Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-06, 20:02
  #13
Medlem
Phalanxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Arbetar några timmar i veckan på en postterminal vid sidan av mina andra jobb/studier. Mitt råd är att paketera skiten jävligt väl om det ska hålla frakten. Vi är inte direkt försiktiga

Är det det som kallas kasta klump?
Citera
2008-11-06, 20:15
  #14
Medlem
µTorrents avatar
haha kom å tänka på denna bara för det
http://www.youtube.com/watch?v=_tN94ePhsd4

sry for ot
Citera
2008-11-07, 00:00
  #15
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megahallon
Som sagt.
Enligt köplagen så slutar ditt ansvar för varan när du lämnar över paketet till transportören.

Be köparen ta kontakt med posten.

Det kan alltid frita säljaren från dålig emballering om det inte överentskommits.
Citera
2008-11-10, 22:13
  #16
Medlem
Vad tror ni räknas som dåligt emballage på en stationär dator?
Jag hade en kartong, två fligolitbitar på vardera långsida av datorn, samt tjocka luftkuddar runt hela datorn, fasttejpat som en idiot (MED silvertejp). Det var med andra ord Postens emballage som jag använde mig av, vet dock inte om de använder dem på samma sätt. Jag börjar bli lite stressad av det här, men jag har hänvisat dem till konsumentverket i sin stad, ifall de fortfarande är missnöjda och vill gå vidare. Jag orkar inte med allt sjabbel. För övrigt, hur ska köparen kunna bevisa hur jag paketerat datorn? Troligtvis har de inte ens emballaget kvar då det var så pass länge sedan. Hur stor chans är det egentligen att jag måste återhäva köpet? De har ju trots allt ingen ångerrätt ifall köpare och säljare inte skrivit det på ett avtal.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback