Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-06, 17:56
  #1
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Jag har genom olika metoder kommit fram till att en klamydiapatient angett mig som sexpartner, jag har inte haft sex med henne.

Hennes mål är förmodligen att jag måste fråga min flickvän om det är hon, vilket då skulle leda till en diskussion om jag har varit otrogen eller inte (något som jag inte har varit).

Den juridiska frågan är då följande: Ligger det något brottsligt i att ange påhittade sexpartners för att åsamka skada hos de/dem personerna?

För mig är det är ganska kränkande att behöva åka till ungdomsmottagningen/konfrontera min flickvän med detta.

Tack.
Citera
2008-11-06, 18:10
  #2
Medlem
gsonjuniors avatar
Klart du kan anmäla henne. Men då måste du ju även ha bevis och bra grunder till detta!
Citera
2008-11-06, 18:14
  #3
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Klart du kan anmäla henne. Men då måste du ju även ha bevis och bra grunder till detta!

Jag har personligen tillräckligt bra grunder. Tveksamt om det håller i en rättegång.

Men om man polisanmäler, kan då inte polisen via ungdomsmottagningen undersöka vem som uppgivit mig som sexpartner?
Rent spontant känns det ju ändå ganska tveksamt att sådant bokförs hos UM.
Citera
2008-11-06, 18:27
  #4
Medlem
jumpcuts avatar
Ring till polisen, berätta precis hur det ligger till (du har haft flickvän i X antal år, en psykobrud har falskeligen uppgivit dig som sexpartner vid en klamydiaundersökning) och säg att du vill anmäla henne för ärekränkning, värdetransportsrån eller vad det nu kan vara som är aktuellt.

Sen tycker jag att du ska tala med din flickvän om det här. Berätta för henne vad som hänt, att den här bruden är fullständigt dum i huvudet och att du kommer polisanmäla henne.

Sen går du till ungdomsmottagningen och gör det där testet (vilket du är tvungen att göra enligt lag eftersom att ditt namn uppgivits) och se om du kan använda ditt negativa resultat till åtminstone en förstärkning till din historia.

Eller så visar det sig att det är din brud som fått klampan utan att våga berätta det för dig och hoppas att du också varit otrogen och går iväg och kollar dig utan att berätta det för henne
Citera
2008-11-06, 19:01
  #5
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Ring till polisen, berätta precis hur det ligger till (du har haft flickvän i X antal år, en psykobrud har falskeligen uppgivit dig som sexpartner vid en klamydiaundersökning) och säg att du vill anmäla henne för ärekränkning, värdetransportsrån eller vad det nu kan vara som är aktuellt.

Sen tycker jag att du ska tala med din flickvän om det här. Berätta för henne vad som hänt, att den här bruden är fullständigt dum i huvudet och att du kommer polisanmäla henne.

Sen går du till ungdomsmottagningen och gör det där testet (vilket du är tvungen att göra enligt lag eftersom att ditt namn uppgivits) och se om du kan använda ditt negativa resultat till åtminstone en förstärkning till din historia.

Eller så visar det sig att det är din brud som fått klampan utan att våga berätta det för dig och hoppas att du också varit otrogen och går iväg och kollar dig utan att berätta det för henne

Vad händer om jag struntar i att gå dit? Kommer det en poliseskort och hämtar mig eller faller det mellan stolarna tillslut?
Citera
2008-11-06, 19:08
  #6
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Vad händer om jag struntar i att gå dit? Kommer det en poliseskort och hämtar mig eller faller det mellan stolarna tillslut?

Du kan räkna med att det kommer en poliseskort och hämtar dig till slut. Smittskydsläkare begär regelbundet handräckning av polisen. Det är säkert olika från län till län hur vanligt det är. Men det sker. Innan dess så kommer du få upprepade kallelser via telefon och post. Att göra ett klamydiatest är inte ett dugg farligt. Och det är värt att få det gjort för att slippa både ringande telefoner och poliskonstaplar. Om du inte gör ditt test så har du inget alls att komma med när det gäller själva sakfrågan om falsk anmälan.
Citera
2008-11-06, 19:15
  #7
Medlem
gsonjuniors avatar
Inte direkt så du aldrig mer får knulla och åker rätt in på kåken om du skulle visa positivt på provet heller!

Åk dit och gör det, och ta med värdena som bevis i ev polisanmälan.
Som tidigare skrev.
Citera
2008-11-06, 19:20
  #8
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Man kanske inte ska utesluta att det är fake.
Tänker ringa UM och prata med dem imorgon.

Någon som kan beskriva hur ett sånt här brev "brukar" se ut? Vilka uppgifter finns alltid med? (var en del halvtomma rutor, bl.a mitt personnummer där bara året angetts)
Citera
2008-11-06, 19:21
  #9
Medlem
Mitt tips till dej är väll att bara göra det så enkelt som möjligt. Skit i och berätta för flickvännen. Gå ner till UM och gör klamydiatestet, vilket är hur enkelt som helst. Förhoppningsvis så är det väll negativt och du slipper alla problem med arga flickvänner och poliseskorter.
Citera
2008-11-06, 19:43
  #10
Medlem
gsonjuniors avatar
Precis!
Se till att bruden inte öppnar dina brev framöver bara!
Citera
2008-11-06, 19:45
  #11
Medlem
spliffsters avatar
Håller med föregående, var bara följsam och fixa det så fort som möjligt.

En fundering bara, känner du "sexpartnern" i fråga?
Citera
2008-11-06, 19:50
  #12
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffster
Håller med föregående, var bara följsam och fixa det så fort som möjligt.

En fundering bara, känner du "sexpartnern" i fråga?

Innan hon började försöka göra mitt liv svårare att leva, ja.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback