2013-04-02, 16:56
Medlem
Harikkerks avatar
Tycker det är dags för ett tredje världskrig, endast för att avsätta den där lilla feta dvärgen som leder N Korea.

Blood must be spilled! Bara gå rätt in med full kraft och låt ödet ha sin gång.
En diktatur som NKorea ska inte existera 2013. Ett krig skulle vara värt det, våld löser visst problem, det har man lärt sig med tiden.

Vet att det finns fanboys av NKorea där ute, men ni är inte häftiga för att ni gillar den sortens politik, ni hade inte heller velat leva i det.
Citera
2013-04-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Är det överhuvudtaget möjligt att slå ut alla militära installationer med en blixtattack utan att de hinner fyra av en atombomb alt. förorsaka radioaktiv nedsmutsning som kan sprida sig i området?
Jag kan tänka mig att Kina hellre har NK som granne och själva är intresserade av en invasion än att få ett enat USA/Korea som granne.

Kanske ett massivt flyganfall mot kärnvapen bunkrarna/ avfyrningsplatserna skulle vara möjligt? Jag menar, de kan ju inte ha mer än 1-2 st nukes än så länge, så det kanske är läge att slå till nu? Kommer ihåg att Clinton på 90-talet talade sig varm om att han skulle ta hand om Nord Korea, sedan kom det ut dokument att han var för rädd för att göra något och tyckte man skulle låta N. Korea va istället. Synd.

USA har också flyttat både F-22 raptor, som är ett sprillans nytt stealth plan som tydligen kan döda allt skrot som flyger i luften lika lätt som man smäller en fluga. De har också flyttat stealth bombare till sydkorea tillsammans med F-22an för att avskräcka N. Korea. Verkar som att det är detta i samband med en stor militär övning som innefattar ca 200,000 soldater som upprört Nord. Nu undrar man ju hur Nord Korea ska "ta sig ur" sitsen man sitter i. Jag menar de har ju hotat med allt som finns, allt som är kvar nu är väl handling = krig.
Citera
2013-04-02, 17:46
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harikkerk
Tycker det är dags för ett tredje världskrig, endast för att avsätta den där lilla feta dvärgen som leder N Korea.

Blood must be spilled! Bara gå rätt in med full kraft och låt ödet ha sin gång.
En diktatur som NKorea ska inte existera 2013. Ett krig skulle vara värt det, våld löser visst problem, det har man lärt sig med tiden.

Vet att det finns fanboys av NKorea där ute, men ni är inte häftiga för att ni gillar den sortens politik, ni hade inte heller velat leva i det.

Saken är nog den att sydkorea skulle lida väldigt mycket i en konflikt, NKorea kan nå huvudstaden seoul med en vanlig kanon och dem går ej att stoppa med patriot missiles. Hade NK inte haft den militära hotbilden samt möjligheten till att skada SK så hade USA för länge sedan attackerat landet. Vad jag vet så finns inga dissidenter som organiseras mot regimen i utlandet, folk innuti verkar i allmänhet tycka att juche systemet är bra trots omfattande ekonomisk kris, personligen tror jag inte nordkoreanerna skulle kollapsa i en myriad olika grupper som kämpar om makten och mot varandra som det hände i irak, utan de skulle i största allmänhet sluta upp bakom sin ledare. Har USA råd att förändra nord korea, och skulle nordkoreaner acceptera att deras öden styrs ifrån seoul och av de imperialistiska amerikaner som de hjärntvättats till? Det är en knepig position där den enda vettiga alternativet är att låta regimen falla sönder.
Citera
2013-04-02, 17:48
Medlem
Citat:
Alla Nordkoreaner har tydligen Sydkoreanskt medborgarskap. Sydkorea anser tydligen inte att Nordkorea existerar utan hela halvön är Sydkoreansk. Så när du flyr från Nordkorea så kan du tillbakaskickad till Sydkorea. Man lär sig något nytt varje dag.

Är det inte så att Nord och Syd är ett land som i verkligheten ligger i inbördeskrig? Nordkorea som de idag kallas, gjorde väl uppror mot den sittande regeringen/makten, som är idag Sydkorea. Då ingen part har förhandlat om fred som gått igenom och fortfarande är i krig, så är väl egentligen ett splittrat land med lite speciell situation?

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2013-04-02, 18:10
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Fel ordning.

NK folket svälter (det har de gjort i många år...)
NK Folket dödas i sin diktators läger
NK hotar US (och SK) med kärnvapen
US gillar inte diktatorer som mördar sitt folk
US gillar inte kommunister
US vägrar skicka mathjälp och olja till NK
US säger att om ni gör något dumt så blir ni mos.

Hotade verkligen NK US med nuk INNAN de sanktionerade mat och olja?
Citera
2013-04-02, 18:39
Medlem
ikeross avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16522341.ab

Vad anser ni om denna artikel? OK att skicka dem till ett land fyllt av spioner?
Citera
2013-04-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikeros

Vad anser ni om denna artikel? OK att skicka dem till ett land fyllt av spioner?

Förstår hur migrationsverket tänker, om det inte vore för dottern som är kvar hade Sydkorea varit ett självklart val. Är heller inte helt övertygad om att dottern alls finns. Storyn låter lite märklig, men det kan också vara tidningen som skriver lite muppigt.

Om de har en dotter i NK tycker nog jag att de borde få temporärt uppehållstillstånd i alla fall.
Citera
2013-04-02, 19:44
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikeros

De verkar kunna läsa, skriva samt räkna så det är klart de ska ut. Men det är också en sak med spionerna, jag såg på något program att nordkoreanska flyktingar lever i konstant rädsla för att bli kidnappade eller mördade i sydkorea. Det blir ju också kalabalik med spionerna om krig bryter ut.
Citera
2013-04-02, 19:59
Medlem
Kina börjar röra på sej?
Hur ska detta sluta.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16526179.ab
Citera
2013-04-02, 20:01
Medlem
Kina mobiliserar vid den koreanska gränsen

http://rt.com/news/chinese-military-korea-alert-184/
Citera
2013-04-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dckhead
Dags att vi förbereder oss för kriget som komma skall.

När ska vi starta den Svenska Frivilliga Koreabrigaden?

Tekniskt sett gäller faktiskt den FN resolution som godkände ingripande på 50-talet fortfarande
Citera
2013-04-02, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Haha, så vi ska alltså tro det du påstår därför att du är någon slags supermänniska som kan springa fritt fram och tillbaka lite hur som helst i Nordkorea och därmed förvärvat unika insikter som du nu så frikostigt delar med dig av? Men du kan inte visa minsta bild, eller den mest basala sorts bevis för dina påståenden; och de som har svårt att ta dina kontroversiella påståenden på allvar är därmed idioter och inskränkta för att de inte automatiskt tror på en användare i det trollträsk som är Flashback?

Inser du inte hur löjligt det låter. Du är bevisligen här för att framföra dina ståndpunkter, du lägger mycket tid på att argumentera med andra användare i tråden. Så om det nu verkligen är så att det du säger är sant, så borde det ligga i ditt intresse att skaka fram någonting, vad som helst, för att styrka det du säger, annars får vi behandla det som luft utan värde. Ingen kan veta att du ens varit i Nordkorea - annat än att du påstår det själv.

Men en sådan sak om t.ex. Nordkoreaners benägenhet att först fly till Kina och sedan återvända i stora strömmar vore väldigt lätt för dig att bevisa. Du måste rimligtvis ha fått de uppgifterna någonstans ifrån, eller har du bara hittat på? De kanske berättade det för dig i Nordkorea, vilket du okritiskt tror på?

Visst! det är urlöjligt eller hur.... Och jag ger självklart alla tecken på att "okritiskt tro" på nonsens. Då säger vi så.

Du kan bekräfta de flesta uppgifter jag givit om du själv är intresserad. Jag har ingen lust att sitta och översätta åt dig eller gräva i obskyra källor. Och jag tänker absolut inte lägga upp bilder på människor som har ett privatliv och en karriär att värna om (eller för den delen mig själv) för att "bevisa" något för dig.

Varsågod att njuta av din ensidiga Auschwitz allegori om torterade massor och galna diktatorer med kärnvapén. Det är uppenbarligen vad du vill se, och jag ser att Aftonbladet levererar. Det finns säkert ännu mer på Youtube så du riktigt kan frossa.

För övrigt så utspelas detta lilla scenario varenda år som Sydkoreas och USA militärövning äger rum. Det är ingen skillnad förutom att övningen verkar vara mer provocerande än vanligt, och Nordkoreas retorik är mer extrem än vanligt. Det kommer inte att bli något krig. Sorry folks, nothing to see here... (Vad är det för sjuka människor som vill se krig i regionen?)
Senast redigerad av Snezhinka 2013-04-02 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in