2013-04-06, 10:28
Medlem
rex144s avatar
Nordkorea vill tvinga USA till samtal !

Kim vill att USA ska erkänna Nordkorea som en stat!
Citera
2013-04-06, 10:48
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Hehe. Skrattade gott 2.30 in på denna videon. Efter en massa militärövningar spelar en fåne plötsligt dragspel för den store efterträdaren. Un står där med en tom blick som en jävla galjonsfigur.

http://www.expressen.se/nyheter/har-ovar-kim-jong-un-med-sin-pistol/

Kolla in vid 2:00 där soldaterna övar lite närstrid, jag är ingen expert men efter att jag hade kastat ner en fiende i marken, så skulle jag definitivt inte slängt mig själv på nacken bredvid honom. Jag kanske är för okunnig. Upptäckte det igår och jag var tvungen att kolla två gånger ifall jag såg rätt.

De borde ju ha aningen mer råmaterial för att kunna klippa det bättre.
Citera
2013-04-06, 11:00
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Kolla in vid 2:00 där soldaterna övar lite närstrid, jag är ingen expert men efter att jag hade kastat ner en fiende i marken, så skulle jag definitivt inte slängt mig själv på nacken bredvid honom. Jag kanske är för okunnig. Upptäckte det igår och jag var tvungen att kolla två gånger ifall jag såg rätt.

De borde ju ha aningen mer råmaterial för att kunna klippa det bättre.
Haha, ja det såg roligt ut.

Hollywood volten @ 1:06 var också rolig.

Kim Jong-Un verkar inte kunna ladda en pistol på ett korrekt sätt, inte förvånande.
Det syns direkt att han är extremt ovan med pistol, jag fick seriöst en lite nervös känsla när han började vifta med pistolen, skulle lätt kunna tänka mig att han råkar skjuta en av generalerna i magen
Citera
2013-04-06, 12:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Hehe. Skrattade gott 2.30 in på denna videon. Efter en massa militärövningar spelar en fåne plötsligt dragspel för den store efterträdaren. Un står där med en tom blick som en jävla galjonsfigur.

http://www.expressen.se/nyheter/har-ovar-kim-jong-un-med-sin-pistol/

Osannolik video! Hur är det möjligt att något land producerar en sådan år 2013, utan att det är tänkt att vara en parodi! Musiken, klippen, den store ledarens beteende.

Spelade upp volten vid 2:00 flera gånger, något roligare har man nog inte sett. Varför kastar sig snubben själv ner på marken efteråt?

Och den stackars dragspelaren på slutet. Har nog övat och övat och övat inför den fete ledarens besök. Spelar han en ton fel så är det väl fångläger som väntar...
Citera
2013-04-06, 12:36
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Osannolik video! Hur är det möjligt att något land producerar en sådan år 2013, utan att det är tänkt att vara en parodi! Musiken, klippen, den store ledarens beteende.

Spelade upp volten vid 2:00 flera gånger, något roligare har man nog inte sett. Varför kastar sig snubben själv ner på marken efteråt?

Och den stackars dragspelaren på slutet. Har nog övat och övat och övat inför den fete ledarens besök. Spelar han en ton fel så är det väl fångläger som väntar...

Påminner om gammaldags sovjetiska krigspropaganda filmer. För mycket av allt...Hollywood...Chack Norris och.... WWE.

mvh
Giladi
Citera
2013-04-06, 12:39
Bannlyst
Här har ni Obama och Bush skjutandes. Det är inte bara Nordkorea som släpper bilder på sin president i färd med att skjuta. USA har ju dessutom för vana att faktiskt ge sig in i andra länder och skjuta folk, som bekant.

http://www.youtube.com/watch?v=cCZOEFlMwsg
http://www.youtube.com/watch?v=dLGEXPJe2iI

Amerikanska shooting ranges har ju männsikoplanscher som target practice om man får tro filmer med scener från såna ställen.

Citat:
Ursprungligen postat av Giladi
Påminner om gammaldags sovjetiska krigspropaganda filmer.

Jaså, och vilken eller vilka filmer menar du? Något obskyrt från 2 världskriget eller, för det som visas där är inte alls typiskt för sovjetiska filmer eller dokumentärer.

(titel tack, annars talar du bs ...!)
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-06 kl. 12:47.
Citera
2013-04-06, 12:44
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:

Den är så usel att den blir skrattretande. De tycks snöa in på voltande för 57 sek. in i videon är det två lirare som hoppar av en båt och "trillar" framlänges vilket resulterar i en volt. Den ena är så uselt uppenbart och vet inte vad syftet med det är då soldaten blir sittandes kvar på röven. Undrar vad den store ledaren tyckte när han såg denna sorgliga syn i sin fina kikare.

Tjockisen måste förövrigt vara den mest okarismatiska ledaren jag sett. Tom jävla blick hela tiden och ett hängigt bebisansikte. Frisyren ser bara löjlig ut på honom och han har ingen som helst pondus. Dock är han väldigt komiskt på något konstigt sätt.
Senast redigerad av Deon Lime 2013-04-06 kl. 12:49.
Citera
2013-04-06, 12:45
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:

Det är så mycket som är fel i filmen,
Rätta mig om jag har fel, missilerna som skickas iväg låter som de lagt på lite laserljud (coolt om det stämmer).

Landstigningen från svävaren, de hoppar ut huller om buller som att de landsteg från farfars gamla fiskebåt.

Trovärdigt att Lille kim kommenterar efter varje skjutövning av olika slag, de andra generalerna noterar i anteckningsblock vad som kan förbättras.

Det enda trovärdig är när de demonstrerar en high tech synth för kim, och han bara står som ett fån för han faktiskt vet att det är ett dragspel.
Citera
2013-04-06, 12:54
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Det är så mycket som är fel i filmen,
Rätta mig om jag har fel, missilerna som skickas iväg låter som de lagt på lite laserljud (coolt om det stämmer).

Landstigningen från svävaren, de hoppar ut huller om buller som att de landsteg från farfars gamla fiskebåt.

Trovärdigt att Lille kim kommenterar efter varje skjutövning av olika slag, de andra generalerna noterar i anteckningsblock vad som kan förbättras.

Det enda trovärdig är när de demonstrerar en high tech synth för kim, och han bara står som ett fån för han faktiskt vet att det är ett dragspel.

Befolkningen har skev verklighetsuppfattning men undrar vad de tänker att när kriget står vid dörren så behöver de medaljerade generalerna anteckna hur man håller i en enkel pistol.
Citera
2013-04-06, 13:28
Medlem
Varför skriker alla i Nordkorea. Allt från nyhetsuppläsare till vanligt folk o värnpliktiga skriker när dom skall prata. Ser så komiskt ut. I Sydkorea märker man ju inte av detta konstiga beteende. Där pratar man sansat o normalt. Har regimen i Nordkorea verkligen sådan absolut makt över befolkningen att det är en reflex att skrika så inte regimen blir missnöjd o fångläger väntar. Märkligt beteende i alla fall.
Citera
2013-04-06, 13:45
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Detta har säkerligen diskuterats redan men tråden är så lååååång.

Vet man att Nordkorea verkligen har kärnvapen? Man har väl bara genomfört underjordiska prov? Har man uppmätt effekter på t ex Richterskalan som bara kan förklaras av kärnvapensprängningar? Skulle man kunna tänka sig att Nordkorea genomför gigantiska konventionella sprängningar och bara bluffar!
Citera
2013-04-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Varför skriker alla i Nordkorea. Allt från nyhetsuppläsare till vanligt folk o värnpliktiga skriker när dom skall prata. Ser så komiskt ut. I Sydkorea märker man ju inte av detta konstiga beteende. Där pratar man sansat o normalt. Har regimen i Nordkorea verkligen sådan absolut makt över befolkningen att det är en reflex att skrika så inte regimen blir missnöjd o fångläger väntar. Märkligt beteende i alla fall.
Ja, de skriker och dessutom hela tiden, utan avbrott. Undrar vad de skriker?

"Åh, den store ledaren lyfter som pistol och skjuter och visar upp sin snygga Heinrich Himmler-frisyr! UUUUHHHHH! Jag krämar i byxorna!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in