2013-04-05, 10:44
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Visst, i många konflikter finns det två sidor av myntet osv. Men fallet Nordkorea är och förblir helt unikt i det att ingen människa med sina sinnen i bruk kan säga att det finns något som helst existensberättigande för en regim som den i Nordkorea. Jag tror ärligt talat inte att det någonsin har funnits ett vidrigare land, och då inkluderar jag Nazityskland, Iran, Libyen och Sovjet i jämförelsen. Jag har därför ingen som helst förståelse för den som på något sätt argumenterar emot vad USA gör i detta fall. Var tacksamma mot USA istället, för helvete!
Du påstår altså fortfarande att jag försvarar DFRKs existensberätigande, om jag påpekar att landet faktiskt svartmålas just nu. Nån avsikt ligger väl bakom den propagandan med. Nej, det räcker med att jag kritiserar själva krigshetsen för att bli stämplad. Men ack, många på FB fattar inte ens att Korea (nord och syd) drivs in i ett krig. Ständigt manas ju militära åtgärder som lösning. Blogosfären formligen spricker av sin krigslust -- detta är resultatet av propagandan jag nämnde.

Du fattar inte att DFRK är en spelbricka i ett större geostrategiskt spel. De fakta som du tar för givet är delvis bara propaganda. Måste du då dra öronen åt dig och tro att jag "försvarar DFRK"?
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Och tänk på: orsaken till att du överhuvudtaget kan uttrycka dig fritt beror ganska mycket på USA.
Du tror vi kan uttrycka oss fritt?
Citera
2013-04-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka

Skämtar du eller ?

Vilket land har mest "krigisk historia" i den här jämförelsen i så fall?

Ignoratio elenchi. Jämförelsen är mellan Nord- och Sydkorea. Det vore ungefär lika relevant att dra in Kinas historia av offentliga hängningar i jämförelsen.

Jag vägrar att tro att någon försvarar en så galen regim med rent mjöl i påsen. Jag har själv flera vänner som varit i NK och ingen bekräftar dina påståenden. Så berätta nu, vem är det som köpt dig?
Citera
2013-04-05, 10:48
Medlem
Nordkorea svartmålas inte, och det behövs inte heller. Det är ett samhälle som på ett kollektivt plan drabbats av en psykisk sjukdom som närs av hat, rädsla och militarism.

Men den är borta snart. Man får hoppas att generalerna i Nordkorea lägger ner vapnen och avsätter Kim Jung-un, för militäriskt sett har de ingen chans, och de har ingen plats i framtiden.
Citera
2013-04-05, 10:56
Medlem
rex144s avatar
nu har man med tåg transporterar en medeldistansmissil till östkusten,

den har 4000km räckvidd och kan nå Japan och amerikanska basen på Guam,

om de gör en provskjutning dp kommer USA troligen att skjuta ner missilen, och vad hämder då?

jag säger det igen, Kim har ärvt ungefär 4 miljarder dollar efter sin far, och har en halvguds status

han och hans gelikar vill inte förlora makten/kriget

detta kommer bara pågå fram till den 15 april, då man kommer ha ett stort födelsedagsfirande,
och nordkoreaner får veta att deras ledare har ännu en gång lyckats avvärja en amerikansk invasion
Citera
2013-04-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
nu har man med tåg transporterar en medeldistansmissil till östkusten,

den har 4000km räckvidd och kan nå Japan och amerikanska basen på Guam,

om de gör en provskjutning dp kommer USA troligen att skjuta ner missilen, och vad hämder då?

jag säger det igen, Kim har ärvt ungefär 4 miljarder dollar efter sin far, och har en halvguds status

han och hans gelikar vill inte förlora makten/kriget

detta kommer bara pågå fram till den 15 april, då man kommer ha ett stort födelsedagsfirande,
och nordkoreaner får veta att deras ledare har ännu en gång lyckats avvärja en amerikansk invasion
Man får hoppas att medeldistansmissilen skjuts ner över havet och inte över Guam eller Hawaii, för det blir väl en del plutonium som släpps ut.

Om jag vore Kim Jong-un skulle jag backa och chilla med mina homies och hoes in Pyongyang och ha kvar min gudastatus, och inte dra igång ett krig jag bara kan förlora.

Så borde Idi, Saddam, Moammar, Pol Pot och Adolf också ha gjort: chillat, pillat sig i naveln och mått bra.
Citera
2013-04-05, 11:04
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Om jag vore Kim Jong-un skulle jag backa och chilla med mina homies och hoes in Pyongyang och ha kvar min gudastatus, och inte dra igång ett krig jag bara kan förlora.

Så borde Idi, Saddam, Moammar, Pol Pot och Adolf också ha gjort: chillat, pillat sig i naveln och mått bra.
Det är precis det han gör.
Citera
2013-04-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Det är precis det han gör.
Du kanske har missat nyheterna de senaste veckorna?
Citera
2013-04-05, 11:20
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Du kanske har missat nyheterna de senaste veckorna?
Ehh, vad har han gjort förutom att öppna munnen?
Man kan chilla och peta sig i naveln även fast man öppnar munnen, man kan faktiskt öppna munnen och peta sig i naveln samtidigt.
Citera
2013-04-05, 12:23
Medlem
Visselvesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Varför tycker du det. Nordkorea har ju inte krökt ett hår på en fluga än, och kommer aldrig göra det.
Kim Jong-Un är tydligen så smart att han lurar t.o.m. er alla, jag beundrar honom.

eh... Jag tror ditt inlägg talar för sig själv!

Citat:
Han är chef för en stalinistisk terrorregim som har omkring 200 000 politiska fångar och som vanskött landet sedan 1950-talet. Ett par miljoner nordkoreaner svalt ihjäl på 1990-talet.

Vad vi ser nu är slutfasen för det kommunistiska systemet där. Människorna i Nordkorea kommer snart att bli av med regimen och återförenas med Sydkorea.

För att bara nämna ett exempel
Citera
2013-04-05, 14:14
Medlem
Visst är det skrämmande hur lite regimen tänker på sin egen befolkning om dom startar en konflikt med omvärlden. Regimen är ju totalt blåst. Kanske har regimen kört landet så i botten att man målat in sig i det berömda hörnet. Nya, av regimen skapade svältkatastrofer, kanske är under uppsegling o man hotar desperat för att få mat från utlandet. Troligen är även militären i dåligt skick med gammal utrustning o dålig moral såväl hos armen som övriga vapenslag.
Citera
2013-04-05, 14:30
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Nordkorea svartmålas inte, och det behövs inte heller. Det är ett samhälle som på ett kollektivt plan drabbats av en psykisk sjukdom som närs av hat, rädsla och militarism.

Men den är borta snart. Man får hoppas att generalerna i Nordkorea lägger ner vapnen och avsätter Kim Jung-un, för militäriskt sett har de ingen chans, och de har ingen plats i framtiden.
Ett samhälle som "på ett kollektivt plan drabbats av en psykisk sjukdom som närs av hat, rädsla och militarism" kan också svartmålas. Detta har skett då varje försök till dialog tummas ned med förolämpningar om att man är en "älskare". Har du nån gång hört klichén att det finns nåt gott i allt. Maximet gäller även i diplomatin och politiken. Man måste hitta "sprickan" i allt
There is a crack in everything
Thats how the light gets in
-- Leonard Cohen
Citera
2013-04-05, 15:02
Medlem
Ficcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Ett samhälle som "på ett kollektivt plan drabbats av en psykisk sjukdom som närs av hat, rädsla och militarism" kan också svartmålas. Detta har skett då varje försök till dialog tummas ned med förolämpningar om att man är en "älskare". Har du nån gång hört klichén att det finns nåt gott i allt. Maximet gäller även i diplomatin och politiken. Man måste hitta "sprickan" i allt
There is a crack in everything
Thats how the light gets in
-- Leonard Cohen

Japp, det finns en gnutta gott i allt. Länge leve CANCER!! Det märks verkligen hur alternativ och hipster du försöker vara när du tror att USA är roten ur allt ont och citerar sånt där trams. Fan vad du har gjort bort dig hela tråden, ville bara få det sagt.

Det finns inget gott i att låta sitt folk leva i misär i en totalitär stat under en lönnfet fascistisk diktator som hotar att atombomba resten av världen som inte är likasinnade. Han är en serietidningsskurk och jag ger mig fan på att han har haft planer på att släcka solen någon gång.

Sen visst, Nordkorea kan säkerligen svartmålas, men det behövs ju inte, så varför skulle man göra det? För att det är kul? Herre min Jesus i en lerhydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in