2013-04-05, 15:26
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ficco
Japp, det finns en gnutta gott i allt. Länge leve CANCER!! Det märks verkligen hur alternativ och hipster du försöker vara när du tror att USA är roten ur allt ont och citerar sånt där trams. Fan vad du har gjort bort dig hela tråden, ville bara få det sagt.

Det finns inget gott i att låta sitt folk leva i misär i en totalitär stat under en lönnfet fascistisk diktator som hotar att atombomba resten av världen som inte är likasinnade. Han är en serietidningsskurk och jag ger mig fan på att han har haft planer på att släcka solen någon gång.

Sen visst, Nordkorea kan säkerligen svartmålas, men det behövs ju inte, så varför skulle man göra det? För att det är kul? Herre min Jesus i en lerhydda.

Nja inte släcka solen men knycka månen:
http://www.youtube.com/watch?v=bZIgda01k6o

Jag håller med i stort; det finns garanterat bra saker i NK men dessa kan inte uppväga det han utsätter sitt folk med och som han hotar omvärlden med.
Citera
2013-04-05, 15:29
Medlem
Alla, inkluderat nordkoreanerna själva, skulle ha allt att vinna på ett maktskifte i Nordkorea. Det är bara att titta på hur rikt Sydkorea är, som haft exakt samma förutsättningar, för att förstå vilken katastrof den efterblivna planekonomiska diktaturen har varit. Östeuropa under Sovjet framstår som avancerat i jämnförelse.

Problemet är hur det ska gå till. Reformer inifrån har man ju hoppats på ibland, särskilt när makten bytte händer, men det har tvärr kommit på skam. Men förr eller senare måste systemet kollapsa. Det vore i allas intresse hursomhelst att undvika ett krig. Det får alltid större konsekvener än vad man tror.

Det är inte ett alternativ, särskilt inte med kärnvapen med i bilden.
Citera
2013-04-05, 15:31
Medlem
MarchingBands avatar
Börjar det eskalera på riktigt nu tro? Eller slår bara aftonbladet på stora trumman?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16548082.ab
Citera
2013-04-05, 15:35
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarchingBand
Börjar det eskalera på riktigt nu tro? Eller slår bara aftonbladet på stora trumman?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16548082.ab

Vet inte om man ska tro på aftonblasket. Dom brukar ju skriva massa skit.
Om NK skjuter sin medeldistans missil så hoppas jag som sagt att den sprängs vid startbanan så alla där dör.
Citera
2013-04-05, 15:39
Medlem
På nåt sätt så vill man att det skall braka lös ordentligt, hur intressant vore världen om allt var rosa och gulligull överallt?

Vi gottar oss i tragedier, det ligger i vår natur.
Citera
2013-04-05, 15:42
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Om NK skjuter sin medeldistans missil så hoppas jag som sagt att den sprängs vid startbanan så alla där dör.

Nja det är sant att man bett personal evakuera, men ryssarna har valt att stanna på plats. Britterna funderar på saken.
Citera
2013-04-05, 15:45
Bannlyst
Jag skulle tippa på att kinesiska eller möjligen ryska tidningar har mest sansad, välinformerad och nyanserad information om det här.Precis som jag själv och alla andra som har lite insikt och bakgrund i det här har sagt hela tiden så kommer det absolut inte bli något krig och allt kommer vara tillbaka till det normala när Sydkorea och USA avslutar sin militärövning som är vad Nordkorea motsätter sig.

Citat:
North Korea has suggested Russia evacuate its embassy in Pyongyang amid growing tension in the region. Moscow says it is considering the request, but is not planning to evacuate diplomats anytime soon.

ROFL russians not letting themselves be bs-ed
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-05 kl. 15:53.
Citera
2013-04-05, 16:16
Medlem
Masturblijas avatar
Kanske helt orelaterat men en jordbävning inträffade:

http://rt.com/news/earthquake-russia-korea-china-395/
Citera
2013-04-05, 16:27
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vad menar du nu?

Har NK sagt detta eller inte sagt detta anser du? Har de hotat att förstöra USAs städer med kärnvapen, eller deras militärbaser?

Om du svarar nej på den frågan får du ju gärna själv kolla upp vilka uttalanden NK har gjort och rätta till dina misstag. Medger du att NK sagt detta så kan man faktiskt argumentera för att USA rent folkrättsligt har rätt att ta till en preemptive strike för att skydda sina tillgångar.

Ja men nu har ju USA gått ut med att det inte är möjligt att nå någon av deras städer, jag utgår från fakta medans du utgår ifrån att den Nord Koreanska statliga krigspropaganda institutet, som du tycks lita helt och full på.
Citera
2013-04-05, 16:31
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko

Vi får hoppas "missilerna" är av denna sorten:http://www.youtube.com/watch?v=s2xVuEgoCRI
Senast redigerad av Sillbersky 2013-04-05 kl. 16:58.
Citera
2013-04-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
På nåt sätt så vill man att det skall braka lös ordentligt, hur intressant vore världen om allt var rosa och gulligull överallt?

Vi gottar oss i tragedier, det ligger i vår natur.
Du har en skev syn på verkligheten. Media har till uppgift att blossa upp bulletiner till irreella dimensioner. Världen är betydligt fredligare än vad aftonbladet framhärdar.
Vi lever egentligen i en rätt så fridfull värld, inga män i hjälm och svärd.
Citera
2013-04-05, 16:41
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Vi får hoppas "missilerna" är av denna sorten:http://www.youtube.com/watch?v=IGUw9qY7VB0

Länken funkar inte, men jag hoppas att du länkade någon missil som failade vid starten

Om det är så spänt som tidningarna påstår så måste det vara jävligt spänt vid DMZ där dom kollar på varandra 24/7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in