Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-06, 08:33
  #1
Medlem
bulldogpowers avatar
Min chef har sagt att årets löneförhöjning kommer att bli ett gymkort! Han påstår att detta är en löneförmån, men jag anser att det i kostar företaget något eftersom det är avdragsgillt precis som arbetskläder. Hur går man då tillväga vid en löneförhandling?
Citera
2008-11-06, 21:49
  #2
Medlem
snow_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulldogpower
Min chef har sagt att årets löneförhöjning kommer att bli ett gymkort! Han påstår att detta är en löneförmån, men jag anser att det i kostar företaget något eftersom det är avdragsgillt precis som arbetskläder. Hur går man då tillväga vid en löneförhandling?

Menar du att det inte kostar något eftersom det är avdragsgillt?
Citera
2008-11-06, 21:58
  #3
Medlem
systems avatar
Någon löneförhöjning är det självklart inte. Däremot en löneförmån – som du dessutom kanske får skatta lite extra för.
Citera
2008-11-06, 22:07
  #4
Medlem
snow_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Någon löneförhöjning är det självklart inte. Däremot en löneförmån – som du dessutom kanske får skatta lite extra för.

Bidrag för friskvård är skattefria om Skatteverkets krav är uppfyllda.
Citera
2008-11-06, 22:12
  #5
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snow_man
Bidrag för friskvård är skattefria om Skatteverkets krav är uppfyllda.
Sicken tur. För annars hade det ju blivit en ganska bitter eftersmak.
Citera
2008-11-07, 00:58
  #6
Medlem
Aja Bajas avatar
Jag tycker att det är OK med löneförmåner i stället för högre lön. Det gäller ju dock att det är en förmån som man är intresserad av och den är dessutom inte lika mycket värd som att få ut pengar så att man själv kan välja var man vill spendera dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback