Citat:
Du påstår altså fortfarande att jag försvarar DFRKs existensberätigande, om jag påpekar att landet faktiskt svartmålas just nu. Nån avsikt ligger väl bakom den propagandan med. Nej, det räcker med att jag kritiserar själva krigshetsen för att bli stämplad. Men ack, många på FB fattar inte ens att Korea (nord och syd) drivs in i ett krig. Ständigt manas ju militära åtgärder som lösning. Blogosfären formligen spricker av sin krigslust -- detta är resultatet av propagandan jag nämnde.
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Visst, i många konflikter finns det två sidor av myntet osv. Men fallet Nordkorea är och förblir helt unikt i det att ingen människa med sina sinnen i bruk kan säga att det finns något som helst existensberättigande för en regim som den i Nordkorea. Jag tror ärligt talat inte att det någonsin har funnits ett vidrigare land, och då inkluderar jag Nazityskland, Iran, Libyen och Sovjet i jämförelsen. Jag har därför ingen som helst förståelse för den som på något sätt argumenterar emot vad USA gör i detta fall. Var tacksamma mot USA istället, för helvete!
Du fattar inte att DFRK är en spelbricka i ett större geostrategiskt spel. De fakta som du tar för givet är delvis bara propaganda. Måste du då dra öronen åt dig och tro att jag "försvarar DFRK"?
Citat:
Du tror vi kan uttrycka oss fritt?
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Och tänk på: orsaken till att du överhuvudtaget kan uttrycka dig fritt beror ganska mycket på USA.