2013-03-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bris
So of three hundred people none have ever heard of a saying "those who are sent to the mountains".

Har du läst rapporten? Varför svarar du på engelska? Jag är svensk och du är uppenbarligen inte engelsman heller med tanke på din felaktiga meningsuppbyggnad samt avsaknad av 'out' i "So out of".
Citera
2013-03-30, 23:38
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Det går mycket väl att ta reda på hur gammal han är, eftersom han gick i skolan i Schweiz.
Han gick först på Internationella skolan i Bern och sen på en kommunal schweizisk skola. Det går att kolla vilka år han gick där och vilken klass han gick i och på så sätt kan du ta reda på hur gammal han är. Allt det här finns på internet, det är bara att googla.

Tror du inte att den information kan ha varit manipulerad? Nordkorea är ett pissland som lägger sina resurser på misiler.
Citera
2013-03-30, 23:43
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Det är ytterst logiskt att Sverige vill attackera Norge och ta all olja.

Med tanke på hur datanördarna i tråden resonerar om att ingen tjänar på krig, så borde krig aldrig ha inträffat någonsin. Men krig inträffar. Och kommer inträffa igen. Nordkorea har alla skäl att börja kriga.

Erövringskrig har varit logiskt under lång tid, ta fallet Napoleon till exempel. Varför skulle en framgångsrik general, och sedermera kejsare, inte bedriva krig mot svagare stater och lägga de, under sig? Men med kärnvapen och globalisering har nyttan minskat kraftigt, det går inte längre att kriga mot svåra motståndare utan att själv drabbas. Hur många kompetenta och utvecklade länder har t.ex. USA invaderat på senare tid? Att de ibland ger sig på svaga diktaturstater i tredje världen som inte kan försvara sig är en sak, men hur många krig har vi haft där de själva riskerat någonting? Att själva drabbas?

I Nordkoreas fall är kriget fullständigt ologiskt och rent vansinne. USA är världens överlägset största militära makt, och man klarar inte ens Sydkorea på egen hand. Det är som om en autonom Tierps kommun utanför Uppsala skulle få för sig att förklara krig mot Tyskland. Sannolikheten att vinna är precis noll. Sannolikheten att få ut något av det är också noll.

Så berätta nu vilka skäl Nordkorea har att börja kriga. Vad ska man vinna på det här i den verkliga världen, bortom alla fantasier och allt trams.
Citera
2013-03-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bris
Nej, om en dokumentär grundar sig på vanföreställningar så spelar ytan ingen roll. Vad får dig att tro att allt som presenteras i denna dokumentär är sanningen? Är det det det välgjorda paketet, "vittnesmålen" eller personerna som reste in i Nordkorea? Har du försökt ta något av dina påståenden för en kritisk granskning innan du attackerar folk?

Du sa att en dokumentär gjord i USA inte var seriös...
Citera
2013-03-30, 23:57
Medlem
Mockspocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Tror du inte att den information kan ha varit manipulerad? Nordkorea är ett pissland som lägger sina resurser på misiler.
Detta bevisar uppenbarligen hur ignorant du är. Varför tar du dig ens tid att skriva när du bevisar att du inte vet ett skit?

Att Kim Jong Un studerat i Schweiz i sin ungdom är ett FAKTUM.
Citera
2013-03-30, 23:57
Medlem
ilpapas avatar
"...in the era of Marshal Kim Jong Un, the greatest-ever commander, all things are different from what they used to be in the past.

The hostile forces will clearly realize the iron will, matchless grit and extraordinary mettle of the brilliant commander of Mt. Paektu that the earth cannot exist without Songun Korea.

Time has come to stage a do-or-die final battle." Citat från Nordkoreas krigsförklaring, som publicerades av statliga nyhetsbyrån KCNA.
Kloka ord från en stor Ledare, älskad av hela sitt folk - plus några till här på Flashback. Nyttig läsning för oss alla.
Citera
2013-03-31, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Du kan själv googla det. Finns massa människor som gick i skolan med honom och berättar om det online.

Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Eftersom du har sån koll så kanske du kan säga istället så kan vi uppdatera wikipedia med korrekt information.

Han är runt 30. Spelar mig ingen roll om han är 29 eller 32. Om det är viktigt för dig att veta så kan du googla det själv.

Nu orkar jag inte titta på Wikipedia men det är välkänt att regeringar (inklusive USA) betalar legioner av folk som sitter och editerar sidor. När man kollar iP addresser på de som redigerar Wikipedia brukade de tidigare få en massa IP addresser från CIA i Virigina. Nu ger samma sidor utslag på en massa VPN addresser i stället. Allt det här är väldokumenterat, bara att googla.

Det är helt i linje med deras "wacky evil North Korea" linje att hålla på att tjata om att de inte vet hans exakta födelsedatum. Varför är frågan ens viktig? Han är uppenbarligen inte över 35 och inte under 25.

Självklart är det inte han själv som styr, utan rådgivare och ministrar i regeringen och försvaret. Han är en figure head, varken mer eller mindre. Han är alldeles för ung och oerfaren för att kunna göra mer än i princip spela med i den rollen som han tillåtits ta. Sitter han kvar om 10 år kanske han börjar påverka saker och ting själv.
Senast redigerad av Snezhinka 2013-03-31 kl. 00:11.
Citera
2013-03-31, 00:05
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Dags för Kina att gå in och plocka bort den där vetvillingen. Ge hela koreanska halvön til sydkoreanerna och skriva några handelsavtal med dem. Bara för att reta gallfeber på USA.
Citera
2013-03-31, 00:11
Medlem
Briss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Har du läst rapporten? Varför svarar du på engelska? Jag är svensk och du är uppenbarligen inte engelsman heller med tanke på din felaktiga meningsuppbyggnad samt avsaknad av 'out' i "So out of".

Haha! Förlåt att jag svarade på det språk som du uppgav som källa.
Jag måste bara få skylla ifrån mig. Nästan all min tid på nätet är genom engelska och det har gått så långt att jag upptäcker att jag läser engelska ord som svenska.
Citera
2013-03-31, 00:14
Medlem
ilpapas avatar
Snezlinka, ingen kan väl tvivla på att "the dear respected Marshal Kim Jong Un, brilliant commander of Mt. Paektu" måste ha fått en utbildning av högsta kvalitet. Och att han hade högst betyg - långt högre än alla andra, det är ju självklart
Citera
2013-03-31, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilpapa
Snezlinka, ingen kan väl tvivla på att "the dear respected Marshal Kim Jong Un, brilliant commander of Mt. Paektu" måste ha fått en utbildning av högsta kvalitet. Och att han hade högst betyg - långt högre än alla andra, det är ju självklart

Om du visste hur man använder google så skulle det tagit dig fem minuter att få fram att han presterade DÅLIGT i Internationella skolan i Bern och hade språkproblem när han senare skulle gå i en kommunal tyskspråkig skola. Han återvände till Nordkorea efter några år och gick sen på en militärhögskola i Nordkorea.

Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Dags för Kina att gå in och plocka bort den där vetvillingen. Ge hela koreanska halvön til sydkoreanerna och skriva några handelsavtal med dem. Bara för att reta gallfeber på USA.

Den där kommentaren var lite barnslig.

Varför tror du USA har 50,000 man och kärnvapen i Sydkorea. De är betydligt mer intresserade av att ha en bas i närheten av Kina och Vladivostok än de på allvar är rädda för Nordkorea.
Det är just för att förhindra Kina och Ryssland från inflytande som USA hänger sig kvar i Sydkorea.

.
Senast redigerad av Snezhinka 2013-03-31 kl. 00:19.
Citera
2013-03-31, 00:26
Medlem
ilpapas avatar
Nämen så slarvigt av "the dear respected Marshal" - jag blir djupt bekymrad. Vi får väl utgå från att han lärde sig att googla, iallafall?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in