Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-07, 15:37
  #1
Medlem
Starchild_s avatar
Vad skulle du egentligen vilja syssla med här i livet?
- Vad är ditt drömjobb? Var jobbar du med nu samt hur nära är du att uppnå din dröm? Eller låter du din dröm just förbli en dröm?

Snälla säg inget som "Vinna 50miljoner och ligga i soffan"
2008-11-07, 15:41
  #2
Medlem
Mitt dröm jobb är att få stå i en nattclubs bar i Sverige, tycker att det är såå kul att få göra drinkar servera öl mm, håller på att pluggaq till det just nu,men jobbar inom resturang
2008-11-07, 15:42
  #3
Medlem
Afrokamels avatar
Jag skulle vilja vara guld/silver -smed, skulle vara riktigt kul tror jag =)
2008-11-07, 15:58
  #4
Medlem
jumpcuts avatar
Jag tror att jag skulle tycka om att vara lärare på universitetsnivå faktiskt, men jag känner inte att jag brinner tillräckligt mycket för ett specifikt ämne att jag skulle känna mig bekväm i att fördjupa mig så pass mycket i någonting. Förutsatt att jag klarar mig här så kanske jag börjar jobba som lärarassistent i Microéconomie under mitt tredje BA-år iofs...

Det skulle nog vara rätt kul, tror jag. Att ha elever man kan resonera med, som är där för att de vill och inte för att de måste.
2008-11-07, 16:01
  #5
Avstängd
...

Vinna 51miljoner och sitta i soffan

Starta ett företag och flytta till Shanghai eller Hong Kong.
2008-11-07, 16:06
  #6
Medlem
Frilansskribent. Kulturjournalistik, filmrecensioner och såna grejer. Kanske fila på en storslagen roman..
2008-11-07, 16:18
  #7
Medlem
Krellyans avatar
Har några drömmar:
  • Författare. Leva på att skriva böcker och artiklar.
  • Musiker. Spela på arenor och signera skivor till glada fans vore guld.
  • Proffesionell konstnär.
  • Starta ett gitarrföretag. Bygga egna gitarrer/basar, med orginell design och skönt sound.

Den enda som är något sånär realistisk är den sista, även om jag skriver mycket. Skulle säkert kunna få nån bok publicerad, men leva på det? Vettefan.
2008-11-07, 16:29
  #8
Medlem
Deannas avatar
Jag tycker gott vi kan fortsätta i denna tråden.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=358930

den har en likande frågeställning..

tråd låst
/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback