålla sina tortyrfängelser och utökat dem till kuwait, saudiarabien etc? Tänk vilket blodbad det skulle ha blivit i mellanöstern, Iran hade stått på tur och sen Israel. Försök tänka ett steg längre så kanske du ser sanningen som vi andra ser, och som USA ser som tur är. Tänk om man skulle lyssna på falska oförståndiga dumbommar som dig? Som Chamberlain, "peace in our time". Jo tjena.
Du kan inte vilja se oskyldiga människors blod flyta för att i nästa kalla dig humanist, tyvärr. Det funkar inte så. Det diskvalificerar dig. Jag har dock inte kallat mig humanist, jag är realist. Jag brukar ta den svage i försvar, men om den svage är en halshuggande självmordsbombare så nej tack, den kan du få krama. Hoppas du träffar en sådan personligen så får vi se hur mycket du hatar USA efter det.
Du har för övrigt inte svarat på de många frågor jag ställt. Ska till exempel svenskars blod flyta? Gillade du taimurs misslyckade bomb på drottninggatan och drömmer att det blivit en STOR explosion och satt du och gråtrunkade lycklig framför tevebilderna från Boston marathon? Sjukt!