2013-04-12, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bris
Ja, ta till personangrepp istället för att svara på min fråga. Visa bevis för ditt påstående istället.

Kolla på videona? Hänger du inte med efter det så är du efterbliven. Och om videobevis direkt från Nordkorea inte duger så vet jag inte vad det är du letar efter.

Här har du en artikel om kannibalism dessutom.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/northkorea/9259043/North-Korea-executes-three-people-found-guilty-of-cannibalism.html
Citera
2013-04-12, 15:50
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Kolla på videona? Hänger du inte med efter det så är du efterbliven. Och om videobevis direkt från Nordkorea inte duger så vet jag inte vad det är du letar efter.

Här har du en artikel om kannibalism dessutom.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/northkorea/9259043/North-Korea-executes-three-people-found-guilty-of-cannibalism.html

Personangrepp igen.... Jag kräver inte mycket men lite källkritik måste man ha:

"North Korea has publicly executed at least three people in recent years after they were found guilty of cannibalism, according to a think tank in Seoul"

Läste du och förstod "according to a think tank in Seoul"?
Citera
2013-04-12, 15:52
Medlem
Citat:
Personangrepp igen.... Jag kräver inte mycket men lite källkritik måste man ha:

"North Korea has publicly executed at least three people in recent years after they were found guilty of cannibalism, according to a think tank in Seoul"

Läste du och förstod "according to a think tank in Seoul"?

Ah, du läste bara första meningen i artikeln. Låt mig hjälpa dig lite:

"Some of the 230 defectors interviewed by the Korean Institute for National Unification told of witnessing executions of people who had either eaten or sold human flesh.

There were reports of outbreaks of cannibalism in the isolated state in the late 1990s after a disastrous famine led to the deaths of an estimated 2 million people, but the new reports are more recent, according to the Yonhap news agency.

The most recent case occurred in 2011 in the town of Musan, a defector told the institute, while a father and his son were executed by a firing squad in the town of Doksong in 2006 after being found guilty of consuming human flesh.

In a third case, a man was executed in Hyesan in December 2009 for killing a girl and eating her. The man reportedly resorted to cannibalism after supplies to the city dwindled in the wake of the government's disastrous efforts to reform the currency triggered rampant inflation and worsened already critical food shortages."

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig att klicka på länkarna till videona jag gav dig. En personlig assisten kanske kan hjälpa dig.
Citera
2013-04-12, 15:52
Medlem
Kina har ju vänskapliga förbindelser o rikligt handelsutbyte med Sydkorea men man knappt pratar med Nordkorea och dessutom föder Nordkorea till stora kostnader. Kina har nog inga problem med att avpolletera regimen i NK eftersom den är en belastning och utgör även ett hot mot Kina. Ett enat Korea skulle nog alla tjäna på. Nordkorea blir nog en parentes i historien trots allt. När regimen är borta stabiliseras läget och världen kan andas ut för den här gången. För regimen faller eftersom den inte kan tillgodose dom mest basala sakerna en befolkning har rätt att kräva. Så handlar alltid en regim på fall.
Citera
2013-04-12, 15:59
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Ah, du läste bara första meningen i artikeln. Låt mig hjälpa dig lite:

"Some of the 230 defectors interviewed by the Korean Institute for National Unification told of witnessing executions of people who had either eaten or sold human flesh.

There were reports of outbreaks of cannibalism in the isolated state in the late 1990s after a disastrous famine led to the deaths of an estimated 2 million people, but the new reports are more recent, according to the Yonhap news agency.

The most recent case occurred in 2011 in the town of Musan, a defector told the institute, while a father and his son were executed by a firing squad in the town of Doksong in 2006 after being found guilty of consuming human flesh.

In a third case, a man was executed in Hyesan in December 2009 for killing a girl and eating her. The man reportedly resorted to cannibalism after supplies to the city dwindled in the wake of the government's disastrous efforts to reform the currency triggered rampant inflation and worsened already critical food shortages."

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig att klicka på länkarna till videona jag gav dig. En personlig assisten kanske kan hjälpa dig.

Personangrepp igen.... Du verkar vara riktigt godtrogen som tar dessa historier som absolut sanning. Jag har inte sett ett enda riktigt bevis för det du påstår. Bara historier som aldrig skulle tas som bevis i en domstol.
Citera
2013-04-12, 16:03
Medlem
Citat:
Personangrepp igen.... Du verkar vara riktigt godtrogen som tar dessa historier som absolut sanning. Jag har inte sett ett enda riktigt bevis för det du påstår. Bara historier som aldrig skulle tas som bevis i en domstol.

Den första videon är ett klart bevis för du får se de svältande barnen med egna ögon, men du verkar vara hindrad på något sätt att se dem så jag kan inte hjälpa dig ytterligare i den frågan.

Varför dessa Nordkoreanska vittnen skulle ljuga vore kul och veta från dig annars. *Ger micken till dig*
Citera
2013-04-12, 16:05
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Om någon spyr ur sig lögner så är det alltså upp till mig att presentera bevis som visar motsatsen. Men lögnaren kan sitta tillbakalutad utan att visa ett enda bevis på sina påståenden? Ge mig ett enda bevis att jag har fel om artikeln.

Ja i detta fallet så är det ju faktiskt du som påstår att artikeln är felaktig och därmed ligger bevisbördan på dig att visa att artikelförfattaren har fel.

Jag behöver inte bevisa något för dig utan det är du som ska bevisa för mig att artikeln är felaktig.
Citera
2013-04-12, 16:12
Medlem
Det är skamset att när människor flyr från fullständigt horribla förhållanden och vänder sig till omvärlden om den kris som råder i deras land så är det knappt någon som bryr sig, och inte bara det men det ska finnas de som kallar dem för lögnare dessutom.
Citera
2013-04-12, 16:18
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Ja i detta fallet så är det ju faktiskt du som påstår att artikeln är felaktig och därmed ligger bevisbördan på dig att visa att artikelförfattaren har fel.

Jag behöver inte bevisa något för dig utan det är du som ska bevisa för mig att artikeln är felaktig.

Ge oss bevis att artikeln är korrekt. Jag hävdar att den texten i fråga far med osanning. Jag publicerade inte texten som en sanning i en stor tidning. Författaren av denna artikel måste kunna visa källor och bevis för sina påståenden.
Citera
2013-04-12, 16:23
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ge oss bevis att artikeln är korrekt. Jag hävdar att den texten i fråga far med osanning. Jag publicerade inte texten som en sanning i en stor tidning. Författaren av denna artikel måste kunna visa källor och bevis för sina påståenden.

Ja du tog upp texten här som en osanning, alltså är det upp till dig att bevisa för oss att den är det.

Det är inte författaren som lagt upp den här, utan det är du samtidigt som du påstår att den är osann.

Bevisbördan är din i det här forumet eftersom du visat den här och påstått att den inte stämmer.

Naturligtvis kan du inte detta och därför slingra du dig som en mask på en metkrok och det är väldigt roande för oss andra att läsa dina krystade inlägg.
Citera
2013-04-12, 16:44
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Ja du tog upp texten här som en osanning, alltså är det upp till dig att bevisa för oss att den är det.

Det är inte författaren som lagt upp den här, utan det är du samtidigt som du påstår att den är osann.

Bevisbördan är din i det här forumet eftersom du visat den här och påstått att den inte stämmer.

Naturligtvis kan du inte detta och därför slingra du dig som en mask på en metkrok och det är väldigt roande för oss andra att läsa dina krystade inlägg.

Så, vemsomhelst kan publicera lögner som absolut sanning och den som ifrågasätter sanningshalten i texten döms som mentalt efterbliven.... Varför är bevisbördan på mig när ni vägrar ge egna bevis på era påståenden.. Ge mig ett enda bevis för din ståndpunkt istället.
Citera
2013-04-12, 17:30
Medlem
Citat:
Så, vemsomhelst kan publicera lögner som absolut sanning och den som ifrågasätter sanningshalten i texten döms som mentalt efterbliven.... Varför är bevisbördan på mig när ni vägrar ge egna bevis på era påståenden.. Ge mig ett enda bevis för din ståndpunkt istället.

Så vad är din förklaring till de svältande barnens situation som jag gav dig videobevis på? Gav ju micken till dig men fick inget svar. Sen ska du svara på varför så många nordkoreaner kommer och ljuger om situation i Nordkorea, tex det att flera har vittnat om kannibalismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in