Nu vet jag inte om du är totalslut i huvudet eller trollar?
Att Swedbank under brinnande internationell finanskris förlorat 90% av sitt värde jämför du med ett företag som inte gjort det?
Nu står [SWED A] där dom stod innan finanskrisen men dom riskade att gå omkull pga sitt vidlyftiga satsning i Baltikum.
Det jämför du med SAAB 2013?
Vi får väl se var SAAB:s aktie står om detta faller ut som det ska.
Klart är väl att Schweizaffären kommer påverka Saabs aktie på ett positivt sätt om den går igenom och vise versa.
Men jag vet ju att Schweizaffären har minskat i betydelse för Saab och Gripen efter Brasilienaffären och det går inte att jämföra dessa på en karta.
Däremot skulle jag vilja påstå att en femåring är smartare än du, Brunke även om du vet mer.
Ber om ursäkt att 50% av posten ramlade bort vid första postningen och jag inte orkar utveckla saker och ting mer, just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brunkeberg
Med aktier så vet man aldrig, med facit i hand skulle jag istället skippat SAAB B och lagt pengarna på Swedbank A. Köpte 4000 st 2009 för 23 kr/st - de kostar idag över 177 kr/st. Utdelningen i år var 9,90 kr/st, under mina år som aktieägare i bolaget har jag nästan fått igen hela min anskaffningskostnad enbart i utdelning.
Angående Aktier och SAAB så är det saker som Gripen som kan göra stora skutt i kursen, händer knappast om någon köper ett större parti pansarvärnsvapen
Åter till Brasilien, detta kan bli ett komplicerat land att skriva kontrakt med.