• 1
  • 2
2008-11-09, 20:00
Bannlyst
Nu är det så här att jag både ligger högt på mättade fettsyror och lågt på omättade!

Dessutom måste jag inta 1000-2000 kalorier vilket jag faktiskt inte orkar varken ur ekonomisk eller rent ork mässigt perspektiv.

Jag ser seriöst inga nackdelar att blanda i rapsolja i en portion whey och halsa.

PS. Jag ligger full på alla vitaminer och mineraler.
Mitt proteinintag för dagen är runt 2-3g protein per kg

Till frågorna.

Är det sant att man får ont i magen av att dricka olja (jag ska blanda i det i en whey med mjölk)

Om man har ätit mättade fettsyror på 180% av sitt dagliga RDI ska man då äta 180% RDI av omättade? Borde vara så för att få HDL kolesterolet att balanser LDL och VLDL.
Citera
2008-11-09, 20:15
Medlem
skit i RDI och satsa på ODI, om du får ont i magen av rapsolja kan ingen veta innan du har testat.
Citera
2008-11-09, 20:37
Medlem
Axons avatar
Inga problem. Jag drack 1dl till lunch under bulk och mådde prima (men det betyder ju iofs inte att du kommer må bra )

Jag rekommenderar dig att hälla det på salladen du äter till lunch/middag istället. De e godare också
Citera
2008-11-09, 20:59
Medlem
byt emot macademian olja och ha det i din protein-drink.
Citera
2008-11-09, 22:12
Medlem
Korgs avatar
Jag försökte dricka 1 dl rapsolja för nån månad sen. Men jag klarade det fan inte
Klarade det inte heller då jag blandade det med mjölk och chokladpulver, för det avskiljde sig snabbt från mjölken och det blev fail på det också
Citera
2008-11-09, 22:26
Medlem
despots avatar
Är det nån större skillnad på matolja och rapsolja? nån som är bättre än den andra?

jag vill iaf bara gå upp i vikt, och tränar ca 5-6ggr i veckan. Just nu blandar jag ner ca 3 matskedar matolja i min träningsdrink.
Citera
2008-11-09, 22:39
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Är det nån större skillnad på matolja och rapsolja? nån som är bättre än den andra?

jag vill iaf bara gå upp i vikt, och tränar ca 5-6ggr i veckan. Just nu blandar jag ner ca 3 matskedar matolja i min träningsdrink.
Raps och olivolja är de oljor som har bäst fettsyrasammansättning (avokado olja också men den är cp-dyr)
Citera
2008-11-09, 22:39
Bannlyst
Loool

Jag blandade ner 0.5dl rapsolja i en whey med vaniljsmak och mjölk.

Det smakade inte ett piss skillnad!
Citera
2008-11-09, 22:41
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Jag blandade ner 0.5dl rapsolja i en whey med vaniljsmak och mjölk.

Det smakade inte ett piss skillnad!
Jag vet. Körde de (1dl) under bulk hela förra året
Citera
2008-11-09, 22:41
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Raps och olivolja är de oljor som har bäst fettsyrasammansättning (avokado olja också men den är cp-dyr)

hmm, okej. Ska kanske byta ut matoljan mot raps då
Citera
2008-11-09, 22:43
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
hmm, okej. Ska kanske byta ut matoljan mot raps då
Tror ej de skiljer så mkt. Läs innehållsförteckninge och jämför?
Citera
2008-11-09, 22:44
Medlem
måste få säga emot här

linfröolja är bättre. den innehåller cirka 1:3 omega-6mega-3.

d v s mer omega 3 än omega 6!

den smakar dock skit ...

... men Adolf Hitler gillade att käka potatis + kvarg + linfröolja ... kanske därför han var så deffad :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in