2013-04-02, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Ja litegrann.

Jag har dock djup respekt för det nordkoreanska folket och delar av den kultur de byggt upp tillsammans. Deras regim är dock skurkar och deras ideologiska tvångströja gör folket till slavar.
Citera
2013-04-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ja litegrann.Jag tycker bara att det snackas en massa strunt här, av folk som inte har en aning vad de pratar om och bara upprepar lögner och propaganda.

Du har flera gånger sagt att du betvivlar de av varandra oberoende källor, både före detta fångvaktare och de som överlevt, som alla bekräftar den dagliga förekomsten av tortyr och avrättningar av människor i koncentrationsläger. Du har inte heller kunnat erbjuda någon evidens på att detta inte stämmer (hur skulle du kunna det, ingen jävel får komma in i dem). Det gör att du inte har någon trovärdighet över huvud taget. I det sammanhanget är det också jävligt ointressant om det är sant eller falskt att alla koreaner måste klippa sig som den store ledaren, eller om man inte får titta västerlänningar i ögonen, eller om propagandaradion fortfarande inte går att stänga av. Tror du någon jävel brytt sig om dessa saker om allt annat var bra?

Du sade igår att du inte skulle skriva här mer. Ändå ser jag dig sitta och sprida din dynga igen. Håll ditt ord och dra härifrån är du snäll, det är ingen som går på ditt skitsnack.
Citera
2013-04-02, 00:20
Medlem
Forgs avatar
Citat:
Det är definitivt en lögn. Jag har personligen tittat hundratals nordkoreaner i ögonen. Båda könen. Unga och gamla.

Det påstods också tidigare här att nordkoreanerna har en radio som inte går att stänga av, ungefär som om folk tvingas att lyssna på radio mot sin vilja. Helt osannt som jag skrev.

Likaså skrönan om att bara vissa hårfrisyrer är tillåtna. Se tidigare post av mig.

Alltså hur orkar man med detta.

Alltså du är fan bara för mycket. De filmar ju för i helvete radion i en dokumentär:

HÄR ÄR RADIOHELVETET, på bild. Nu vad är mest troligt, att du är FULL AV SKIT eller att BBC har blivit tillsagda av CIA att de ska sätta upp en radio från 50-talet, filma den i och påstå att de inte får stänga av?
http://youtu.be/QSrcLC6Zz54?t=1m44s

Sen vilja jag gärna veta hur de får tag på information om kända popartiser i sydkorea som du påstod? Jag menar, de har 1 tv-kanal, de allra allra flesta har ingen intranätuppkoppling eller ens rinnande vatten. Statlig radio är för i helvete allt de har och jag tror verkligen inte att de spelar sydkoreansk popmusik.

Tell me, vad får de tag på musiken eller bilder av popstjärnor i sydkorea?

Vad är det du inte fattar? Det är ju uppenbart att du inte varit i nordkorea. Kom med några jävla bevis någon gång istället för att skriva så många förbannade lögner.
Senast redigerad av Forg 2013-04-02 kl. 00:30.
Citera
2013-04-02, 00:33
Bannlyst
Takes one to know one eller hur. USA sysslar ju själva med vattentortyr, kidnappning och bedriver fångläger med fångar utan klara anklagelser eller legitima domar. Skillnaden är ju bara att USA utger sig för att vara frihetsälskande och humanitärt medan Nordkorea är öppna med att det krävs en del eftergifterpå den humanitära fronten för att bygga kommunism (inte någon idé jag stödjer, men de förnekar inte att de har politiska fångar, medan USA håller sina fångar via proxy).
Citera
2013-04-02, 00:34
Medlem
Jofs avatar
Fantastiskt att det finns någon i Sverige som ställer upp för N K och dess regim. Snezhinka.
Dom har det inte lätt.
Själv har jag träffat några nordkoreaner (ambassadtjänstemän) och dom var mycket trevliga. Men därifrån till att försvara N K regimen....
Men låt för all del Snezhinka hållas. Varför ska inte han få tycka på f.b.?
Finns det fler än han som försvarar diktaturen här? Inte ens våra kära hitlerjugend på fb gillar denna diktaturform, fast likheterna är så påfallande.

Men allvarligare. Och om igen. Hur länge håller denna sufflé sig uppe? 5 år 30 år till?
Kom igen!
Satsa.
Citera
2013-04-02, 00:37
Medlem
Forgs avatar
Citat:
Takes one to know one eller hur. USA sysslar ju själva med vattentortyr, kidnappning och bedriver fångläger med fångar utan klara anklagelser eller legitima domar. Skillnaden är ju bara att USA utger sig för att vara frihetsälskande och humanitärt medan Nordkorea är öppna med att det krävs en del eftergifterpå den humanitära fronten för att bygga kommunism (inte någon idé jag stödjer, men de förnekar inte att de har politiska fångar, medan USA håller sina fångar via proxy).

Koolt. Du undviker att svara när du såg mina bevis. Grattis. You are an officially defeated internet troll. Go and die now.
Citera
2013-04-02, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forg
Alltså du är fan bara för mycket. De filmar ju för i helvete radion i en dokumentär:

HÄR ÄR RADIOHELVETET, på bild. Nu vad är mest troligt, att du är FULL AV SKIT eller att BBC har blivit tillsagda av CIA att de ska sätta upp en radio från 50-talet, filma den i och påstå att de inte får stänga av?
http://youtu.be/QSrcLC6Zz54?t=1m44s

Sen vilja jag gärna veta hur de får tag på information om kända popartiser i sydkorea som du påstod? Jag menar, de har 1 tv-kanal, de allra allra flesta har ingen intranätuppkoppling eller ens rinnande vatten. Statlig radio är för i helvete allt de har och jag tror verkligen inte att de spelar sydkoreansk popmusik.

Tell me, vad får de tag på musiken eller bilder av popstjärnor i sydkorea?

Vad är det du inte fattar? Det är ju uppenbart att du inte varit i nordkorea. Kom med några jävla bevis någon gång istället för att skriva så många förbannade lögner.

Det är uppenbart att du inte är intresserad av sanningen. För den som är intresserad:
De har rinnande vatten idag, för det mesta. Information som säger annat är 10 år gammal. De har byteshandel (olaglig) med sydkoreansk popmusik och videos som smugglas från Kina. Det går att köpa på marknaden, under disken. Alla under 35 har sett sydkoreanska såpoperor på DVD eller VHS och har koll på de största artisterna även om de flesta kanske inte själva är fans.

Men visst. Jag har aldrig varit i Sydkorea. Jag bara hittade på alltihop. Nu skiter jag i det här. Du får tro precis vad du vill och jag hoppas att du aldrig åker till Nordkorea.
Citera
2013-04-02, 00:43
Medlem
Forgs avatar
Citat:
Det är uppenbart att du inte är intresserad av sanningen. För den som är intresserad:
De har rinnande vatten idag, för det mesta. Information som säger annat är 10 år gammal. De har byteshandel (olaglig) med sydkoreansk popmusik och videos som smugglas från Kina. Det går att köpa på marknaden, under disken. Alla under 35 har sett sydkoreanska såpoperor på DVD eller VHS och har koll på de största artisterna även om de flesta kanske inte själva är fans.

Men visst. Jag har aldrig varit i Sydkorea. Jag bara hittade på alltihop. Nu skiter jag i det här. Du får tro precis vad du vill och jag hoppas att du aldrig åker till Nordkorea.

Uppenbart? Jag har frågat återigen om bevis men du har aldrig gett något. Du vet dock att många människor kommer att tro dig bara du skriver vad du känner för och det är väl det som också driver dig. Sanningen är det som alla har bevisat, alla som är verkligt intresserad istället för att bara buga till en kommunistisk diktatur.
Citera
2013-04-02, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forg
Uppenbart? Jag har frågat återigen om bevis men du har aldrig gett något. Du vet dock att många människor kommer att tro dig bara du skriver vad du känner för och det är väl det som också driver dig. Sanningen är det som alla har bevisat, alla som är verkligt intresserad istället för att bara buga till en kommunistisk diktatur.

Tror inte en jävel tror på vad han skriver.
Citera
2013-04-02, 00:49
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

ALLTID denna förbannade relativisering från de patologiska USA-hatarna. Ja, man har ett antal fångar i hemliga fängelser som fått lida under viss tortyr, MEN INTE 10 00-tals fullständigt oskyldiga av den egna befolkningen. Faktum är ju att Hollywoodkommunister får sprida sin dynga hejvilt utan att de sänds till straffarbete tillsammans med sin familj.

Det är en så löjlig jämförelse att man börjar gråta.
Citera
2013-04-02, 01:43
Medlem
Vi får hoppas att det här får ett någorlunda oblodigt slut: att USA slår ut Nordkoreas offensiva vapen, att Nordkoreas krigsmakt lägger ner vapnen och att Sydkorea, Kina, USA och Ryssland invaderar med stöd av en resolution i FN:s säkerhetsråd, till exempel, så att Nordkorea kan normaliseras till ett bli ett normalt samhälle likt Sydkorea.
Citera
2013-04-02, 04:22
Medlem
526s avatar
Har jag fattat rätt:

US gillar inte kommunister
US blockerar mattransporterna till NK
NK folket svälter
NK surar och säger att de ska nuka US och SK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera