2014-02-11, 10:08
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Inte skall du tro det händer nåt nu. USA är totalt upptagen med Ukraina!

Dessutom har "demokratin" ROK (Sydkorea) inget med övningen att göra. De sydkoranska trupperna kan helt enkelt inte få order från regeringen i ROK. USA har total kontroll. I varje fall fram till December 2015.

http://www.globalsecurity.org/military/agency/dod/usfk.htm
Final negotiations to set a date for this transition were agreed to in 2007, with a ROK military OPCON transition from CFC to the ROK JFC date set for 17 April 2012.

Har du svårt med engelskan? Läs artikeln igen. Fundera över vad "joint command" betyder.
Citera
2014-02-11, 10:32
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Har du svårt med engelskan? Läs artikeln igen. Fundera över vad "joint command" betyder.
Joint command betyder i det här fallet att USA bestämmer allt. Fattar du inte deras fintext?
Citera
2014-02-11, 13:15
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Joint command betyder i det här fallet att USA bestämmer allt. Fattar du inte deras fintext?

Projicera inte din okunskap på andra. Läs här så kanske det går upp ett ljus för dig: http://english.yonhapnews.co.kr/national/2010/12/29/76/0301000000AEN20101229005200315F.HTML

Ditt "USA bestämmer allt" (som verkar vara en sammanfattning av din livshållning för övrigt) är en väldigt banal kommentar, eller hur?
Citera
2014-02-11, 13:49
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Projicera inte din okunskap på andra. Läs här så kanske det går upp ett ljus för dig: http://english.yonhapnews.co.kr/national/2010/12/29/76/0301000000AEN20101229005200315F.HTML

Ditt "USA bestämmer allt" (som verkar vara en sammanfattning av din livshållning för övrigt) är en väldigt banal kommentar, eller hur?
Jag tycker du inte ska nämna okunskap

Nåväl kolla detta citat från länken.
The CFC is commanded by a four-star U.S. general, with a four-star ROK Army general as deputy commander.
Visst är USA mästare på att dölja det väsentliga i tjock rökridå. Men det är faktiskt så att ROK håller på att bli trött på detta. Därför förhandlade de om att flytta över makten till ROK den 17 April 2012.
By 2005 Seoul had requested regaining wartime control of its armed forces. US Secretary of Defense Donald Rumsfeld and his South Korean counterpart Yoon Kwang-ung discussed the wartime operational command at the 32nd Security Consultative Meeting (SCM) held in Seoul in October 2005. Defense Minister Yoon said "The issue of wartime command transfer will become one of the main issues to be discussed at SCM."
Men detta vill inte USA utan de flyttar datumet fram till December 2015. En massa kryphål i alla USA:s internationella avtal!
Citera
2014-02-11, 14:00
Medlem
pellenicklass avatar
Ifall detta inte har kommit upp tidigare så kan jag rekommendera Vice filmer om Nordkorea på YouTube. Otroligt fascinerande!
Citera
2014-02-11, 14:15
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Men detta vill inte USA utan de flyttar datumet fram till December 2015. En massa kryphål i alla USA:s internationella avtal!

De är inte de enda som har en massa kryphål tror jag... Maskhål i kålroten
Vid ett eventuellt uppblossande av det fortfarande pågående kriget så har en amerikansk general högsta befälet ja, men inte i "fredstid".

Det rustas en hel del i regionen och sydkorea gör det också. Sydkorea blir starkare och starkare och nordkorea hänger inte med i utvecklingen, såklart.

" To beef up its guard against North Korea on border islands in the Yellow Sea, the ministry also plans to establish a new command structure there. The division-sized command would increase the number of troops stationed on the five islands to 12,000 from the current 5,000.

In addition, the ministry plans to swiftly turn the five islands, including Yeonpyeong, into military fortresses as President Lee ordered earlier this month."

Låter bra.
Citera
2014-02-11, 15:13
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
De är inte de enda som har en massa kryphål tror jag... Maskhål i kålroten
Vid ett eventuellt uppblossande av det fortfarande pågående kriget så har en amerikansk general högsta befälet ja, men inte i "fredstid".

Det rustas en hel del i regionen och sydkorea gör det också. Sydkorea blir starkare och starkare och nordkorea hänger inte med i utvecklingen, såklart.

" To beef up its guard against North Korea on border islands in the Yellow Sea, the ministry also plans to establish a new command structure there. The division-sized command would increase the number of troops stationed on the five islands to 12,000 from the current 5,000.

In addition, the ministry plans to swiftly turn the five islands, including Yeonpyeong, into military fortresses as President Lee ordered earlier this month."

Låter bra.
Det uppenbara kryphålet är ju att det inte är fred på Koreahalvön.

Men tillbaka till saken. Inget kommer att hända med Korea så länge som situationen i Ukraina är öppen. Det är dessutom en potentiellt farlig kris.
Citera
2014-02-11, 16:36
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellenicklas
Ifall detta inte har kommit upp tidigare så kan jag rekommendera Vice filmer om Nordkorea på YouTube. Otroligt fascinerande!

Bra tips! Ingen ström, vakterna ser extremt smala ut och ser ut som de ska svimma närsomhelst. Restaurangerna helt tomma, hemska bostäder och allt följer koreagrafi ( ) stört när de sjunger karaoke och försöker festa. Pinsamma men intressanta kulturkrockar. Man tycker synd om fångarna i landet, de är som zombies, speciellt barnen i skolan och den stora uppvisningen på stadion av flera tusen människor bara för ett fåtal turister. (12 minuter in http://www.youtube.com/watch?v=3HJj85K_7MQ) eller 17:10 när han sjunger karaoke, om att han är en anarkist och anti-krist etc hehe
Senast redigerad av Xelious 2014-02-11 kl. 16:41.
Citera
2014-02-11, 16:36
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Det uppenbara kryphålet är ju att det inte är fred på Koreahalvön.

Men tillbaka till saken. Inget kommer att hända med Korea så länge som situationen i Ukraina är öppen. Det är dessutom en potentiellt farlig kris.

Men gissa varför? Fettot håller på och provocerar Sydkorea konstant och Kim ska känna sig jävligt lyckosam att Sydkorea redan inte har krossat honom.

Sen så är USA inte världens bästa och demokratiska land långt ifrån faktiskt. Men det är något fel när någon försvarar en diktatur som uppenbarligen skiter i sin befolkning och har arbetsläger som Nazist Tyskland bara kunde drömma om i sina våtaste drömmar. Samt skickar 3000 personer till arbetsläger bara för dom råkade vara släkt med folk som kände jang song-thaek.

Finns säkert saker som är överdrivna med Nordkorea tex som när vissa nyhetskanaler rapporterade att jang song-thaek och hans närmaste män blev avrättade med hundar.

Du förresten vad tycker du om jang song-thaeks avrättning? Du har aldrig svarat på denna fråga. Du är rätt bra på att undvika frågor som inte passar dig.

/Koksan
Senast redigerad av Koksan 2014-02-11 kl. 16:45.
Citera
2014-02-11, 18:39
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan

Finns säkert saker som är överdrivna med Nordkorea tex som när vissa nyhetskanaler rapporterade att jang song-thaek och hans närmaste män blev avrättade med hundar.

Du förresten vad tycker du om jang song-thaeks avrättning? Du har aldrig svarat på denna fråga. Du är rätt bra på att undvika frågor som inte passar dig.

/Koksan

Han kommer inte att svara, han är en liten USA-hatande orm. Hade det hänt i USA (yeah right) då hade han skrivit spaltmeter om den stackars mannen och hela hans släkt, eller hur? Tvi för såna falska hjärntvättade offer.

Undrar vad som hände med "affärsmännen" och diplomaterna som blev hemkallade? Hur mycket sämre blev affärsrelationerna med Kina eller tog den tjocke grisen över ruljansen helt så det går ner i hans ficka istället?
Citera
2014-02-11, 21:19
Medlem
Koksans avatar
Citat:
Han kommer inte att svara, han är en liten USA-hatande orm. Hade det hänt i USA (yeah right) då hade han skrivit spaltmeter om den stackars mannen och hela hans släkt, eller hur? Tvi för såna falska hjärntvättade offer.

Undrar vad som hände med "affärsmännen" och diplomaterna som blev hemkallade? Hur mycket sämre blev affärsrelationerna med Kina eller tog den tjocke grisen över ruljansen helt så det går ner i hans ficka istället?

Jag kan inte säga att jag är positiv till USA men jag tar USA 10/10 gånger framför Nordkorea. Jag kan inte förstå hur någon med ett normalt sinne kan stödja Nordkorea.

/Koksan
Citera
2014-02-11, 21:25
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksan
Jag kan inte säga att jag är positiv till USA men jag tar USA 10/10 gånger framför Nordkorea. Jag kan inte förstå hur någon med ett normalt sinne kan stödja Nordkorea.

/Koksan

Precis! Jag brukar skälla på USA ofta, konstigt vore det annars, de är väldigt sega och outbildade men som du säger, hellre ett fritt land än det liv som fångarna i Nordkorea tvingas leva. Som tur är finns det bara ett Nordkorea Kuba ser ju ut att utvecklas mot ett mer demokratiskt samhälle så sakteliga, blir väl något i stil med Kina kanske. Inte helt fritt men inget Nordkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in