Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Är det överhuvudtaget möjligt att slå ut alla militära installationer med en blixtattack utan att de hinner fyra av en atombomb alt. förorsaka radioaktiv nedsmutsning som kan sprida sig i området?
Jag kan tänka mig att Kina hellre har NK som granne och själva är intresserade av en invasion än att få ett enat USA/Korea som granne.
Kanske ett massivt flyganfall mot kärnvapen bunkrarna/ avfyrningsplatserna skulle vara möjligt? Jag menar, de kan ju inte ha mer än 1-2 st nukes än så länge, så det kanske är läge att slå till nu? Kommer ihåg att Clinton på 90-talet talade sig varm om att han skulle ta hand om Nord Korea, sedan kom det ut dokument att han var för rädd för att göra något och tyckte man skulle låta N. Korea va istället. Synd.
USA har också flyttat både F-22 raptor, som är ett sprillans nytt stealth plan som tydligen kan döda allt skrot som flyger i luften lika lätt som man smäller en fluga. De har också flyttat stealth bombare till sydkorea tillsammans med F-22an för att avskräcka N. Korea. Verkar som att det är detta i samband med en stor militär övning som innefattar ca 200,000 soldater som upprört Nord. Nu undrar man ju hur Nord Korea ska "ta sig ur" sitsen man sitter i. Jag menar de har ju hotat med allt som finns, allt som är kvar nu är väl handling = krig.