Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Säg inte det. Vem vet hur hjärntvättade dem är...
Sen så tycker jag att många här helt avfärdar Nordkorea allt för lätt. Om man bara tänker efter vilket jäkelskap Afghanistan och Irak har varit för jänkarna så torde ett krigiskt Nordkorea var rätt så mycket värre.
Här håller jag inte med dig. Visst så är de flesta i NK så pass hjärntvättade att dom inte direkt kommer välkomna Amerikanska eller SK trupper direkt. Men det finns många olikheter mellan Irak och A-stan mot NK. Först och främst så var vapen mer utspridd i Irak och A-stan. I Irak hade (har fortfarande kanske) alla mer eller mindre en Kalashnikov i hemmet. Nu vet jag inte hur det ser ut i NK, men är ganska säker att det inte cirkulerar så mycket vapen utanför militären i NK.
Sedan så kom det många utländska krigare till både Irak och A-stan för att strida mot USA i denna "globala Jihad" som pågått ett tag nu. Vilka krigare skulle komma och hjälpa NK?
Så visst har du rätt att alla hjärntvättade Nordkoreaner kan bli ett problem, men troligtvis inte lika mycket problem som i Irak och Afghanistan.
Förövrigt så måste Kim Jong-un vara den trögaste ledaren någonsin. Så mycket pengar Inter-Korean Cooperation har genererat till Pyongyang, och han väljer att stänga dom.. Idiot alltså
Men han lär öppna dom igen när han börjar sakna sina pengar