2013-04-12, 17:38
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Så vad är din förklaring till de svältande barnens situation som jag gav dig videobevis på? Gav ju micken till dig men fick inget svar. Sen ska du svara på varför så många nordkoreaner kommer och ljuger om situation i Nordkorea, tex det att flera har vittnat om kannibalismen.

Visa bevis för detta påstående. Ge mig ett enda riktigt bevis för dina "sanningar".
Citera
2013-04-12, 17:48
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Så vad är din förklaring till de svältande barnens situation som jag gav dig videobevis på? Gav ju micken till dig men fick inget svar. Sen ska du svara på varför så många nordkoreaner kommer och ljuger om situation i Nordkorea, tex det att flera har vittnat om kannibalismen.

Många fattiga Nordkoreaner har faktiskt hundar som husdjur så det där med kannibalism tror jag inte en sekund på. Problemet i Nordkorea är att stora delar av landet tyvärr inte är bördigt, dvs det är svårt att odla. Det är en myt att alla Nordkoreaner svälter. Om du bor i en Nordkoreansk storstad och är medlem i partiet så får du äta dig mätt. Problemet är som jag skrev att marken i Nordkorea dessvärre inte är speciellt bördig på många ställen. Det går helt enkelt inte att odla ris och så vidare.
Citera
2013-04-12, 17:53
Medlem
Briss avatar
DRPK försvarar bara sin egen existens. Du kan givetvis motsätta dig det Koreanska folkets vilja att förbli självständigt och stolt...
Citera
2013-04-12, 18:36
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bris
Så, vemsomhelst kan publicera lögner som absolut sanning och den som ifrågasätter sanningshalten i texten döms som mentalt efterbliven.... Varför är bevisbördan på mig när ni vägrar ge egna bevis på era påståenden.. Ge mig ett enda bevis för din ståndpunkt istället.

Jag har aldrig påstått att du är mentalt efterbliven.

Att bevisbördan är på dig beror ju helt enkelt på att det är du som dömer artikelförfattaren som lögnare och då bör ju du rimligtvis också presentera bevis på att det är lögn, det är ju inte upp till oss att bevisa att det är sant utan du som ska bevisa att det är lögn.

Att försöka med omvänd bevisföring fungerar inte här, och ja vem som helst kan publicera vad som helst som sanning det är upp till meningsmotståndarna att bevis att det inte är så och i det här fallet är det du som har bevisbördan oavsett hur mycket du försöker slingra dig.

Min ståndpunkt i det här är att den odemokratiska republiken Nordkorea förtrycker och svälter sina medborgare, hur mycket och i vilken utsträckning samt med vilka medel lär ju visa sig när eliten är borta från makten.

Jag hoppas verkligen de fortsätter med sina provokationer och blir tvungna att antingen krypa till korset eller får ta striden med dem de utmanat men en sak är säker de ska inte ha mera bistånd så länge de insisterar på att fortsätta med sina kärnvapenplaner.
Citera
2013-04-12, 18:43
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Ok, det är möjligt att du har rätt här. Men borde inte Nordkorea hållit huvudet lite kallare? För ett bankrupt USA med en krigstrött befolkning känns krig som det sista dom skulle vilja ha just nu.
Det spelar nog inte så stor roll vad de gör sett i historiskt perspektiv. Vad som spelar roll är vad västpressen skriver om det. De gör nu inget annat än vad de gjort i 60 år. Ändå är det kris JUST NU!

Det är det som är kontentan av provokationerna. Denna kris är planerad att ske JUST NU. Sen spelar det ingen roll om USA utnyttjat den ena eller den andra svagheten och egenheten i landet.
Citera
2013-04-12, 18:44
Medlem
Bortttaget
Senast redigerad av pjabas 2013-04-12 kl. 18:47. Anledning: feltänk
Citera
2013-04-12, 18:45
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Och som vanligt så är det enklare att hänga upp sig på det oväsentliga så slipper man diskutera sakfrågan.

Ja, Nordkorea-anhängare, vissa skribenter här försvarar ju regimen hårdare än den mest indoktrinerade nordkoreanska lägerfånge. Det skulle jag definitivt kalla att vara en anhängare. Vad vill du kalla det i stället?
Jag ser ingen försvara regimen i DFRK i sig. Du hallucinerar!
Citera
2013-04-12, 18:51
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Jag ser ingen försvara regimen i DFRK i sig. Du hallucinerar!

Fråga sneskinka
Citera
2013-04-12, 18:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nordkorea torde vara det mest bisarra land som någonsin existerat, om man ser det relativt sin omvärld och samtid.

Varken Sovjet eller någon av dess lydstater, eller någon stat under andra världskriget, har väl varit så väsensskilt och okänt. Och nu snackar vi 2013, med Information at your fingertips varje sekund. Men vi vet inte ens vilket år Den Store Ledaren är född, och vi har ingen aning om hur vanligt folk har det egentligen, mer än de skrämmande rapporterna om svält och misär som kommer från de som lyckats fly.

Bra tecken på att något är gravt fel är ju:
- Samtliga länder med jämförbara förutsättningar runt omkring (Japan, Sydkorea, Kina, Taiwan) har ju utvecklats oerhört starkt sedan 1960-talet och är nu välmående demokratier med stort välstånd. Men Nordkorea har ständig matbrist och svält (förutom för 0,1% ledarskiktet som äter sig tjocka)
- Bristen på information och insyn.
Citera
2013-04-12, 18:55
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Fråga sneskinka
Tja borde fråga honom. Han ser ju positiva drag i landet. Ändå har jag inte sett honom försvara regimen, än så länge i varje fall.
Citera
2013-04-12, 18:58
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nordkorea torde vara det mest bisarra land som någonsin existerat, om man ser det relativt sin omvärld och samtid.

Varken Sovjet eller någon av dess lydstater, eller någon stat under andra världskriget, har väl varit så väsensskilt och okänt. Och nu snackar vi 2013, med Information at your fingertips varje sekund. Men vi vet inte ens vilket år Den Store Ledaren är född, och vi har ingen aning om hur vanligt folk har det egentligen, mer än de skrämmande rapporterna om svält och misär som kommer från de som lyckats fly.

Bra tecken på att något är gravt fel är ju:
- Samtliga länder med jämförbara förutsättningar runt omkring (Japan, Sydkorea, Kina, Taiwan) har ju utvecklats oerhört starkt sedan 1960-talet och är nu välmående demokratier med stort välstånd. Men Nordkorea har ständig matbrist och svält (förutom för 0,1% ledarskiktet som äter sig tjocka)
- Bristen på information och insyn.
Har du faktiskt inget intresse av att debattera den nuvarande krisen? Att snacka politik, geo-strategi -- undra över uttalade eller dolda avsikter hos de inblandade. Ditt intresse tyckt bli vid ett inverterat disneyland. Och så är du förnärmad om vi inte deltar?
Citera
2013-04-12, 19:00
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Jag har aldrig påstått att du är mentalt efterbliven.

Att bevisbördan är på dig beror ju helt enkelt på att det är du som dömer artikelförfattaren som lögnare och då bör ju du rimligtvis också presentera bevis på att det är lögn, det är ju inte upp till oss att bevisa att det är sant utan du som ska bevisa att det är lögn.

Att försöka med omvänd bevisföring fungerar inte här, och ja vem som helst kan publicera vad som helst som sanning det är upp till meningsmotståndarna att bevis att det inte är så och i det här fallet är det du som har bevisbördan oavsett hur mycket du försöker slingra dig.

Min ståndpunkt i det här är att den odemokratiska republiken Nordkorea förtrycker och svälter sina medborgare, hur mycket och i vilken utsträckning samt med vilka medel lär ju visa sig när eliten är borta från makten.

Jag hoppas verkligen de fortsätter med sina provokationer och blir tvungna att antingen krypa till korset eller får ta striden med dem de utmanat men en sak är säker de ska inte ha mera bistånd så länge de insisterar på att fortsätta med sina kärnvapenplaner.

Artikelförfattaren i fråga hävdar att denna text är den hela sanningen i en stor tidning. Jag kräver bevis för denna hållning.

DRPK kommer aldrig ge upp sin rätt till självförsvar genom kärnvapen. Om du tror att ett stolt folk kommer buga för USA så har du fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in