2013-04-14, 18:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är så oerhört stötande att vissa i denna tråd framhärdar att situationen inte alls är illa i Nordkorea, att folk inte svälter, en del går så långt som att säga att det är någon sorts "demokrati" och att folk verkligen dyrkar Ledaren.

Det är ett stort hån mot alla svältande i Nordkorea! Vet hut, ni som sitter här skyddade i fria Sverige och skriver sådant skit! Jag hoppas att de stackars Nordkoreanerna aldrig kommer att behöva läsa vad ni skriver.

Wikipedia:
In 2006, Amnesty International reported that a national nutrition survey conducted by the North Korean government, the World Food Programme, and UNICEF found that 7% of children were severely malnourished; 37% were chronically malnourished; 23.4% were underweight; and one in three mothers was malnourished and anemic as the result of the lingering effect of the famine. The inflation caused by some of the 2002 economic reforms, including the Songun or "Military-first" policy, was cited for creating the increased price of basic foods.

Amnesty, en del av "USA's krigspropaganda" ?

Wikipedia:
In 2013, there were reports of famine returning to parts of North Korea and driving some to cannibalism, with the claims that one man dug up his grandchild's corpse to eat and another boiled his child and ate the flesh. Another man was allegedly executed after murdering his two children for food.However, the World Food Program reported malnutrition and food shortages, but not famine.

Bland det vidrigaste man har läst. Folk som är så utsvultna och hungriga så de gräver upp en grav för att äta liket! Det är så fruktansvärt så man knappt kan förstå. Allt detta för en enda bisarr puppy-Ledare ska få behålla sin makt och sina privata ca 5 miljarder dollar. Helt sjukt att detta kan fortgå på detta klot år 2013.

Och till alla som försvarar regimen, med Snezhinka i spetsen. Jag blir ärligt upprörd, extremt upprörd, över detta. Ni borde få smaka på regimens fångläger, så får vi kolla om ni är lika förtjusta i Nordkorea efter det.
Citera
2013-04-14, 19:51
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är så oerhört stötande att vissa i denna tråd framhärdar att situationen inte alls är illa i Nordkorea, att folk inte svälter, en del går så långt som att säga att det är någon sorts "demokrati" och att folk verkligen dyrkar Ledaren.

Det är ett stort hån mot alla svältande i Nordkorea! Vet hut, ni som sitter här skyddade i fria Sverige och skriver sådant skit! Jag hoppas att de stackars Nordkoreanerna aldrig kommer att behöva läsa vad ni skriver.

Wikipedia:
In 2006, Amnesty International reported that a national nutrition survey conducted by the North Korean government, the World Food Programme, and UNICEF found that 7% of children were severely malnourished; 37% were chronically malnourished; 23.4% were underweight; and one in three mothers was malnourished and anemic as the result of the lingering effect of the famine. The inflation caused by some of the 2002 economic reforms, including the Songun or "Military-first" policy, was cited for creating the increased price of basic foods.
http://www.foxnews.com/world/2010/07/16/criticizes-amnesty-international-report-describing-north-koreas-health-shambles/

Citat:

Kan vara av intresse för dig. Snälla läs och kommentera vad du läser.

http://www.globalresearch.ca/amnesty-international-is-us-state-department-propaganda/32444
Citera
2013-04-14, 20:32
Medlem
Med tanke på att Amnesty och flera andra internationella människorrättsorganisationer vid ett flertal tillfällen kritiserat den amerikanska regeringen eller amerikanska insatser internationellt, så förefaller de där anklagelserna tämligen grundlösa. Bl.a. är Amnesty motståndare till dödsstraffet, medans USA är en av de flitigaste användarna av detta i världen.
Citera
2013-04-14, 20:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurex
http://www.foxnews.com/world/2010/07/16/criticizes-amnesty-international-report-describing-north-koreas-health-shambles/

Kan vara av intresse för dig. Snälla läs och kommentera vad du läser.

http://www.globalresearch.ca/amnesty-international-is-us-state-department-propaganda/32444

Margareth Chan född i Hong Kong. Icke trovärdig. Inkompetent. Skräpet om att amnesty är propaganda borde väl du lätt förstå är påhitt. Globalresearch? Du måste skämta, hur kan du länka till sånt där? Skäms!
Citera
2013-04-14, 20:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Wikipedia:

Wikipedia:
In 2013, there were reports of famine returning to parts of North Korea and driving some to cannibalism, with the claims that one man dug up his grandchild's corpse to eat and another boiled his child and ate the flesh. Another man was allegedly executed after murdering his two children for food.However, the World Food Program reported malnutrition and food shortages, but not famine.

Bland det vidrigaste man har läst. Folk som är så utsvultna och hungriga så de gräver upp en grav för att äta liket! Det är så fruktansvärt så man knappt kan förstå. Allt detta för en enda bisarr puppy-Ledare ska få behålla sin makt och sina privata ca 5 miljarder dollar. Helt sjukt att detta kan fortgå på detta klot år 2013.

Och till alla som försvarar regimen, med Snezhinka i spetsen. Jag blir ärligt upprörd, extremt upprörd, över detta. Ni borde få smaka på regimens fångläger, så får vi kolla om ni är lika förtjusta i Nordkorea efter det.

Jag instämmer förstås! Men det mest stötande är nog att vissa här på Flashback är så naiva att de faktiskt går på nordkoreansk popaganda. Det borde inte var möjligt för tänkande människor överhuvudtaget! Så mest stötande är det nog för mänskligheten som helhet!
Citera
2013-04-14, 21:14
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag instämmer förstås! Men det mest stötande är nog att vissa här på Flashback är så naiva att de faktiskt går på nordkoreansk popaganda. Det borde inte var möjligt för tänkande människor överhuvudtaget! Så mest stötande är det nog för mänskligheten som helhet!

Jag har inte sett någon gå på den nordkoreanska propagandan på över ett år i den här tråden. Det är ett fåtal som ifrågasätter artiklar som bygger på en flyktings historia, eller något som sydkoreas underrättelsetjänst sprider. Jag har ett liv så jag har inte följt tråden slaviskt men visa några citat där någon "går på propagandan" är du snäll.
Citera
2013-04-14, 21:14
Medlem
En bild är värd mer en tusen ord: http://ompldr.org/vaTNndQ
Citera
2013-04-14, 21:30
Medlem
Detta kan kanske bli en intressant dokumentär:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/fejklarare-i-nordkorea-uppror-brittiskt-universitet

Släpps på måndag
Citera
2013-04-14, 21:39
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Margareth Chan född i Hong Kong. Icke trovärdig. Inkompetent. Skräpet om att amnesty är propaganda borde väl du lätt förstå är påhitt. Globalresearch? Du måste skämta, hur kan du länka till sånt där? Skäms!

Då får jag fråga varför jag skall skämmas. Svara gärna!

Det spelar väl rätt liten roll om det är berras muppblogg som skriver något så läng ede visar vart de fått uppgifterna ifrån (till skillnad från de sidor som jag antar du tycker är trovärdiga). Man kan enkelt (via länkarna i artikeln) ladda hem bland annat Amnesty International Limited’s 2011 Report and Financial Statement pdf och läsa att det mycket riktigt står ordagrant det som man i Globalresearch artikel skrev att amnesty skrivit.

Eftersom du tycker jag måste skämta får du gärna rätta mig och gå igenom artikeln och klara upp lögnerna. Den är ju i alla fall underbyggd med närmare 20 länkar till rapporter och reportage som styrker det de säger.

Det kanske inte lika trovärdigt i dina ögon som en intervju av en person som säger sig vara flykting från någonstans och säger sig ha många viktiga kontakter som han på något oförklarat vis får viktiga uppgifter från som då skulle vara särdeles trovärdiga, speciellt då de är väldigt anektodiska. Inget går att bevisa och det försöker ingen göra heller.
Citera
2013-04-14, 21:41
Medlem
gurexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapporius
En bild är värd mer en tusen ord: http://ompldr.org/vaTNndQ

Den var sjukt bra!
Citera
2013-04-14, 21:42
Medlem
gurexs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=G4P9lv9JRmg

En annan nanserad bild av konflikten.
Citera
2013-04-14, 22:11
Medlem
Visste faktiskt inte att regimen i Nordkorea sprängde passagerarplan i luften. En avhoppad spion verifierade det o mycket annat om Nordkorea. Visserligen vet vi om det mesta om skurklandet genom videorapporter, foton mm, men en avhoppad hög person gör det än mer trovärdigt när hon säger att landets ledning faktiskt är galen. Det inser ju alla idag hur svagsint regimen är med den lille mannen i toppen som älskar Disney o amerikans musikal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in