2021-08-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Mycket rök men ingen eld.
Det blir lätt rundgång med spekulationer, halvsanningar, desinfo, propaganda, och rykten gällande Nordkorea. Lite som trådsanningar i ett forum. Problemet är när det når nivåer som till beslutsfattare som får felaktig information när de ska fatta viktiga beslut. Man gör sig själva en ordentlig otjänst.
Narkotikavärlden må vara spännande som en Tom Clancy roman om man lajvar Nordkoreajägare hemma i kammaren. Men i Nordkoreas fall så har alla som grävt i spekulationerna kommit till samma slutpunkt. Att det saknas faktiska bevis för att nå slutmålet i anklagelserna.

National Bureau of Asian Research NBR har tagit upp detta redan 2009.

"Many U.S. policymakers, including the president and secretary of state, and many within the U.S. media tacitly accept the idea that the North Korean state is an increasingly active drug trafficker and producer of heroin and methamphetamine.

A review of the available evidence, however, shows these claims to be unsupported.

The fact that the existing data can hold North Korea responsible for only less than one hundredth of 1% of global narcotics production and the fact that satellite imagery has been unable to confirm any North Korean drug production strongly suggest that the regime receives at most a tepid percentage of its annual revenues from narcotics trafficking"

https://www.jstor.org/stable/24904902

Du vet absolut ingenting.

Jag vet så gott som exakt, hur många ton råvaror (efedrin bla) Nordkorea inhandlat (till produktionen av meth) via öppna kanaler och till viss del via smuggling, de senaste 2-4 åren och de flesta åren innan 2018.

Det vet inte Du.
Du vet inte heller hur spårningen av dessa inköp gott till.

Jag vet också hur många totala ton färdig meth dessa råvaror representerar.
Bara till Japan (som är en av de största marknaderna för Nordkoreansk meth) är volymerna förbluffande stora.

Lev i Din bubbla Du.
Jag är mer trygg i verkligheten.
Citera
2021-08-17, 11:52
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Juche fungera inte och har aldrig fungerat, punkt.

Juche har fungerat bra, men den har inte alltid varit implementerad nog mycket. T ex visade det sig vara ett misstag att bli så oerhört beroende av bränsleimport från USSR.
Citera
2021-08-17, 12:01
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Från slutet av 1960-talet hade Nordkorea skrivit på handelsavtal med Japanska och VÄST-Europeiska företag till ett värde av ca 600 miljoner USD.

Jag sållade bort en massa ord i ditt inlägg och håller mig till nån form av empiri, i detta fall en siffra.

600 miljoner dollar under flera decennier inte mycket pengar, snarare en spottstyver.

I övrigt kan sägas att DFRK alltid har varit öppet för samarbete med nationer som respekterar DFRKs politiskt-ekonomiska system, även med kapitalistiska sådana – som t x dagens Ryssland. Sverige skulle också kunnat samarbete, t ex kunde vi få kompetent arbetskraft från DFRK till norra Sverige som nu behöver sådan, om vi inte var med i den imperialistiska hopgaddningen mot DFRK.
Citera
2021-08-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Juche har fungerat bra, men den har inte alltid varit implementerad nog mycket. T ex visade det sig vara ett misstag att bli så oerhört beroende av bränsleimport från USSR.

Citat:
Jag sållade bort en massa ord i ditt inlägg och håller mig till nån form av empiri, i detta fall en siffra.

600 miljoner dollar under flera decennier inte mycket pengar, snarare en spottstyver.

I övrigt kan sägas att DFRK alltid har varit öppet för samarbete med nationer som respekterar DFRKs politiskt-ekonomiska system, även med kapitalistiska sådana – som t x dagens Ryssland. Sverige skulle också kunnat samarbete, t ex kunde vi få kompetent arbetskraft från DFRK till norra Sverige som nu behöver sådan, om vi inte var med i den imperialistiska hopgaddningen mot DFRK.

Svammel, propaganda och önskedrömmar!

Fortsätt att leva i drömmarnas värld, Dina fabler saknar all verklighetsförankring.

Du får kalla både det konsensus som råder mellan världens demokratier att fördöma - sanktionera och anklaga den kriminella regimen i Nordkorea och bygga upp den internationella avskyn för vad Du vill.

Det hjälper ändå inte, Din och Dina hjärntvättade diktaturanhängares agenda är ett mission impossible!

Eran fanatism är beundransvärd med tanke på att Ni har ett ”dead case” och aldrig kommer att nå någon som helst framgång!

Ni inser inte att Ni färdas på en återvändsgränd som endast har ett slut, fatal krasch i diket!

”Att vara en idiot, är en sak, men att inte inse att man är det, det är allvarligt”

Hög bildning och/eller hög ålder är ingen garanti för att man inte är en idiot eller hjärntvättad fanatiker. Se tex bara på Jan Myrdahl, tokvänsterns ikon, och medlemmarna i SKF och Juchegrupperna eller Kommunistiska partiet med ungdomsförbundet Revolutionär Kommunistisk Ungdom.
Citera
2021-08-17, 13:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du vet absolut ingenting.

Jag vet så gott som exakt, hur många ton råvaror (efedrin bla) Nordkorea inhandlat (till produktionen av meth) via öppna kanaler och till viss del via smuggling, de senaste 2-4 åren och de flesta åren innan 2018.

Det vet inte Du.
Du vet inte heller hur spårningen av dessa inköp gott till.

Jag vet också hur många totala ton färdig meth dessa råvaror representerar.
Bara till Japan (som är en av de största marknaderna för Nordkoreansk meth) är volymerna förbluffande stora.

Lev i Din bubbla Du.
Jag är mer trygg i verkligheten.
Du är mest rök utan eld.

Japan har alltid och får fortfarande den största delen utav sin Crystal Meth ifrån Gyllene Triangeln, Myanmar, samt via Thailand samt Kina, Mexico och Taiwan.
När man utförde den största knarkutredningen någonsin i Asien, Operation Kungur, jagandes Tse Chi Lop, Asiens El Chapo, ledare för Sam Gor syndikatet som samarbetar bla, med Triaden och Yakuzan så framkom ingenting om Nordkorea.
Därimot andra länder vars byråer var med i jakten, Australien, Japan, Usa, Kanada, Nya Zeeland,Kina ,Thaiöand, Taiwan

Nordkorea är inte ens med i matchen när det kommer till dom här transnationella narkotikagängen.

Nya länder som börjar komma in på topppositioner på den asiatiska methmarknaden. Är Afghanistan och Iran. I Afghanistan växer Ephedraplantan vilt och har tidigare används att elda med. En utmärkt och finare råvara att utvinna efedrin ur än syntetiskt efedrin.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-08-17 kl. 13:48.
Citera
2021-08-17, 13:44
Medlem
Citat:
Juche är förenligt med socialt och ekonomiskt utbyte över gränserna. Man behöver inte anpassa sig till en imperialitisk omvärld och till ockupanterna i syd. Man kan göra motstånd och man kan vinna den striden, vilket historien ganska så säkert kommer att visa (vilket den gör på andra platser i världen, just nu i Afghanistan där imperialisterna och dess puppet nu flyr eller ger upp).
Ja sharialagar i kombination med Juche borde nog vara det mest optimala för Kimdynastin.
Förvisso finns det ju redan många likheter men familjen Kim skulle nog kunna optimera kombinationen.
Citera
2021-08-17, 13:46
Medlem
Citat:
Du är mest rök utan eld.

Japan har alltid och får fortfarande majoriteten utav sin Crystal Meth ifrån Gyllene Triangeln, Myanmar, ofta via Thailand.
När man utförde den största knarkutredningen någonsin i Asien, Operation Kungur, jagandes Tse Chi Lop, Asiens El Chapo, ledare för Sam Gor syndikatet som samarbetar bla, med Triaden och Yakuzan så framkom ingenting om Nordkorea.
Därimot andra länder vars byråer var med i jakten, Australien, Japan, Usa, Kanada, Nya Zeeland,Kina ,Thaiöand, Taiwan

Nordkorea är inte ens med i matchen när det kommer till dom här transnationella narkotikagängen.

Nya länder som börjar komma in på topppositioner på den asiatiska methmarknaden. Är Afghanistan och Iran. I Afghanistan växer Ephedraplantan vilt och har tidigare används att elda med. En utmärkt och finare råvara att utvinna efedrin ur än syntetiskt efedrin.

Skönt att jag härmed får bekräftat att Du inte har annan info än MSM.

Du kommer aldrig ens att bli hobbypolis, möjligtvis skrivbiträde på något kansii eller kopist på riksarkivet.

Du är ett totalt lost case.
Citera
2021-08-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Ja sharialagar i kombination med Juche borde nog vara det mest optimala för Kimdynastin.
Förvisso finns det ju redan många likheter men familjen Kim skulle nog kunna optimera kombinationen.

Hahaha,

Det där var faktiskt riktigt roligt!

Vi borde kanske starta ”Dagens Nordkoreatips”, i tråden?

Dagens bästa tips på:

”How to make the Northkorean dictatorship even worse”.

Varje månad utses en vinnare av tråden för bästa tips! Första pris är en vecka som PRAO elev hos A. Cao de Beños.
Citera
2021-08-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Hahaha,

Det där var faktiskt riktigt roligt!

Vi borde kanske starta ”Dagens Nordkoreatips”, i tråden?

Dagens bästa tips på:

”How to make the Northkorean dictatorship even worse”.

Varje månad utses en vinnare av tråden för bästa tips! Första pris är en vecka som PRAO elev hos KFA och A. Cao de Beños.
Citera
2021-08-17, 13:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Skönt att jag härmed får bekräftat att Du inte har annan info än MSM.

Du kommer aldrig ens att bli hobbypolis, möjligtvis skrivbiträde på något kansii eller kopist på riksarkivet.

Du är ett totalt lost case.
Du kan inte ens komma på någon underfundig kritik utan måste kopiera min. pajas.

Tittar man i tex i en rapport ang, methsmuggling till Japan utförd av Tull & Tariff byrån, Finansministeriet och Investigation och Intelligence divisionen, så görs där gällande statistik genom årtals utav beslagshistorik, via flyg, till sjöss och via posten. Det är samma 5 länder hela tiden som återkommer. Framförallt 3 st som står för 90% av Japans meth. Kina, Mexico, Taiwan.
Taiwan är en hubb för Myanmar.

Just det, Nordkorea förekommer inte alls där.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-08-17 kl. 14:02.
Citera
2021-08-17, 14:01
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Vad säger skvallerpressen i Pyongyang?

Du kan läsa själv på kcna.kp

Jag kan tyvärr inte se själv, för IP-adressen är blockad från mitt jobb o_O
Citera
2021-08-17, 14:23
Medlem
Citat:
Du kan inte ens komma på någon underfundig kritik utan måste kopiera min. pajas.

Tittar man i tex i en rapport ang, methsmuggling till Japan utförd av Tull & Tariff byrån, Finansministeriet och Investigation och Intelligence divisionen, så görs där gällande statistik genom årtals utav beslagshistorik, via flyg, till sjöss och via posten. Det är samma 5 länder hela tiden som återkommer. Framförallt 3 st som står för 90% av Japans meth. Kina, Mexico, Taiwan.
Taiwan är en hubb för Myanmar.

Just det, Nordkorea förekommer inte alls där.

Hahahaha……. Mytoman!
Kopiera Dig? Inte ens att jag skulle göra det under pistolhot!

Kan Du, för Din egen skull sluta att förnedra Dig själv genom att publicera sånt som redan alla känner till.

Djupare substans tack!

Tex spårningsanalyser av de olika produktionsländernas signum och typiska eller unika sammansättning, där Nordkorea intar en position i splendid isolation.
Men därom har Du noll kunskap.

Dessutom så avslöjar Du att Du inte har en susning om hur Kina genom åren försökt hjälpa Nordkorea att dölja eller vilseleda de fingeravtryck som avslöjar att produktionen är Nordkoreansk.

Sluta förnedra och förolämpa Dig själv.
Du har inte tillräckligt med info eller kunskaper nog att bemöstra detta ämne eller denna diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in