Citat:
Ursprungligen postat av Gripen94
Vem är det som tror här om jag får fråga? Kan informera dig om att jag har känner en hel del piloter på F7 med tanke på att jag bor i området, har varit är och flugit ett antal timmar i deras simulatorer.
Däremot om 4 gripen möter 4 f-16 så skulle gripen vinna, men inte om dom går 1 mot 1. F-16 svänger mycket kraftigare bland annat.
Eftersom du känner en del piloter på F7 så kanske du kan kasta lite ljus över den här artikeln där en norsk F-16 pilot gör följande uttalande om Gripen vs F-16
Citat:
OK, la oss si det slik: Med blanke ark og fly som er likt konfigurert, svinger Gripen krappere og stiger raskere enn en F-16
Det påståendet är rakt motsatt ditt påstående.
Det här är en länk jag har postat tidigare i andra trådar men jag känner att den kan behövas postas igen. Läser man mellan raderna i slutet på artikeln kan man inte tolka det på annat sätt än att norska piloter har grova problem när de flyger sina F-16 mot svenska Gripen.
http://www.side3.no/article2982856.ece
Men vad vet jag? Jag kan nada om flyg. Din källa kanske talar sanning och norska piloten sprider desinformation?
*PS Vill inte verka dryg eller nedsättande. Ta inte det här personligt eller som en diss, jag vill gärna veta vilket av era påståenden som stämmer.
mvh