2013-04-18, 14:45
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej den handlar inte om förhållandet mellan amerikansk och rysk demokrati. Vilket var utgångspunkten för denna "diskussion". Därmed säger den ingenting om sakfrågan för handen.

Är du verkligen så här bakom, eller gör du dig till? Om du hävdar att Ryssland är mer demokratiskt än USA måste du ju bevisa detta, inte något annat.

Läs igenom ditt svammel och inse att du är precis lika mycket ute och cyklar i dag som i går.
Vilken länk snackar du om egentligen: Jag länkade ju till Howard Zinns
'A People's History Of The United States'. Den nämner väl inte ens Ryssland.

På tal om svammel altså...
Citera
2013-04-18, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snezhinka
Den där kartan är säkert närmre 15 år gammal och jag hörde en amerikansk kärnvapen expert som besökte Nordkorea uppge kartan som ett bra exempel på löjlig och totalt missvisande propaganda om Nordkorea som måste bort om man skall kunna göra några framsteg i relationerna.

Han var mycket vettig och visade tex sina egna bilder av ett ganska välmående och normalt samhälle och varnade för glappet mellan verklighetens Nordkorea och "svält-och-fångläger" bilden som visas i Västerländsk media. Om ena förhandlingsparten inte har en realistisk syn på motparten så går det inte att hitta någon kompromiss.

Tyckte visserligen hans kommentarer var ganska löjliga och patroniserande (bakåtvänd keps ocm hiphop byxor som tecken på en "civiliserad"nation?!) men han hade en del bra poänger och hans föreläsning på GoogleTalk, såg jag när jag gjorde min video runda för den här tråden för några dagar sen. När det gäller denne man så är det nog ganska garanterat att han inte gjorde några soloturer på stan... Dessutom var han 100% USA supporter i den här frågan, så hans trovärdighet kan inte ifrågasättas.

http://earthobservatory.nasa.gov/NaturalHazards/view.php?id=79796

Bild som inte är 15 år gammal, inte ens 1 år gammal faktiskt. Kommentarer?
Citera
2013-04-18, 15:26
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Vilken länk snackar du om egentligen: Jag länkade ju till Howard Zinns
'A People's History Of The United States'. Den nämner väl inte ens Ryssland.

På tal om svammel altså...

Du framstår ju som totalt bakom flötet här.

Ja, du länkade den boken och åberopade den som bevis i den debatt vi har fört, du vet den om huruvida USA eller Ryssland var mer demokratiskt (och som du startade). Att boken inte nämner Ryssland gör den ju ännu mindre lämpad som bevis för din tes.

Det är bara du läser bakåt i tråden så förstår du vilken komplett idiot du verkar vara:
Citera
2013-04-18, 15:30
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Du framstår ju som totalt bakom flötet här.

Ja, du länkade den boken och åberopade den som bevis i den debatt vi har fört, du vet den om huruvida USA eller Ryssland var mer demokratiskt (och som du startade). Att boken inte nämner Ryssland gör den ju ännu mindre lämpad som bevis för din tes.

Det är bara du läser bakåt i tråden så förstår du vilken komplett idiot du verkar vara:
*Hallåååååååå!*

Jag sa ju inte att Ryssland var demokratiskt!!!!!

Jag sa att Ryssland var mer demokratiskt än USA.

Således skulle jag inte bevisa att Ryssland var demokratiskt, eller hur?

(Dessutom påstod du att länken sa nåt om Ryssland vilket den inte gjorde. Vafan kommenterar du om en länk utan att ens klicka?)
Citera
2013-04-18, 15:37
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
*Hallåååååååå!*

Jag sa ju inte att Ryssland var demokratiskt!!!!!

Jag sa att Ryssland var mer demokratiskt än USA.

Således skulle jag inte bevisa att Ryssland var demokratiskt, eller hur?

(Dessutom påstod du att länken sa nåt om Ryssland vilket den inte gjorde. Vafan kommenterar du om en länk utan att ens klicka?)

Måste man leka "Klartext" för att du ska fatta vad det är du pratar om?

Du sa att USA är mindre demokratiskt än Ryssland, vilket jag reagerade på och krävde bevis från dig om.

Då skickade du med din länk, som inte alls bevisar din ståndpunkt att USA är mindre demokratiskt än Ryssland, då den inte jämför demokratin i de båda länderna.

Är det solklart nu?
Citera
2013-04-18, 16:24
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Måste man leka "Klartext" för att du ska fatta vad det är du pratar om?

Du sa att USA är mindre demokratiskt än Ryssland, vilket jag reagerade på och krävde bevis från dig om.

Då skickade du med din länk, som inte alls bevisar din ståndpunkt att USA är mindre demokratiskt än Ryssland, då den inte jämför demokratin i de båda länderna.

Är det solklart nu?
Det har hela tiden varit solklart för mig att din älskling USA blivit förolämpat och därför punktknullar du detta. USA älskare kan helt enkelt inte se objektivt på begreppet demokrati.

Magnituden av USAs brott mot sitt eget folk borde få dig att sluta med fördomsfullt rysshat. Faktum är att Putin är mer populär i sitt hemland än Obama eller Bush i sitt.
Citera
2013-04-18, 16:51
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Det har hela tiden varit solklart för mig att din älskling USA blivit förolämpat och därför punktknullar du detta. USA älskare kan helt enkelt inte se objektivt på begreppet demokrati.

Magnituden av USAs brott mot sitt eget folk borde få dig att sluta med fördomsfullt rysshat. Faktum är att Putin är mer populär i sitt hemland än Obama eller Bush i sitt.

"Åhej" så flyttar vi lite målstolpar så det passar den nya given!

Det enda jag vad om var bevis på att Ryssland var mer demokratiskt än USA, och fortfarande har du inte presterat något som liknar bevis för detta. Kan du inte bara säga att du inte har belägg för dina sagor istället för att bara svamla tills tråden går över styr?

Det handlade inte om norska Nobelkommitténs inverkan på demokratin, populariteten på presidenterna eller något annat. Belägg vad du sa eller dra det tillbaks.
Citera
2013-04-18, 17:36
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
"Åhej" så flyttar vi lite målstolpar så det passar den nya given!

Det enda jag vad om var bevis på att Ryssland var mer demokratiskt än USA, och fortfarande har du inte presterat något som liknar bevis för detta. Kan du inte bara säga att du inte har belägg för dina sagor istället för att bara svamla tills tråden går över styr?

Det handlade inte om norska Nobelkommitténs inverkan på demokratin, populariteten på presidenterna eller något annat. Belägg vad du sa eller dra det tillbaks.
Vet du att du faktiskt är en tramsig punktknullare som redan blivit motbevisad i sin OT tvångsföreställning?
Citera
2013-04-18, 18:25
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Vet du att du faktiskt är en tramsig punktknullare som redan blivit motbevisad i sin OT tvångsföreställning?

Ja, vi lämnar det här och fortsätter med Nordkorea. Vi konstaterar att du fortsatt har noll belägg för dina vidlyftiga spekulationer och fokuserar framgent på nästa klavertramp.

Det lär inte ta lång tid...
Citera
2013-04-18, 18:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Det är bara att kolla dina andra inlägg så ser man hur du tramsar för fullt om konspirationsteorier och OT grejer, allt mot USA såklart. Du tror väl på en fejkad månlandning också och diskuterar om hur judarna styr världen och rekommenderar zeitgeist-skiten också. Den här Nordkorea-tråden är inte så hårt modererad men du lär snart stöta på de som är det.

OnT: Undrar förresten som blev av med den här gamla nyheten om nordkorea och Scania från 2001?
http://www.di.se/artiklar/2001/5/2/scania-pa-turne-i-nordkorea/
Citera
2013-04-18, 19:09
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är bara att kolla dina andra inlägg så ser man hur du tramsar för fullt om konspirationsteorier och OT grejer, allt mot USA såklart. Du tror väl på en fejkad månlandning också och diskuterar om hur judarna styr världen och rekommenderar zeitgeist-skiten också. Den här Nordkorea-tråden är inte så hårt modererad men du lär snart stöta på de som är det.

OnT: Undrar förresten som blev av med den här gamla nyheten om nordkorea och Scania från 2001?
http://www.di.se/artiklar/2001/5/2/s...e-i-nordkorea/
Detta handlar om krisen i Korea. Det är väl klart att USA älskare kallar det för "konspirationsteori" att USA har gjort nåt fel!

VAD är ditt argument egentligen? Att jag kritiserade USA?
Citera
2013-04-18, 19:12
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious

http://www.di.se/artiklar/2001/5/2/s...e-i-nordkorea/
VAD-fan är det med halmgubben då? Månlandning? Klart att det gjorde det lätt för dig om du fick debattera din egen halmgubbe.

3 halmgubbar i samma meddelande! Månlandning, judar, zeitgeist. Nej Nej, skärp dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in