Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-08, 15:10
  #1
Medlem
Abbss avatar
Vi säger att du köper ett rabatthäfte med en massa rabatter i för ca 300:-. Du tar nu några av de exklusivaste rabatterna och lägger ut dem på tradera och säljer de för ca 800-900:-/st vilket gör att du går garanterat med vinst. Är detta lagliga att göra? Får en känsla av att det inte är det och när jag frågor folk får jag samma svar tillbaka. Det kan även vara tvärtom att det är lagligt och inga problem. Om det finns en lag , vilken lag tyder på att man inte får göra egen vinst? etc.

Abbs
Citera
2008-11-09, 07:13
  #2
Medlem
ojns avatar
Övrigt >> Juridik.

/Moderator
Citera
2008-11-09, 18:25
  #3
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbs
Vi säger att du köper ett rabatthäfte med en massa rabatter i för ca 300:-. Du tar nu några av de exklusivaste rabatterna och lägger ut dem på tradera och säljer de för ca 800-900:-/st vilket gör att du går garanterat med vinst. Är detta lagliga att göra? Får en känsla av att det inte är det och när jag frågor folk får jag samma svar tillbaka. Det kan även vara tvärtom att det är lagligt och inga problem. Om det finns en lag , vilken lag tyder på att man inte får göra egen vinst? etc.

Abbs

Förstår inte vad som skulle vara olagligt. men vem skulle köpa det där?
Citera
2008-11-09, 21:52
  #4
Medlem
Abbss avatar
exempelvis;
http://www.tradera.com/KARLEKSPAKETE...ktion-76728858

en polare sa "du får göra det om det inte står i häftet att det är personligt
, men om du går med vinst måste du deklarera och skatta för detta " Stämmer detta?
Citera
2008-11-10, 00:35
  #5
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbs
exempelvis;
http://www.tradera.com/KARLEKSPAKETE...ktion-76728858

en polare sa "du får göra det om det inte står i häftet att det är personligt
, men om du går med vinst måste du deklarera och skatta för detta " Stämmer detta?
Man kan sälja ett häfte som är personligt men det är jäkligt svårsålt då det bara gäller för ett visst namn.

All vinst ska man skatta för. Det är därför skatteverket nu kollar upp folk som säljer mycket på blocket, tradera och ebay.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback