Citat:
Ursprungligen postat av Bris
Så, vemsomhelst kan publicera lögner som absolut sanning och den som ifrågasätter sanningshalten i texten döms som mentalt efterbliven.... Varför är bevisbördan på mig när ni vägrar ge egna bevis på era påståenden.. Ge mig ett enda bevis för din ståndpunkt istället.
Jag har aldrig påstått att du är mentalt efterbliven.
Att bevisbördan är på dig beror ju helt enkelt på att det är du som dömer artikelförfattaren som lögnare och då bör ju du rimligtvis också presentera bevis på att det är lögn, det är ju inte upp till oss att bevisa att det är sant utan du som ska bevisa att det är lögn.
Att försöka med omvänd bevisföring fungerar inte här, och ja vem som helst kan publicera vad som helst som sanning det är upp till meningsmotståndarna att bevis att det inte är så och i det här fallet är det du som har bevisbördan oavsett hur mycket du försöker slingra dig.
Min ståndpunkt i det här är att den odemokratiska republiken Nordkorea förtrycker och svälter sina medborgare, hur mycket och i vilken utsträckning samt med vilka medel lär ju visa sig när eliten är borta från makten.
Jag hoppas verkligen de fortsätter med sina provokationer och blir tvungna att antingen krypa till korset eller får ta striden med dem de utmanat men en sak är säker de ska inte ha mera bistånd så länge de insisterar på att fortsätta med sina kärnvapenplaner.