Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Har du några konkreta bevis på vad övningarna faktiskt handlar om?
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Skulle inte Snezhinka försvinna ur tråden? Nu är densamme även expert på USA/Sydkoreas intentioner och på vad det är dom övar?
Jag är absolut ingen expert, men jag läser ibland tidningar utöver Aftonbladet...

- Det här har pågått i decennier. Det är inget nytt. De kör de här övningarna varje år.
- Nordkorea blir skitförbannade och provocerade varenda gång. Exakt som förmodligen avses...
- Och Sydkorea USA insisterar på att de behöver köra den här övningen varje år fastän de är helt medvetna om att det uppfattas som en direkt provokation.
- Det är därför ingen i Sydkorea bryr sig. De vet att det är samma tjat varenda år.
Ska man vara så kaxig som ni är så skall man väl kunna något också!
Obegripligt att ni inte hört talas om detta men ändå uppträder som om ni är kunniga om detta ämne och är fräcka nog att attackera mig, som faktiskt är insatt när det gäller Nordkorea.
Jag är inte det minsta intresserad av militära angelägenheter, men detta årliga drama går inte att undvika.
WIKIPEDIA http://en.wikipedia.org/wiki/Foal_Eagle
Citat:
Foal Eagle (hangul: 독수리 연습) is an annual combined Field Training Exercise (FTX) conducted between the Republic of Korea (ROK) and United States armed forces under the auspices of Combined Forces Command (CFC) within the Korean Theater of Operations (KTO). It is one of the largest military exercises conducted annually in the world. While defensive in nature and conducted primarily as a rear area security and stability training exercise, Foal Eagle has been a source of friction with the government of Democratic People's Republic of Korea (DPRK) and domestic ROK critics.
Jag hade kunnat svära på att den hette något annat, men tydligen heter den Foal Eagle. Läs själv eftersom du inte tror på mig. Och kom ihåg vilken nationalitet det är som skriver Wiki. Det är sannerligen inte Nordkorea, så artikeln är ju inte helt objectiv.
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-04 kl. 01:16.
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-04 kl. 01:16.
Jag har själv läst om detta i regional pressen i 15 år, så vem tror du har mest insikt?