Citat:
Ursprungligen postat av Hoevk
Om vi rent hypotetiskt tänker oss att USA skulle iscensätta en invasion av Nordkorea. Hur skulle möjligheterna för integration av befolkningen se ut?
Jag har svårt att tänka mig att det ens skulle vara möjligt med tanke på all den propaganda befolkningen matas med och har matats med de senaste femtio åren.
Skulle Nordkoreanska pro-kommunistiska gerillarörelser uppstå för att slå tillbaka de amerikanska imperialisterna á la t.ex. Irak?
jag tror att de flesta lander inte skulle vilja ha utlandska trupper i sitt land. aven om jag gillar Amerikaner, skulle det troligen bli kultur krockar. Hur popular ar den vanliga USA soldaten stationerad i Syd Korea, eller stannar dom mest inom baserna?
Det ar svart att saga, hur isolerade Nord Koreaner ar. Troligen valdigt mycket. Men det ar fel att saga de har varit isolerade i 60 ar. under 70 talet flyttade manga Koreaner (bosatta i Kina) frivilligt tillbaka till Korea. Och i borjan fram till mitten av 00 talet fanns det tamligen mycket grasrot handel mellan koreaner bosatta i Kina och nord Koreaner.