Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Konstigt att alla förespråkare för NK efterlyser källkritik och påstår att det bara är västpropaganda men när de själva ska ge bevis blir det väldigt tyst från dem.
Om ni har något som bevisar motsatsen så fram med det och med pålitliga källor som går att kontrollera, ingen skulle bli gladare om det visade sig att folk inte svalt och inte var förtryckta utan levde på en normal levnadsnivå.
Så kom igen, ge oss bevis för att det inte är så som det beskrivs i media.
Det är just det där med pålitliga källor som många funderar på då allt kommer från någon som säger sig ha flytt eller hört från någon källa. Oftast från sydkoreas underrättelsetjänst som självklart vill svartmåla nordkorea.
Angående källor, är det alltså andra krav än de från media (samma media som ljugit som fan förr)
Räcker det inte med mig och min kompis som har kontakter alltså?
Brukar du lyssna på vad Iran säger om Israel, eller kanske vad Nordkorea säger om USA. Eller är det bara tvärt om?
Själv är jag en förrymd sexslav från sydkoreas koncentrationsläger där de har runt 5 miljoner fångar och där det dör 1 miljon i sexrelaterade skador varje år. President Park Geun-hye brukar äta barnen som föds till följd av de många våldtäkterna till frukost efter att hon spelat biljard med pungkulorna hon bitit av ett par hundra offer på morgonkvisten. Alla måste göra 400 armhävningar med klapp och får äta lösen och maggotsen från de döda fångarna innan de bakar kebab av dem.
Som tur är lyckades jag fly därifrån så nu vet ni hur det ser ut i Sydkorea. Mina kontakter säger att det har blivit värre sedan jag stack.