2008-12-08, 22:03
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
Hur många kalorier går det på 1 dl solrosolja?
Nej jag har ingen våg

Jadu 100gram innehåller ca 880kalorier, vad 1DL solrosolja väger har jag ingen aning om.

kolla post 57, är nog liknande densitet på solrosolja.
Senast redigerad av BePositive 2008-12-08 kl. 22:06.
Citera
2008-12-08, 22:06
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Jadu 100gram innehåller ca 880kalorier, vad 1DL solrosolja väger har jag ingen aning om.

Står tidigare i tråden att solrosolja väger 46g/0,5dl vilket ger 92 på 1dl.
Kan inte vara så himla stor skillnad från rapsolja.

Men räkna med 85g så får du iaf inte i dig för lite
Citera
2008-12-16, 08:56
Medlem
DrottningSilvias avatar
Jag funderar på att blanda i rapsolja i min proteindrink till frukosten, men jag har ett par funderingar.
Min kost är ganska knapphändig eftersom jag knappt känner någon aptit, men jag får ändå i mig hyfsat med kolhydrater på en dag( 1 - 2 varma måltider om dagen), eftersom jag tvingar i mig det.
Tränar 2-4ggr i veckan(löpträning).

Finns det bättre ideér än att dricka rapsolja för mig?

Hur påverkas kolesterolet?(stavning?)

Är det viktigt att kombinera intaget av olja med något annat?

mvh
Citera
2008-12-16, 09:02
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningSilvia
Finns det bättre ideér än att dricka rapsolja för mig?

Äta bättre. Att du får i dig bra med kolhydrater är ganska ointressant. Det är protein och fett som du behöver.

Man får tvinga i sig riktig mat. När du äter bra och näringsmässigt korrekt, men saknar de där sista 400-500 kalorierna kan du dra i dig lite rapsolja.
Citera
2008-12-16, 09:30
Medlem
Handlar hela den här idén om att ni finner det för omständigt att äta tillräckligt med kalorier eller varför dricker ni olja?
Citera
2008-12-16, 11:28
Medlem
Nipers avatar
Ja brukar smälta lite margarin, hälla ner i en shaker tillsammans med grädde och 4 dl Gainer Pro.

Som tilltugg kör jag några skivor bacon också, gärna kombinerat med gårdagens frityrolja.

Hallelujah! Här skjuter kolesterolhalten i höjden!!
Citera
2008-12-20, 16:01
Medlem
Jag klunkar rapsolja direkt ur flaskan när jag e hungrig. Efteråt skriker jag och klunkar lite till. Det är hårda tider
Citera
2008-12-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Är det nån större skillnad på matolja och rapsolja? nån som är bättre än den andra?

jag vill iaf bara gå upp i vikt, och tränar ca 5-6ggr i veckan. Just nu blandar jag ner ca 3 matskedar matolja i min träningsdrink.

vill du ha celluliter, så... nu drack jag själv grädde (fräscht, va)? några ggr för ungefär 12 år sen, men då tränade jag hårt med, cyklade och red... så jag gjorde av med det ändå, men, nej, jag skulle inte rekommendera det till ngn, ät bra i stället, och träna.... just ridning bygger faktiskt muskler; ben, och armar, plus att man får en snygg bak... det e ju aldrig fel
Citera
2008-12-20, 17:56
Medlem
Leavemealones avatar
Utmanade min bror att dricka en deciliter olja, han mådde bra då jag for därifrån, dagen efter fick jag höra att han hade fallit ihop och spytt i duschen
Citera
2009-01-05, 13:11
Medlem
Har också funderat på det, men tar inte någon kroppsdel skada av det?..
Citera
2009-01-05, 13:22
Medlem
Rapsolja är som anabola för kuken, fyttifan vad det sprätter!
Citera
2010-09-26, 14:29
Medlem
claymanns avatar
Håller just nu på o dricker rapsolja i min gainer varje dag... cirka 1 dl vilket ger mig cirka 900kcal extra..

men kan detta skada mig i längden, tex dåliga värden i levern osv... kanske inte är så bra o få i sig såna mängder fett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in