Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-05, 01:00
  #1
Medlem
sho jag hjälper till i ett projekt där man ska satsa extra på ett problem relaterat område här i sverige....

jag har fått i uppgift att komma med lite bra förslag på vad som kan göras..
ungdomarna är rastlösa och behöver något att göra och komma in i samhället..

fritidsgård och gym finns i områden bredvid, man söker något nytt

tacksam för svar....
Citera
2008-11-05, 01:09
  #2
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akilles72
sho jag hjälper till i ett projekt där man ska satsa extra på ett problem relaterat område här i sverige....

jag har fått i uppgift att komma med lite bra förslag på vad som kan göras..
ungdomarna är rastlösa och behöver något att göra och komma in i samhället..

fritidsgård och gym finns i områden bredvid, man söker något nytt

tacksam för svar....

Eftersom detta låter som en helt isolerad förort så ska jag göra mitt bästa för att ge några tips.

I vissa förorter så är tillexempel pyromani ett populärt tidsfördriv annars är "kolla vem som kan råna svenne på senaste mobilen" mycket gångbart.

Detta är bara en del av dom tips som jag är helt säker på att du kan få hjälp med viss assistans av I&I:s samlade förmåga.
Citera
2008-11-05, 01:09
  #3
Medlem
M_A_Rs avatar
Återupprusta militären, och sätt sedan in armén i problem-områdena. Rensa områdena med helikoptrar, attackflyg, artilleri, brandbomber och tanks. Sätt in infanteriet för att inspektera spillrorna. Hittar man några överlevande, avrätta dom. Fortsätt tills alla blattar är döda.

Det är mitt förslag.
Citera
2008-11-05, 01:12
  #4
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akilles72
sho jag hjälper till i ett projekt där man ska satsa extra på ett problem relaterat område här i sverige....

jag har fått i uppgift att komma med lite bra förslag på vad som kan göras..
ungdomarna är rastlösa och behöver något att göra och komma in i samhället..

fritidsgård och gym finns i områden bredvid, man söker något nytt

tacksam för svar....
En snabbkurs i västerländskt tänkande och social kompetens?
Citera
2008-11-05, 08:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Återupprusta militären, och sätt sedan in armén i problem-områdena. Rensa områdena med helikoptrar, attackflyg, artilleri, brandbomber och tanks. Sätt in infanteriet för att inspektera spillrorna. Hittar man några överlevande, avrätta dom. Fortsätt tills alla blattar är döda.

Det är mitt förslag.


Instämmer
Citera
2008-11-05, 09:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akilles72
, man söker något nytt

tacksam för svar....
Man söker som vanligt nya bortförklaringar, skit i detta och inrikta dig på något som kan lösa problemen på riktigt som invandringsstopp och utvisning.
Citera
2008-11-05, 09:04
  #7
Medlem
PreDampors avatar
Haha, ge killen en chans.

Först och främst, vilka etniciteter är det som bor i denna förort? Väst eller Öst, eller Sydkustområde?

Antal poliser? Vilka styr i staden?
Citera
2008-11-05, 09:09
  #8
Avstängd
vaktares avatar
Sätt in tungt bombflyg
Citera
2008-11-05, 09:11
  #9
Medlem
PreDampors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaktare
Sätt in tungt bombflyg

Mjölner?
Citera
2008-11-05, 09:30
  #10
Avstängd
vaktares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Mjölner?

Får ta hjälp från grannarna i öst

http://www.youtube.com/watch?v=FfoQs...eature=related
Citera
2008-11-05, 10:43
  #11
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Återupprusta militären, och sätt sedan in armén i problem-områdena. Rensa områdena med helikoptrar, attackflyg, artilleri, brandbomber och tanks. Sätt in infanteriet för att inspektera spillrorna. Hittar man några överlevande, avrätta dom. Fortsätt tills alla blattar är döda.

Det är mitt förslag.

Är detta verkligen nödvändigt M_A_R?!?!




Tycker du om att slösa med statens resurser? Jag tror att det räcker med ett par välriktade, och betydligt billigare, artillerisalvor under några dagar för att ghettona ska vaporiseras.

Det där med infanteriet håller jag dock med om.
Citera
2008-11-05, 13:38
  #12
Medlem
Random~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Återupprusta militären, och sätt sedan in armén i problem-områdena. Rensa områdena med helikoptrar, attackflyg, artilleri, brandbomber och tanks. Sätt in infanteriet för att inspektera spillrorna. Hittar man några överlevande, avrätta dom. Fortsätt tills alla blattar är döda.

Det är mitt förslag.

You have my vote!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback